Kuka teistä väittää lapsillensa, että haikara on se, mikä vauvat tuo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nekkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nekkis

Aktiivinen jäsen
08.10.2007
1 712
1
36
Ja jos joku vastaa kyllä, niin minkä takia te valehtelette?
Kun asian voi esittää totuudenmukaisestikin, totta kai lapsen ikään nähden sopivasti.

(Eli en tarkoita sitä, että pitäisi liian suorasukaisesti puhua lapselle aikuisten asioista niiden oikeilla nimillä, vaan sitä, että voihan sitä silti rehellinen olla, ilman mitään valheellisia haikarasatuja.)

No ukko on kovasti sanonu et aikoo pojalle kertoa et haikara tuo lapset Tukholmasta :whistle:

Tosin on kaavaillu kertovansa myös pojan isomummon (miehen mummo) kuoleman koittaessa väittää että isomummo vaan pieneni päivä päivältä kunnes eräänä päivänä siitä tuli niin pieni että meni hukkan (jotenkin näin se juttu meni)

Taitaa mulle jäädä näiden tosiasioiden selittäminen....

Niin ja unohtu vastat miks. Kai se haluaa luoda lapselle satua elämän tai muuta shaissea.

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
Miule sanottiin pienenä et vauvat tulee mahasta. Se oli vissiin miulle riittäny selitykseks :D
Ala-asteella sitten luokkakaveri valoitti sitäkin totuutta :xmas:

Niin mullekin sanottiin ja mietin sitten että miten ne vauvat pärjää siellä mahassa ruokien yms. kanssa. Ja miten ne ei tule ulos kun käy kakalla. Nolo :(..

Tapoja on monia kertoa:

- Lapselle voi väittää että joka kerran kun isi ja äiti pussaa niin joka kerta pieni siemen kasvaa äidin mahassa, ja kun tarpeeksi monta kertaa on suudeltu niin siemenestä on kasvanut vauva.

- Lapselle voi kertoa että kela jakaa äitiyspakkauksia missä on vauvanvaatteita, tarvikkeita ja itse vauva. Ne pitää hakea ja kaikille sitä ei myönnetä.

- Lapselle voi kertoa että perheen sydämet muodostaa palapelin, mutta joskus palapelistä puuttuu vielä tärkeä osa niin silloin tulee vauva ja hänen sydänpalansa käy tuohon puuttuvaan kohtaan.

- Lapselle voi kertoa että joskus Jumala lähettää kirjeen ja käskee valitsemaan kolmesta vaihtoehdosta mikä pitää ottaa:

1. Lada 1200L -78 alkuperäisillä talvirenkailla.
2. Limainen mursu jonka pitää asua kylpyhuoneessa.
3. Vauva

Alkuperäinen kirjoittaja Prof Kaksimieli:
Tapoja on monia kertoa:

- Lapselle voi kertoa että perheen sydämet muodostaa palapelin, mutta joskus palapelistä puuttuu vielä tärkeä osa niin silloin tulee vauva ja hänen sydänpalansa käy tuohon puuttuvaan kohtaan.

Ihana :)

mie sanoin että on mennyt mahaan pienenä siemenenä isin kyydillä ja sitten kun on tarpeeksi kasvanut niin tullut pihalle. isänsä sano sitten että pyllystä. täytynee korjata tuo luulo jossain vaiheessa, kunhan asia tulee enemmän ajankohtaiseksi

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
En todellakaan. Jos lapsi kysyy, niin minä vastaan ja vastaan totta.

Kello titten kiltti täti miten ne vauvat tulee, mulle ei ole titä vielä kukaan keltonut? Telveitin plovva 5v.

Äidin mahassa on aina välillä semmonen pieni solu. Sitten isä laittaa... Ääh, en mä jaksa, et sää o lapsi. :|

Tottakai lapselle kerrotaan miten asia on. Juuri niin, että valehdellaa esim. haikarasta tulee lapsen ja vanhempien suhde estyneeksi. Lapsi ei uskalla, nolottaa, ujostuttaa, kertoa vanhemmille asioita sitten kun niiden aika on. Me ainakin haluamme puhua rehellisesti kaikki. Ei seksi ole mitenkään paha asia, miksi siitä ei saisi puhua?

En todellakaan. Jos lapsi kysyy, niin minä vastaan ja vastaan totta.

Kello titten kiltti täti miten ne vauvat tulee, mulle ei ole titä vielä kukaan keltonut? Telveitin plovva 5v.

Äidin mahassa on aina välillä semmonen pieni solu. Sitten isä laittaa... Ääh, en mä jaksa, et sää o lapsi. :|

Höh... no kai se on sitten otettava itse selvää miten se tapahtuu.. kiitos kuitenkin aloituksesta, nyt yritän arvailla mitä se isi laittaa.. halkoa takkan? No hyvä on, olen kai tästä joskus kuullut ellen jopa lukenut.

Lpaselle kerrotaan sen verran, kun se kysyy. Aluksi vastaukseksi riittää, että äidin masusta vauvat tulevat, mutta seuraavalla kerralla lapsi kysyy varmaan lisää. Ei heti ensimmäisellä kerralla ruveta puhumaan yhdynnästä välttämättä.

Höh... no kai se on sitten otettava itse selvää miten se tapahtuu.. kiitos kuitenkin aloituksesta, nyt yritän arvailla mitä se isi laittaa.. halkoa takkan? No hyvä on, olen kai tästä joskus kuullut ellen jopa lukenut.

:whistle: Tuu tänne,mä voin kertoa.

Mä olen kertonut lapsille (esikoiselle lähinnä, kuopusta ei vielä kiinnosta) että äidillä on vatsassa vauvansiemeniä, ja iskällä on myös vauvansiemeniä, ja kun ne laitetaan äidin masuun niin vauva alkaa kasvaa. Ja kun vauva on tarpeeksi kasvanut, se syntyy.

Itse synnytystapahtuma on lapsille tuttu, kiitos Faktan synnytysohjelmien :D. Eli tietävät, että vauvan synnyttäminen usein sattuu, mutta ei se haittaa, koska siitä saa palkkioksi ihanan vauvan. Tietävät, että vauvat tulee äidin alapäästä ulos, sekä senkin että joskus vauvat syntyvät äidin mahaan tehtävän aukon kautta koska eivät mahdu tulemaan ulos alakautta, tai ovat ehkä vähän kipeitä ja siksi ne pitää auttaa ulos sitä kautta.

Munasoluja luovutin, ja selitin asian esikoiselle siten (pistokset sun muut) että äiti antaa vauvansiemeniä yhdelle tädille, jolla ei ole sellaisia, että tämä tätikin voisi saada oman vauvan.

Alkuperäinen kirjoittaja Diamond Dust:

:whistle: Tuu tänne,mä voin kertoa.

kai kerrot ensin teoriassa, ja sitten kokeillaan käytännössä? Vaikka ei opiskelu nyt niin kivaa ole niin suostun tämän kerran opiskelemaan tämän näin sunnuntainakin, pidetään sitten lopuksi vaikkapa näyttökoe ja katsotaan olenko oppinut mitään.

kai kerrot ensin teoriassa, ja sitten kokeillaan käytännössä? Vaikka ei opiskelu nyt niin kivaa ole niin suostun tämän kerran opiskelemaan tämän näin sunnuntainakin, pidetään sitten lopuksi vaikkapa näyttökoe ja katsotaan olenko oppinut mitään.

Tottakai ;)

En tod. Ihan on sanottu, että masusta ne tulee ja kun 4v kysy, että miten se sinne masuun pääsee, niin tein vastakysymyksen, että no miten? Tuumas vaan, että korvakoruista. Minä sanoin, että ei kai nyt sentään korvakoruista. Siinä sitten arvuutteli ja mietti, mutta ei enää kysynyt (vielä). Kysy, mistä pääsee pois, niin sanoin, että tuolta alhaalta ja se riitti toistaseksi :D

Yhteistyössä