Tv-lupamaksu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23158109]Toivottavasti saat sakot, sillä TV:n pitäminen lupaa maksamatta on paitsi laitonta myös moraalitonta.[/QUOTE]

Peesi. Toivottavasti ap saa hemmetin ison sakon.

Kuka on niin idiootti että päästää jonkun kutsumattoman sisään? Jos joku rinkuttelisi kauan ovikelloani ja huutelisi postiluukusta niin kehottaisin suksimaan vittuun ennenkuin kutsun poliisit paikalle kotirauhan häirinnän takia.

Ei mulla muuta mut miettikää kuinka kamala ammatti olis olla tv-lupatarkastaja :D

Mä maksan oman lupani ihan mukisematta (katselen suht paljon Ylen kanavia ja kuuntelen päivittäin YleX:ää), ja ihan siksikin ettei tarvii pelätä kuka on oven takana.

Mun mielestä olisi hyvä, jos mahdollisimman moni jättäisi lupamaksun maksamatta. Aivan naurettava systeemi: Pakollinen maksullinen kanavapaketti kaikille, jotka haluavat mitään telkkaria kattella. Todella väärin. Kyllä sitä itse pitäisi saada valita haluaako maksullisia kanavapaketteja vai ei.

Itselläni tosin ei telkkaria ihan oikeasti ole, olen juuri näitä, jotka katsovat netistä jos huvittaa. En ymmärrä miksei YLE:n toimintaa voisi uudistaa tälle vuosituhannelle. Emme me tarvitse neljää tv-kanavaa ja kahdeksaa radiokanavaa, riittäisi esim kaksi tv-kanavaa ja 2-3 radiotaajuutta. Minä ostaisin mielelläni pay-per-view periaatteella laadukkaita ja laadukkaasti dubattuja lastenohjelmia (kaupallisen krääsän sijaan) sekä tiededokumentteja. Kielikylpytarkoitukseen ostaisin myös suomenruotsiksi dubattuja lastenohjelmia.

En kuitenkaan ole valmis maksamaan yli 200€ vuodessa siitä, että en saa millään tapaa vaikuttaa mitä sieltä tulee ja milloin.

eli nyt kun ehdin jo hakemuksen tekemään niin laskun varmasti lähettävät, mutta jos maksan ensimmäisen laskun ja sen jälkeen irtisanon koko luvan? Rupesin vasta hakemuksen tekemisen jälkeen miettimään tarkemmin, että miten muka voisivat pakottaa minua maksamaan.... Mutta kuinka paljon sitten painaa sen tarkastajan sana? Jos hän sanoo että välkkyvän valon perusteella siellä oli televisio niin tuleeko minulle sakot vaikka minä sanoisin muuta....

En usko että tarkastajat jaksavat kotiovellani niin paljon juosta että se olisi häiriöksi, ja en kyllä kamalan paljon aikaani kotonani muutenkaan vietä... Ovea en ole availlut tähänkään mennessä ellei tiedä jonkun olevan tulossa ja tästä lähin kyllä entistä tarkemmin tuosta pidän kiinni, että ovea en avaa, koska yllätyin tuosta että tarkastaja rupesi oikein postiluukun kautta huutelemaan nimelläni, mutta tuollaisiakin sitten näköjään löytyy.....

Toivottavasti sinulla on lapsia joille on hyvä myös opettaa että kannattaa valehdella ja olla epärehellinen.

No, jos tv on ja sillä voi lähetystä ottaa vastaan, sen maksun vois maksaa, vaikka älytön se on tarjontaan nähden, mitä oon nähny kavereilla tv:stä tulevan. Meikkä ei oo telkkarii, netistä katotaan jotain ohjelmia ja tykillä kuvaa, isoo kuvaa, seinältä, lähinnä leffoja.

ei hävitä mitään sillä, et meillä ei oo tv:tä. Kannattaisi ehkä perheellisten miettiä kuinka paljon lasten tv:n katselua voi kontroloida jos se töllö on siinä kokoajan saatavilla. Lapset oppii olemaan ilmankin. Ja tietää aina mitä ne näkee, kun ei vaan voi painaa töllöä auki.

[QUOTE="lyyti";23157999]No kun vaan tuli sakot!!! Kai minä nyt sen itse tiedän paremmin!!! Tarkastaja selitti ja uhkaili koko ajan, että jos en päästä sisään niin tulee vakavia ja kalliita seurauksia. Ja niin niitä tuli! Olisin kuulemma selvinnyt ilman sakkoja vain, jos olisin päästänyt tarkastajan sisälle. Ovat tämän tarkastajan mukaan kuulemma muuttaneet käytäntöä siten, että todistusvelvollisuus on asukkaalla. Jos ei päästä sisälle, niin kohtelevat siten kuin olisi luvaton TV. En tiedä, pitääkö paikkansa, vai oliko vain tarkastajan uhkailutaktiikkaa. Ja saamieni sakkojen perusteena oli tarkastajan tekemä selvitys siitä, että en ollut päästänyt sisälle + olin kertonut että meillä on TV muttei digiboksia. Tämä lukee selvitysosiossa ihan selvällä suomen kielelellä![/QUOTE]

Nyt kuulostaa todella oudolta. :O

Voiko tuo muka olla lainmukaista?

Yhteistyössä