Alkuperäinen kirjoittaja ek:
Minun uskoni ei ole kiinni siitä, mitä katolinen kirkko ajattelee. En ole katolinen. Mielestäni taas kun Raamattua ja luontoa on tutkittu enemmän, se on ollut minulle pikemminkin osoituksena Jumalan todellisuudesta ja olemassaolosta. Tarkentaisitko vähän, mitkä väärät tulkinnat ovat paljastuneet?
Maapallo keskeisestä maailmasta, Taivaasta, homoista, luomiskertomuksesta, jne. jne.
Onhan noita.
Miksi sitten sinulle vain raamattu on se ainoa totuus, sehän on vain osa siitä minkä joukosta nimenomaan tuo roomalaiskatolinen kirkko sen kasasi ja loi? He pitivät arvossaan noita kaikki muitakin kirjoja, raamattuun vaan ei voinut mahduttaa kovin paljoa tavaraa, vaan piti tehdä jonkinlainen lyhennelmä, pika totuus.
Heidän tarkoitusperia ei voi kuin arvailla tai kukin tulkita sen mukaan mitä tuosta tapahtumasta tiedetään ja mitä sen jälkeisistä tapahtumista tiedetään.
Onhan selvää, että asioita haluttiin salailla laittamalla ihmisiä kirkonkirouksen alle, kun he kertoivat kansalle totuuden kirkosta. Totuuden jota opetetaan peruskoulussa nykypäivänä ilman pelkoa kirkonkirkouksesta, kirkolla kun ei ole niin paljoa enää valtaa.
Ei voi uskoa ja olla uskovainen, jos valitsee vain sen pienen osan minkä itse katsoo parhaaksi.
Luonto todistaa Jumalan olemasaolosta ja se käsitys sinulla poikkeaa kirkontulkinnoista, joten et tosiaankaan seuraa heidän ajatuksia kuin osaltaan vai eikä sinun jumalasikin ole persoona, kuten heidän?