Kuka päättää sterilisaatiosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Smartass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Smartass

Jäsen
23.01.2007
914
0
16
Rupesin vaan tuossa miettimään, että kuka ne sterilisaatiopäätökset oikein tekee? Tuntuu käytäntö olevan sen verran monenkirjavaa, mä sain tosi helposti kun joku voi täyttää jonkun kriteerin mutta ei silti saa. Onko se joku sairaalan ylilääkäri vai joku työryhmä vai neuvolalääkärit mielivaltaisesti vai kuinka? tietoa?

pakko kysyä tuosta sterilisaatiosta että miten se vaikuttaa noin muuten elämään? meneekö hormoonit ihan sekasin? onko seksielämä ihan normia sen jälkeen.. olen miettiny itekki sitä, mutta pelottaa sen seuraukset..

Ei sterilisaatio millään tavoin vaikuta hormoneihin,koska sehän mekaaninen ehkäisy. Minulle tehtiin tuo operaatio 4:nen lapsen jälkeen,enkä ole huomannut muuta,kuin että kuukautiset ovat vähän runsaammat. S-elämä on jopa parantunut,ku ei tarvii pelätä raskaaksi tulemista. Jos sulla on lapsiluku täysi,niin suosittelen. =)

Aikoinani minäkin söin pillereitä ja olo oli kokoajan haluton.Sitte vasta ku jätin ne pois,huomasin valtavan eron.Tosin mielialatkin vaihtuivat aika usein(esim.ennen kuukautisia) mutta jes!ne oli luonnollisia mielialoja.

Mulleki tehtiin sterilisaatio juuri siksi, etten halua enää pillereitä syödä, ne ei mulle sovi. Sterilisaatiohan ei vaikuta hormooneihin mitenkään, munajohtimet vaan tulitaan tavalla tai toisella.
Eikö se käytännössä ole niin, että jos oma lääkäri kirjottaa sen lähetteen, niin se on sillä selvä, vaikka nimellinen keskustelu siellä sairaalassa aamulla viellä aiheesta käytiin.
Täällä niitä tehdään tosi helposti -ja puretaan yhtä helposti. JOssain joutuu jonottamaan kuukausia, mullla kesti vajaa 2 kuukautta siitä kun asiasta neuvolassa mainitsin siihen kun toimenpide oli tehty.

Yhteistyössä