KUKAAN TÖRMÄNNYT TÄLLAISEEN ASIAAN?

Meillä on avioerosta 10 vuotta. Tänään olin pudota tuolilta kun exä soitti ja sanoi haluavansa meidän vihkiraamatun. Alttarilla vihkimisen jälkeen pappi kun antoi sen hänelle niin sehän kuuluu hänelle. Mies kun on perheen pää ja elättäjä niin tottakai raamattu kuuluu miehelle!!!

Meidän ero johtui siitä, että mies yllättäin lähti 15 v. avioliiton ja viiden lapsen jälkeen toisen miehen matkaan. Minähän olisin voinut suutuspäissäni vaikka polttaa raamatun.

Ei se raamattu mulle mikään sellanen ole, että en voisi siitä luopua. Mutta periaatteessa en sitä hänelle anna. Tytötkin (22, 20 ja 17) ihmettelivät ja naureskellen sanoivat voivansa vaikka ostaa isälle synttärilahjaksi kesäkuussa raamatun.

Näiden vuosien aikana olen exän taholta saanut kuulla ja kokea monenlaista mutta tämä on kaiken huippu. Vai onko mulla aukko sivistyksessä ja raamattu kuuluu miehelle, kun pappi sen hänelle kerran antaa?

Sanoin exälle puhelimessa, että laitetaan riita puoliksi ja raamattu sahataan kahtia. Toinen saa uuden toinen vanhan testamentin. :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se teidän yhteinen on. Että ei kun vaan puoliksi sahaamaan :)
Eron aikoihin sanoin miehelle, että kaikki tavarat jaetaan ja jos ei sopuun päästä, vaikka myydään kaikki ja laitetaan rahat kahteen pinoon. Miehellä oli kai syyllinen olo, kun sanoi ettei ota mitään muuta mukaansa kuin vaatteensa ja auton. Ja lakimiehellä käytiin tekemässä oikein paperi tuosta, ettei myöhemmin ala mua syyttää, etten mitään antanut. Muta tuo raamattu ei kyllä käynyt mielessä silloin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pieru:
oikeastikko toisen MIEHEN matkaan =O XD!!??!!?!?!??!
Juu, oikeasti toisen miehen matkaan lähti. Menivät kihloihinkin mutta muutaman vuoden päästä erosivat. Nyt uusi kumppani ja tulikin mieleen, että jos virallistaisivat parisuhteen, kumpi miehistä sen raamatun saisi alttarilla ja miten siten jos taas tulisi ero?
 
minä
:D :D
voi toista 10v päästä tuli mieleen tuo hälle
itselle aikoinaan avoero kun tuli ja ostin kaikki yhteiseen asuntoon ja erosimme 7v jälkeen jaoin tavarat kahtia vaikka kaikki oisin voinut viedä mennessäni niin mies itki yhtä jätti pyyhettä jotka HÄN oli ostanut niin takaisin kun otin itselle sen toisen.... annoin hälle tottakai hänen ostama kun oli -ei jäänyt paha mieli toiselle :)
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlanka:
Alkuperäinen kirjoittaja pieru:
oikeastikko toisen MIEHEN matkaan =O XD!!??!!?!?!??!
Juu, oikeasti toisen miehen matkaan lähti. Menivät kihloihinkin mutta muutaman vuoden päästä erosivat. Nyt uusi kumppani ja tulikin mieleen, että jos virallistaisivat parisuhteen, kumpi miehistä sen raamatun saisi alttarilla ja miten siten jos taas tulisi ero?
no se pääMIES tietty ei se naisellisempi :D :D

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlanka:
Alkuperäinen kirjoittaja J-udith:
Päivän paras! Toivottavasti oot opuksen sahannu ja toisen puolen postittanu! :)
En ole vielä sahannut kun juuri etsin sen käsiini. Mutta neuvokaas, kumman puolen pitäisin itse, uuden vai vanhan testamentin?
Kumpaa oot mieltynyt enemmän :D Tai kysy siltä ex:ltä kumman se haluaa niin ei tarvi vikistä sitten :D
 
jakeet
Sahaile Raamattua enemmänkin... miehelle voit lähettää ainakin Jobin kertomuksen VT:sta ja Ilmestyskirjan UT:sta? Mut muuten mä pitäisin uuden t:n ja lähettäisin miehelle vanhan t:n.
 

Yhteistyössä