juu, tätä taas tänään
No, kyse on sitten vain uskosta. Sen kirjoittajat kun ovat olleet noita aiemmin mainittuja lahkolaisia, kabbalaisia, maagikkoja, tulenpalvojia, okkultisteja ja juutalaisia. Keitään muitakaan väheksymättä joita en tässä yhteydessä muista mainita.Alkuperäinen kirjoittaja ek:Joo, kiitos vaan vaivannäöstä, kyllä luin koko tekstisi. Itse uskon, että Raamattu on syntynyt Pyhän Hengen vaikutuksesta, vaikka olisikin roomalaiskatolisten kokoama. Tiedän, että tämä perustelu kuulostaa korvissasi typerältä, mutta näinpä vain uskon.
Mulla ei ole toistaiseski mitään tarvetta erota kirkosta, vaikka sen todennäköisesti teenkin, jos Suomen evankelisluterilainen luopuu tyysti Raamatun tunnustuksestaan.
Mainitsit, että nykyään harva enää uskoo mihinkään. Tarkoitit varmaankin Suomea, koska muualla maailmassa erilaisia uskoja on paljonkin. Palavasti uskovia kristittyjäkin on maailmalla enemmän kuin uskotkaan. Olen vieraillut monissa maissa joista mainittakoon esimerkiksi Kenia, Tansania ja Venäjä, joissa monet tapaamani ihmiset eivät tiedä mitään tyhmempää, kuin se, ettei ihminen usko mihinkään.
Se sana kyllä kertoo kaiken Jumalasta jne., mutta ei enää samalla tavalla kuin miten se alunperin oli. Pyhä Henki vaihtui välillä ahneuteen, eli toisin sanoen materialisoitui.
Nuo keistä kerroit, että uskoo, niin tottakai uskoo kuten sinäkin, koska heille on annettu totuutena vain yksi asia, riippumatta kenen totuus se on.
Se taas on sunkin selvitettävissä, että kenen totuus se on ja mikä on oikea totuus. Uskoasi se ei muuttaisi, luottosi kirkkoon se veisi kylläkin. Ja samalla suuntaisi uskosi paljon laajemmalle maaperälle.