KUKAAN TÖRMÄNNYT TÄLLAISEEN ASIAAN?

Elämänlanka harmaana
Mun oli pakko soittaa ystävälleni, joka on diakoniatyöntekijä ja kysyä häneltä, että onko tämä ennakkotapaus eron jälkeen, miten toimia raamatun suhteen?
Hänkin sanoi, että monenlaista on kanssani joutunut ja saanut pohtia (exääni liittyen) mutta tämä on kyllä pohjanoteeraus.

Huomenna olen menossa kuuntelemaan luentoa Kipu ja kärsimys. Luennoimassa lääkäri ja pappi. Pitäiskö papin kanssa ottaa puheeksi, miten toimia tuon raamatun suhteen.

Exäni toimesta mun elämäni ei kyllä ole ollut tylsää.
 
IhanaValo
:eek: Voi elämä..
Sano sille että se on siun raamattu nyt, kun se ei kerta lähtiessään sitä mukanaan vienny:)
Mie en antais tommoselle yhtään mitään, istuisin vaikka sen raamatun päällä jos yrittäis tulla hakemaan :xmas:
 
muuttanut
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlanka:
Alkuperäinen kirjoittaja J-udith:
Päivän paras! Toivottavasti oot opuksen sahannu ja toisen puolen postittanu! :)
En ole vielä sahannut kun juuri etsin sen käsiini. Mutta neuvokaas, kumman puolen pitäisin itse, uuden vai vanhan testamentin?
Tää alotus kyllä pelasti mun illan! Ihan paras:D Mitä hittoo se sun mies oli impannu kun tollasta tuli mieleen et 10v jälkeen, kun on vielä tehty ositus lakimiehen kanssa, vois alkaa jotain itelleen kinuta.

Mutta mieti ihmeessä kumpi on konservatiivisempi niin sillehän se pitäs se vanha testamentti... ;)

Mut heitäppä sille ukolle pokkana, että eihän sitä enää sulla ole kun se tieteski piti palauttaa kun kerran ero tuli ja sitä liittoa minkä merkiksi se on aikanaa annettu ei siis enää ole....
 
12v naimissa
Useimmilla se vihkiraamattu on putipuhdas, koskematon kirja kirjahyllyssä. Kansilehdelle korkeintaan kirjoitettu vihkipäivä ja vihittyjen nimet ja papin allekirjoitus. Mikä arvo sillä on sinulle? Kannattaako siitä riidellä? Entä jos ostaisit itsellesi (tai pyytäisit diakoniatyöntekijäystävältäsi seurakunnan lahjana) uuden puhtaan Raamatun.

"Katso, minä, Herra, luon uutta. Se puhkeaa jo taimelle, etkö huomaa? Kaikki entinen on mennyt." Jos ex-miehesi haluaa pitäytyä entiseen, niin anna hänen tehdä se. Ehkä sinulla on elämässäsi jotain arvokkaampaa. Rikkomaan en sitä kirjaa kehota, se on kuitenkin Jumalan Pyhä Sana.
 
ja
sinä raamatussahan sanotaan, että "mies, joka ryhtyy toiseen mieheen, on iljetys"...ja luvataan vähän kurjaa kohtaloa sellaisille muutenkin, niin, että anna pois vaan kirja miehelles ja laita kirjanmerkki valmiiksi oikeaan kohtaan!
 
Elämänlanka harmaana vielä
Kiitos kaikille kommentteja antaneille! Minäkin olen saanut makoisat naurut teidän ehdotuksia lukiessani. Kaikkia tekisi mieli kokeilla. Jään miettimään, minkä noista oikeasti toteutan.

Toisaalta tytöt haluaisi sen raamatun isälleen lahjaksi ostaa. Näin eilen Gospel Savo-tapahtumassa pienen taskukokoisen raamatun, johon voi tuunata kannet. Puhuin tuosta tytöille ja innostuivat. Pääsee iskä tuunaamaan oman opuksensa. Ja taskuraamattu kulkisi aina mukana. Ettei enää pääse unohtumaan minnekään tai kellekään!!
 

Yhteistyössä