Kuka tietää pankki/-luottokorteista (Osuuspankki)?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamma

Vieras
Minulla on aina ollut vain Osuuspankin kultakortti, mutta nyt sain ilmoituksen, että elokuussa kortti poistuu kokonaan käytöstä. Tilalle ehdottivat OP- Visa Debittiä. Onko tuossa kortissa jotain maksullista?

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja tähtituike:
1e kuukaudessa

Ok, eihän tuo paha ole. Haluaisin kuitenkin tilalle samantyylisen kortin kuin tuo kultakortti on ollut ja tämä debit kai sitten on vastaava..??

Pankkien SEPA-uudistuksen myötä tavalliset pankkikortit jäävät pois käytöstä, ja tilalle tulee juuri nuo debit/kredit -kortit. Eli joko otat sellaisen, tai sitten Visa Electronin.

jos sulle tuli sama kirje kuin mulle, niin siitä kyllä seöviää asia. ja jos ei selviä, niin käy pankissa kyselemässä. käsittääkkseni tuossa kortissa ei ole mitään muuta eroa kultakorttiin kuin että se on sirullinen kortti. eli käytännössä ihan tavallinen pankkikortti.ja vaikka siinä on se visa-nimi näkyvissä, se EI ole luottokortti.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Entäs mitäs eroa electronissa ja debitissä on? Jompikumpi parempi?

Visa Electronilla maksettaessa rahat lähtee tililtä heti. Debitti on enemmänkin tavallisen pankkikortin kaltainen.

Siinä tapauksessa, että kyseessä on debit offline. Jos taas kortti on debit online on sama asia kun electron :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja vaikka siinä on se visa-nimi näkyvissä, se EI ole luottokortti.

Joo, se Visa-tunnus tarkoittaa vaan sitä, että sillä voi maksaa kaikissa sellaisissa liikkeissä, joissa on Visa-tunnus kassalla. Myös ulkomailla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos sulle tuli sama kirje kuin mulle, niin siitä kyllä seöviää asia. ja jos ei selviä, niin käy pankissa kyselemässä. käsittääkkseni tuossa kortissa ei ole mitään muuta eroa kultakorttiin kuin että se on sirullinen kortti. eli käytännössä ihan tavallinen pankkikortti.ja vaikka siinä on se visa-nimi näkyvissä, se EI ole luottokortti.

Tuo visa juuri minua kortissa hämäsi. Ja täältä sain hyvät neuvot. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Entäs mitäs eroa electronissa ja debitissä on? Jompikumpi parempi?

Visa Electronilla maksettaessa rahat lähtee tililtä heti. Debitti on enemmänkin tavallisen pankkikortin kaltainen.

Siinä tapauksessa, että kyseessä on debit offline. Jos taas kortti on debit online on sama asia kun electron :D

tuo oli taas jotain ihan uutta; mulla on Op-Visa-debit, mutta missään ei näy tuota että onko online vai offline...

Mulla on ollut ongelmia ulkomailla maksamisessa tuon debit credit kortin kanssa. Ei toiminut tukholmassa, ranskassa eikä thaikuissa. Pankissa suosittelivat matkashekkejä....

Visa Debit on siis vanhan mallisen pankkikortin tapainen offline-kortti tuossa varmennusasiassa, toki senkin saa Visa Electronin tyyppisenä ainavarmennettavana online-korttina

1. jos itse pyydät sen online-korttina tai
2. jos luottotietosi tai muut tietosi estävät offline-kortin saamisen.

Mistä siis tietää kumpi itsellä on, onnline vai offline? Jos offline niin eikö se silloin ole melkein sama onko debit vai electron?

Alkuperäinen kirjoittaja inkku:
Mulla on ollut ongelmia ulkomailla maksamisessa tuon debit credit kortin kanssa. Ei toiminut tukholmassa, ranskassa eikä thaikuissa. Pankissa suosittelivat matkashekkejä....

Mulla ollut samoja ongelmia. Siispä paluu vanhaan shekkiin, kun uusi tekniikka ei toimikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tähtituike:
1e kuukaudessa

Ok, eihän tuo paha ole. Haluaisin kuitenkin tilalle samantyylisen kortin kuin tuo kultakortti on ollut ja tämä debit kai sitten on vastaava..??

Pankkien SEPA-uudistuksen myötä tavalliset pankkikortit jäävät pois käytöstä, ja tilalle tulee juuri nuo debit/kredit -kortit. Eli joko otat sellaisen, tai sitten Visa Electronin.

Kyllä saa vielä pelkän pankkikortinkin joka nimeltään debit =)

OP-Visa Debit

OP-Visa Debit on kortti, jolla voit maksaa ostoksia ja nostaa käteistä rahaa automaateista sekä Suomessa että ulkomailla. Korttiin ei liity luotto-ominaisuutta, vaan ostokset veloitetaan tililtäsi parin päivän kuluessa.

OP-Visa Debit on maksuton alle 26-vuotiaille.

https://www.op.fi/op?cid=151014864&srcpl=3

Tuossa kk-maksu 1.50e.