Kuka teki väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ullapulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Ullapulla

Vieras
Mun nykyinen kihlattuni asui vielä ex:änsä ja heidän lapsen kanssa kun tavattiin. Oli jo kuulemma sanonut ex:älle kuukausia ennen että haluaa erota eikä rakasta tätä (nyt joku ajattelee et niinhän se MULLE sanoi yms). Koska itsekkin näin tapailussa moraalisen dilemman, minäpä sanoin noin viikon jokapäiväisen tapailun jälkeen (ei oltu vielä sängyssä oltu), että parempi et tapaillaan sitten vasta kun tämä AP naikkonen on muuttanut ulos. Sitten mies pisti tämän naikkosen ulos. Mies vei minua sitten kämpilleen ja siellä oli viesti minulle pöydällä että "miten kehtaat tulla tänne, minkäläinen nainen oikein olet blaa blaa". Tunsin oloni kurjaksi, vaikka en mielestäni ollut tähän eroon syyllinen. Suutuin itsekkin miehelle, että mitä hemmettiä minut tuo tänne mistä toinen vasta justiin lähti pois.

Noh, tämä entinen naikkonen alkoi itse tapailla yhtä varattua miestä (kun niin hyvän moraalin omisti että saattoi mua haukkua) ja kertoili minun miehelle harrastaneensa mm. autossa seksiä tän varatun miehen kanssa että sais miehen mustasukkaiseksi. ja tietenkin hakkui jokaisessa viestissä (n. 10kpl päivässä) minua

koska heillä oli lapsi, toivoisin voivani olla ns. normaaleissa väleissä tämän entisen kanssa ja ilmoitinkin sen hänelle, mutta hän ei halua, koska ei "hyväksy" mitäå MINÄ tein hänelle.

comments, anyone?

olisi parempi odottaa tiukempien sitoumisten kanssa ainakin. Koskaan ei ole yhden syy, jos kaksi riitelee, no tässä tapauksessa kolme.
Jotenkin minusta on kummallista, että kun entinen lähtee, niin melkein samassa ovenavauksessa on tulee uusi. Onko se niin, että kun mies kyllästyy muijaan, niin alkaa etsiä uutta, kun löytää, lemppaa entisen pellolle ja uusi sisään.
Ymmärrän kyllä tuonkin entisen emännän suhtautumisen, vaikkakin hänelle on sanottu, ettei miehellä rakkautta enää ole, niin kukaan ei tiedä, rakastiko nainen ja ainahan on toivoa..kun on lapsikin.
Jotenkin tuntuu, että ihmissuhteetkin on kertakäyttöisiä nykyään, hetkisen vaan ja ensimmäisen vastoinkäymisen jälkeen uutta kehiin!

Jokin tuossa jutussa sanoo isolla ja punaisella, että ap on vähän kuin laastarisuhteena miehelle.
Niittäin sellainen mies joka on todella valmis aloittamaan uuden suhteen ei vie uutta kaunista morsiantaan exän kotiin, lukemaan katkeria lappusia. Mun mies ainakin hoiti exänsä kanssa asiat ensin loppuun ennenkuin aloitti uuden suhteen, eikä mun tarvinnut katsella edes heidän yhteisiä valokuvia, saati sitten nukkua sängyssä joka ei ole vielä exän jäljiltä kylmennnyt: ylipäätään ei tarvinut edes nähdä heidän entistä yhteistä kotiaan!

Kannattaa ottaa huomioon, että jos miehellä on exän kanssa pieni lapsi, koko jupakka voi johtua siitä että mies on perhe-elämän takia sekaisin, paniikissa, kyllästynyt lapsiperheen realiteetteihin ja siihen että puhutaan rahasta ja lapsen kasvatuksesta eikä hänestä.

Miehet joilla on lapsia, saattavat mennä yhtäkkiä paniikkiin ja heittää koko perheen ulos, tutisevana ja herkkinä sitten kerjäävät pillua vierailta naisilta ihan kuin heitä ei olisi koskaan kukaan rakastanut.

...eikä sekään mikään ihme ole, jos miehen vaimo menee pikkuisen tolaltaan ja alkaa tehdä kummia temppuja: mietipä itse jos sun miehesi ottais sut yhtäkkiä käsipuolesta ja taluttaisi pihalle pennun kanssa: nyt tämäpoika hankkii uuden eukon!

Siis herran jumala, sehän voi tuntua niin pahalta! ja onko ihne sen jälkeen jos ei ole väliä vaikka nussisi varattuja miehiä keskellä toria, johan ne on siinä vaiheessa nähty, ja epätoivo on tunne joka saa ihmisen käyttäytymään epätoivoisesti!

Minun mieheni ex-vaimo suhtautui aluksi minuun nuivasti siitä syystä, että hän pelkäsi entisen miehensä alkavan laiminlyödä lapsia uuden tyttöystävän myötä. Mutta kun hän huomasi, että niin ei suinkaan käy, muuttui käytöskin melko tavalla - hän on siis itse tämän kertonut. Minä en ollut millään tavalla ns. toinen nainen edes, sillä mieheni oli jo eronnut ja muuttanut entisestä kodistaan pois, ennen kuin tapasimme edes.

Sinä olet kuitenkin - ainakin hieman - tainnut olla ns. toinen nainen, jos kerran tapailitte säännöllisesti jo silloin, kun nykyinen kihlattusi asui vielä entisessä kodissaan, joten en ihmettele, vaikka ex-vaimo olisikin katkera ja syyttäisi sinua, etenkin kun kuvioissa on mukana lapsikin.

Myös se voi lisätä katkeruutta, että mies siis piti kodin ja "pisti tämän naikkosen ulos"? Sekin taitaa olla aika harvinaista, yleensä lapsen "lähivanhempi" pitää entisen yhteisen kodin.

P.S. Anteeksi tämä moralisointi, mutta en koskaan kutsuisi mieheni entistä vaimoa "siksi naikkoseksi", kyllä toimeen tuleminen vaatii menneisyyden ja nykyisyyden hyväksymistä ja molemminpuolista kunnioitusta.

Sitten mies pisti tämän naikkosen ulos. Mies vei minua sitten kämpilleen ja siellä oli viesti minulle pöydällä että "miten kehtaat tulla tänne, minkäläinen nainen oikein olet blaa blaa"."

Mutta,minkälainen mies ja isä tommonen tyyppi itse sitten on kun heittää oman lapsensa ja lapsen äidin ovesta ulos?
Minne äiti ja lapsi menivät sitten? pyörimään toisten nurkille ja olla riippuvainen toisista jotta on katto pään päällä?
Miksi mies ei etsinyt itse toista asuntoa?
Olen samaa mieltä mienen vaimon kanssa että,jooo miten sä voit ja kehtasit mennä heidän kämppään noin aikaisin? minulle tulisi kyllä epämukava olo koska et edes vielä tiedä eroavatko oikeasti?
Ja kämppä jossa ne yhteiset muistot ja tunnelma yhteiset riidat ja molempien ahdistus roikkuu vielä ilmassa? tunnelma on vielä fresh?
Niin kuin edellinen jo kirjoitti " epätoivo on tunne joka saa ihmisen käyttäytymään epätoivoisesti! älä aliarvioi tai väheksy heidän suhdetta/ yhteyttä/sidettä
Niin miehen vaimokin epävoivonsa takia käyttäytyy nyt tolleen.
Just niin,ei se mikään ihme ole että nainen menee tollaltaan,nainen taitaa rakastaa miestä kuitenkin vielä tuon takia nainen toimi noin,eli näyttää miehelle kuinka epätoivoinen on ja toivoo että, ehkä palaavat taas yhteen kuitenkin.

Ottaisin etäisyyttä miehestä ajattele heidän lasta.ja sanoisin miehelle tule sitten takaisin kun olet hoitanut eroprosessin vaimosi kanssa kunnolla eikä raahata heti toisia naisia kämppäänsä jossa varmalla on vielä naisen ja lapsen tavaroitakin!

ja sitäpaitsi ei ikinä tiedä jos he päättyvät taas yhteen? tuo suhde voi olla sellaista 'cant live whit you ore whitout you? palaavat aina yhteen tapahtutkoon vaikka mitä,paneskevat toisia mutta, sydän kuuluu vain sille yhdelle.
pian ovat taas ehkä yhdessä,ei tuo miehen nainen muuten noin käyttäydy!

No mies sanoi, että oli jo kuukausia ja kuukausia kehottanut naista katselemaan uutta kotia. Nainen ei katsellut, varmaankaan koska rakasti vielä ja toivoi että mies muuttaisi mielensä. he olivat olleet yhdessä vain muutaman kuukauden ennen raskautta. raskaus oli vahinko. Nainen vetosi siihen ettei mies voinut heittää "heitä" ulos yms. Mies ei tietenkään halunnut heittää omaa lastaan ulos!

Sitten kun nainen kuuli, että joku muu (minä) olin kuvioissa hän varmaan ymmärsi että mies oli ollut tosissaan. sitten hän muutti pois. En usko että olen laastarisuhde, kun olemme yli vuoden ollut yhdessä, mies on hirveän läheinen minun äitini ja appiukkonsa kanssa ja hän on minua kosinut ja häät ensi vuonna. Se olen minä joka alussa riidellessä meinasin lähteä kävelemään mutta mies ei pästänyt. Ja olen häntä tästä tapaamisemme "kuviosta" kritisoinut, ja paljon.

pitäisikö minun tuntea syyllisyyttä? jos, niin mistä?

Alkuperäinen kirjoittaja Ullapulla:
No mies sanoi, että oli jo kuukausia ja kuukausia kehottanut naista katselemaan uutta kotia. Nainen ei katsellut, varmaankaan koska rakasti vielä ja toivoi että mies muuttaisi mielensä. he olivat olleet yhdessä vain muutaman kuukauden ennen raskautta. raskaus oli vahinko. Nainen vetosi siihen ettei mies voinut heittää "heitä" ulos yms. Mies ei tietenkään halunnut heittää omaa lastaan ulos!

Sitten kun nainen kuuli, että joku muu (minä) olin kuvioissa hän varmaan ymmärsi että mies oli ollut tosissaan. sitten hän muutti pois. En usko että olen laastarisuhde, kun olemme yli vuoden ollut yhdessä, mies on hirveän läheinen minun äitini ja appiukkonsa kanssa ja hän on minua kosinut ja häät ensi vuonna. Se olen minä joka alussa riidellessä meinasin lähteä kävelemään mutta mies ei pästänyt. Ja olen häntä tästä tapaamisemme "kuviosta" kritisoinut, ja paljon.

pitäisikö minun tuntea syyllisyyttä? jos, niin mistä?

En sano ,että sinun pitänee tuntea syyllisyyttä,jos et tunne syyllisyyttä mistään,niin what's the problem here sitten????

No, the problem on just se että tunnen jollain tavalla syyllisyyttä. Mies sanoo ettei pitäisi! Jos tässä joku jotakin petti, niin se oli mies. Hän sanoo että liitto oli loppu jo kauan sitten. Miehen vanhemmatkin hyväksyvät nykyisen tilanteen hyvin.

Tuossa tarinassa on varmasti jokaisella musta kylki. Niin se elämä ryvettää. Mies on tehnyt elämänsä virheen saattamalla väärän naisen raskaaksi, ja on varmasti mokannut sen jälkeenkin- Ihmiset ei osaa keskustella toistensa kanssa.
On siinä onnellinen porukka, hyviä häitä ja koko elämän kestävää avioliittoa vain.

on sit pahempiikin tarinoita. jos rakastatte toisianne ja yrität olla lapselle hyvä äitipuoli ni mikäs siinä. on sitä niinki et pari on naimisissa monta vuotta ja mies juoksee huorissa tai pitää toista naista sivussa. kumpi parempi??

Mielestäni sinä et ole tehnyt väärin. Mies kertoi sinulle, että heidän "eronsa" on puhuttu jo kuukausia sitten, mutta yhteis asuminen jatkuu vielä ja sinä et mennyt hänen kanssaan edes sänkyyn, ennen kuin ero oli todella selvä. Tai ainakin sinulle uskoteltiin, että se oli selvä. Tuo miehen entinen nainen ja lapsen äiti kuulostaa vähän sairaalta... Ymmärrän, että ero satuttaa häntä ja ymmärrän myös, että hän on uudesta naisesta, eli sinusta mustasukkainen, mutta minkälainen ihminen lähettelee exälleen kymmenen viestiä päivässä, jossa haukkuu tämän uutta naista ja rehvastelee omilla seksikokemuksillaan???

Mies on sitten ihan oma lukunsa.. Hän ei ehkä ole hoitanut eroa yhtä reilusti, suoraan ja asiallisesti, kuin on antanut ymmärtää. Ja ehkä hän olisi tosiaan voinut vaikkapa odottaa hetken aikaa, ennen kuin lähtee uutta naista vikittelemään, mutta jos rakastuu, niin minkäs sille sitten mahtaa.. Näin ulkopuoisena minulle tuli fiilis, että mies olisi voinut hoitaa hommat vähän hienotunteisemmin, fiksummin ja rehellisemmin, mutta periaatteessa häntäkään ei voi syyttää kaikesta; Joskus sitä vaan rakkaus ja suhde muuttuu mahdottomaksi, oli lapsia tai ei ja jos jompikumpi tai molemmat haluavat pois suhteesta, ei sekään ole lapsen etu, että vanhemmat elävät saman katon alla riitaisassa ja rakkaudettomassa suhteessa. Siinä mielessä miehesi valinta erota saattaa olla ihan oikea... Sinä et mielestäni ole nyt tehnyt mitään väärää, ainakaan tuon viestisi perusteella. Tuo entinen nainen taitaa olla nyt se pahin ongelma tässä sopassa oman pahan olonsa kanssa, jota hän ei osaa käsitelläkypsällä ja terveellä tavalla, vaan kääntää sen vihaksi sinua kohtaan. Ehkä kannattaa nyt toistaiseksi ottaa iisisti: Älkää muuttako vielä yhteen. Seurustelkaa kaikessa rauhassa ja anna miehen yrittää saada edes jonkinlainen sopu aikaiseksi exänsä kanssa, kannusta miestä puhumaan exän kanssa, jo lapsenkin vuoksi. Ehkä sinun ei vielä kannata olla missään yhteydessä/tekemisissä exän kanssa, koska hän on nyt niin vihaa täynnä, että ei varmasti suostu edes yrittämään sopua, saatika sitten antamaan ymmärrystä sinulle ja miehellesi. Tsemppiä!

"Just niin,ei se mikään ihme ole että nainen menee tollaltaan,nainen taitaa rakastaa miestä kuitenkin vielä tuon takia nainen toimi noin,eli näyttää miehelle kuinka epätoivoinen on ja toivoo että, ehkä palaavat taas yhteen kuitenkin."

Vai että RAKASTAA..... Hmmm. Ehkä hän rakastaa sitä elämää, joka mahdollistuu miehen kautta, ehkä hän rakastaa sitä tunnetta ja turvallisuutta, jonka mies voi hänelle luoda tai mitä hyvänsä, mutta ei todellinen rakkaus toista ihmistä kohtaan ikinä käyttäydy sabotoimalla toisen elämää. Ymmärrän todella tuon naisen tuskan, minut on myös jätetty toisen takia ja meillä myös on yhteisiä lapsia, uskokaa pois, se sattui. Ja rakastin miestäni, rakastan vieläkin, mutta se oli mieheni valinta! Jos hän ei tahdo olla kanssani, jos hän kokee tulevansa onnellisemmaksi jonkun toisen kanssa, jos hän rakastaa jotakin toista, niin mikä oikeus minulla on siihen puuttua? En minä lapsillenikaan halua sellaista perhettä, jossa isä rakastaa toista naista, mutta pysyy äidin kanssa säälistä ja velvollisuudesta. Enkä minä halua itselleni miestä, joka mielummin olisi jonkun toisen kanssa. Rakastan exääni vieläkin, sitä en voi kieltää, mutta juuri se rakkaus saa minut toivomaan hänelle suurinta mahdollista onnea, vaikka se sitten olisikin jonkun toisen kanssa. Se sattuu, mutta totuutta en voi kieltää.

Alkuperäinen kirjoittaja Petetty ja jätetty:
"Just niin,ei se mikään ihme ole että nainen menee tollaltaan,nainen taitaa rakastaa miestä kuitenkin vielä tuon takia nainen toimi noin,eli näyttää miehelle kuinka epätoivoinen on ja toivoo että, ehkä palaavat taas yhteen kuitenkin."

Vai että RAKASTAA..... Hmmm. Ehkä hän rakastaa sitä elämää, joka mahdollistuu miehen kautta, ehkä hän rakastaa sitä tunnetta ja turvallisuutta, jonka mies voi hänelle luoda tai mitä hyvänsä, mutta ei todellinen rakkaus toista ihmistä kohtaan ikinä käyttäydy sabotoimalla toisen elämää. Ymmärrän todella tuon naisen tuskan, minut on myös jätetty toisen takia ja meillä myös on yhteisiä lapsia, uskokaa pois, se sattui. Ja rakastin miestäni, rakastan vieläkin, mutta se oli mieheni valinta! Jos hän ei tahdo olla kanssani, jos hän kokee tulevansa onnellisemmaksi jonkun toisen kanssa, jos hän rakastaa jotakin toista, niin mikä oikeus minulla on siihen puuttua? En minä lapsillenikaan halua sellaista perhettä, jossa isä rakastaa toista naista, mutta pysyy äidin kanssa säälistä ja velvollisuudesta. Enkä minä halua itselleni miestä, joka mielummin olisi jonkun toisen kanssa. Rakastan exääni vieläkin, sitä en voi kieltää, mutta juuri se rakkaus saa minut toivomaan hänelle suurinta mahdollista onnea, vaikka se sitten olisikin jonkun toisen kanssa. Se sattuu, mutta totuutta en voi kieltää.

meitä on junia monta junaan vai miten se nyt taas sanottiin ;D