Kuka saa perhetyöntekijän ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt varmana harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Miä käyn tälläisessä äiti-lapsi ryhmässä, joka on suunnattu "hieman kahjoille" ihmisille ja siellä ovat siitä valittaneet, että perhetyöntekijät eivät oikeasti tee mitään muuta, kuin tarkkaileevat ja kritisoivat toisten elämää :/

Mä olen kuullu niin kehuja ku muutaki ja nää mielipiteet on kyl suoraan liittyny siihen mistä syystä perhetyöntekijät ovat perheissä olleet.

En nyt tarkota tätä todellakaan yleistyksenä vaan puhun vain niistä mistä olen itse kuullut suoraan.

Miä käyn tälläisessä äiti-lapsi ryhmässä, joka on suunnattu "hieman kahjoille" ihmisille ja siellä ovat siitä valittaneet, että perhetyöntekijät eivät oikeasti tee mitään muuta, kuin tarkkaileevat ja kritisoivat toisten elämää :/

Kun se arki takkuaa niin kyllähän siinä onkin kritiikin paikkoja. Mitäs jos ottaisi siitä kritiikistä onkeensa ja koittaisi tsempata.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Ok, kiitos vastauksista. Siis voi saada aivan neuvolan kauttakin ilm. Kyllä ihan naapureina asutaan ja ei vaan ole minulle edes väläytetty tuommoista vaihtoehtoa silloinkaan, kun meillä lapsille suunniteltiin jo sairaalan unikoulua univaikeuksien vuoksi ja minäkin käytännössä aika yh, kun mies reissutöissä. Siksi jäin pohtimaan, miten ja mitä kautta on tuo osoitettu. Ja huolissaankin vähän olen ollut, jos sitten onkin ko. äidillä isompaa ongelmaa jossain?

Tuota mitäs se sinulle kuuluu vaikka ko. äidillä olisikin isompaa ongelmaa...käyhän hänellä perhetyöntekijä....joka kyllä pitää huolen oli ongelmat millasia tahansa... :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja ella:

Kun se arki takkuaa niin kyllähän siinä onkin kritiikin paikkoja. Mitäs jos ottaisi siitä kritiikistä onkeensa ja koittaisi tsempata.

Meillä siis kävi nuo työntekijät vaan kuukauden ja sitten tuli lausunto, että me pärjätään ilman niitäkin
:xmas:
Meillä ei ole arjen kanssa ollut ongelmia

Meillä siis kävi nuo työntekijät vaan kuukauden ja sitten tuli lausunto, että me pärjätään ilman niitäkin

Mutta jos niillä toisilla "hieman kahjoilla" on ongelmia sen arjen kanssa. Eivätkä osaa ottaa kritiikkiä vastaan rakentavasti vaan kokevat sen ilkeilynä.

Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Ok, kiitos vastauksista. Siis voi saada aivan neuvolan kauttakin ilm. Kyllä ihan naapureina asutaan ja ei vaan ole minulle edes väläytetty tuommoista vaihtoehtoa silloinkaan, kun meillä lapsille suunniteltiin jo sairaalan unikoulua univaikeuksien vuoksi ja minäkin käytännössä aika yh, kun mies reissutöissä. Siksi jäin pohtimaan, miten ja mitä kautta on tuo osoitettu. Ja huolissaankin vähän olen ollut, jos sitten onkin ko. äidillä isompaa ongelmaa jossain?

Tuota mitäs se sinulle kuuluu vaikka ko. äidillä olisikin isompaa ongelmaa...käyhän hänellä perhetyöntekijä....joka kyllä pitää huolen oli ongelmat millasia tahansa... :flower:

No olipa taas vastaus :o Joskin odottelin tällaistakin. Sanoinhan jo tuossa, että huolissaan olen ollut. Enemmän minä häntä tapaan kuin ko. perhetyöntekijä, joten jos kertoisi missä mättää, voisin auttaa sen minkä voin. Ei yhtään sen kummempaa, ei välittäminen ole kielletty. Tai no justiinsa tuo "mitä se sinulle kuuluu" onkin vaarallinen asenne.

Mutta jos niillä toisilla "hieman kahjoilla" on ongelmia sen arjen kanssa. Eivätkä osaa ottaa kritiikkiä vastaan rakentavasti vaan kokevat sen ilkeilynä.

No en heitä tunne sen tarkemmin...
Mutta kyllä meidän ryhmänjohtajatkin olivat ihmeissään siitä, miten perhetyöntekijät toimii
:/

Alkuperäinen kirjoittaja nyt varmana harmaana:
Yhdellä kaverillani käy sellainen 1-2 kertaa viikossa. Siis mietin vaan, millä perusteella perhetyötekijän saa (vai saako sellaisen vai "määrätäänkö" se?). Tämä tuttuni väitti, että siksi, kun hän on yh. En oikein usko? Hänellä kuitenkin vain 1 lapsi ja on sellaisiakin yh-tuttuja, joilla useampi eikä silti mitään perhetyöntekijää ole edes ehdotettu.

Joten jos täällä olisi joku, joka työnsä puolesta tai kokemuksesta vaikka tietää asiasta, olisipa kiva kuulla. Olen tätä jonkun aikaa pohtinut.

kai sen saa yh jolla vaan yksi lapsi, jos valittaa väsymystä ja pyytää?

Alkuperäinen kirjoittaja tessa:
Joo. Perhetyöntekijän on tarkoitus auttaa sitä perhettä selviytymään arjesta itse, ei passata perhettä.

Perhetyöntekijä ei siis ole mikään siivooja eikä niiden koulutuskaan ole mitään kodinhoitoon liittyvää.

Yhteiskunnalla ei ole varaa totuttaa ihmisiä palveluun. Ainoastaan ne, joilla on varaa voivat ostaa siivou- ja lastenhoitoapua.

yhteiskunnalla ei ole varaa auttaa siinä vaiheessa kun apua tarvitaan halvalla. mutta huostaanottoihin on varaa. eivät maksa kuin kymmen-satakertaisesti kotiapuun verrattuna.

Yhteistyössä