Kuka on sitä mieltä että ÄITIYS on upeaa mutta se ei ole

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Feministit alas!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Feministit alas!:
sama asia kuin KOTIÄITIYS? Kotiäitiys on noloa , jos se kestää pidempään kuin lapsi 3v.Naisena olo on niin paljon muutakin kuin äitiys ja äitiys on niin paljon muutakin kuin kotiäitiys. Äiti on hyvä vaikka tekee uraa, rahaa, kouluttautuu ja on älykäs! Ura äidit kapinaan!!!!!!!!!!!!!!

Luuseri naiset on kotiäitejä pitkään!

Jollakin taitaa olla kriisi päällä :whistle: Onko nämä kotiäidit ja uraäidit joku erillinen lahkonsa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Feministit alas!:
sama asia kuin KOTIÄITIYS? Kotiäitiys on noloa , jos se kestää pidempään kuin lapsi 3v.Naisena olo on niin paljon muutakin kuin äitiys ja äitiys on niin paljon muutakin kuin kotiäitiys. Äiti on hyvä vaikka tekee uraa, rahaa, kouluttautuu ja on älykäs! Ura äidit kapinaan!!!!!!!!!!!!!!

Luuseri naiset on kotiäitejä pitkään!

Taitaa tämä purkaus kertoa viestin lähettäjän arvomaailmasta aika tavalla kaikenlaista, eikä se todellakaan välttämättä ole kovin kaunis maailma...
 
Mä en itse voisi kuvitellas olevani lapsen kanssa kotona, kunnes lapsi teini-iässä tai jopa aikuinen...kokonaan.
Mulle sopii parhaiten äitiys yhdistettynä yrittäjyyteen, jossa saan molemmat...paljon aikaa kotona ja silti työelämässä.
 
Eihän äitiys ja kotiäititis ole ollenkaan sama asia. Sanoit että "äiti on hyvä vaikka tekee uraa" mutta miksi perään haukuit kotiäitejä luusereiksi..? Jotain hampaankolossa...? Me säästetään yhteiskunnalta pitkä penni (tai centti..) ja usko pois, kotiäidit tekee muutakin kuin istuu kotona... :whistle:
Enkä mä ole yhtään nolona vaikka olen ollut kotona pidempään kuin 3v =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Mä olen aito nainen joka osaa olla ja käyttäytyä kuten nainen vaikka aionkin olla kotiäiti mahdollisimman pitkään. Kaikilla ei tätä taitoa olekaan, huoltaa äitiyttä ja naiseutta molempia yhtaikaa. =) Ja noloa mun mielestä on se, että hommataan lapsia tähän maailmaan eikä heistä sitten itse huolehdita kun se mahdollista on kuitenkin.

Lisäisin tähän että HANKITAAN LAPSIA SITTEN KUN ON ITSELLÄ VARAA HOITAA LAPSIA EI SOSIAALIHUOLLOLLA TAI KELAN VUOKRATUILLA!

Kelan vuokratuilla, ja pöh sehän on ihan kuule yleinen etuus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Nykyään lapset voi henkisesti huonommin kuin ennen, ja osasyy voi olla väistämättä se ettei lasten kanssa olla tarpeeksi eikä anneta heille aikaa.

Mutta 70-luvulla oli ihan yleistä, että lapset vietiin hoitoon puolivuotiaina, kun äiti palasi työelämään :whistle: . Näitä huonovointisia nykylapsia sen sijaan on hoidettu kotona pidempään, koska äitiysloma on pidempi ja sen lisäksi suuri osa jää vielä hoitovapaallekin edes joksikin aikaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Faarao:
Ei se kyllä ole aapee sinulta pois jos joku haluaa olla kotonaan lastensa kanssa. Kyllä kotonakin voi tehdä vaikka mitä kehittääkseen itseään, esimerkiksi aina siinä lasten päikkäreiden aikaan voi opetella yhdys sana sääntöjä...

Niin, kotiäideillä voi olla myös yliopistokoulutus, ja osaavat jopa kirjoittaa. Toisin kuin ap, valitettavasti, jolta koulun opetus on päässyt unohtumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Mä en itse voisi kuvitellas olevani lapsen kanssa kotona, kunnes lapsi teini-iässä tai jopa aikuinen...kokonaan.
Mulle sopii parhaiten äitiys yhdistettynä yrittäjyyteen, jossa saan molemmat...paljon aikaa kotona ja silti työelämässä.

Näin juuri meilläkin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
:laugh: Sä oot kade kun äijäs ei ole sua elättänyt vaan sun on pitänyt mennä töihin...lällääälläää :p

Ikävä kyllä en ole mennyt miehini tulojen takia töihin. Hänen tulonsa hyvät. Olen palannut työhön muista syistä, en rahan takia....
 
No ei kotiäitiys musta ole noloa. Kolmevuotias on vielä tosi pieni ja oikeasti kaipaisi äitiä. Mun on pakko mennä töihin. Me ei selvitä pelkällä postinjakajan palkalla. jos selvittäisiin, olisin ihan ylpeänä kotona 3 vuotiaan ja 8 vuotiaan kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Eihän äitiys ja kotiäititis ole ollenkaan sama asia. Sanoit että "äiti on hyvä vaikka tekee uraa" mutta miksi perään haukuit kotiäitejä luusereiksi..? Jotain hampaankolossa...? Me säästetään yhteiskunnalta pitkä penni (tai centti..) ja usko pois, kotiäidit tekee muutakin kuin istuu kotona... :whistle:
Enkä mä ole yhtään nolona vaikka olen ollut kotona pidempään kuin 3v =)

Kotiäidit ei säästä yhtään mitään yhteiskunnan rahoista! Sorry vaan. Ne tulot jotka kukin äiti toisi mennessään työelämään (palkan verotulot, metkakulut,...) ovat paljon suuremmat tulot yhteiskunnalle kuin se pieni "säästö" jota mukamas kotiäidit tekevät. Koska se ei ole säästöä- ihme laskutavat teillä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Nykyään lapset voi henkisesti huonommin kuin ennen, ja osasyy voi olla väistämättä se ettei lasten kanssa olla tarpeeksi eikä anneta heille aikaa.

Mutta 70-luvulla oli ihan yleistä, että lapset vietiin hoitoon puolivuotiaina, kun äiti palasi työelämään :whistle: . Näitä huonovointisia nykylapsia sen sijaan on hoidettu kotona pidempään, koska äitiysloma on pidempi ja sen lisäksi suuri osa jää vielä hoitovapaallekin edes joksikin aikaa...

Nykyajan vanhemmat ovat luusereit, jotka välttelee vastuuta ja työntekoa.Näistä kasvaa näitä huonovointisia lapsia. Ei uravanhemmista joilla varaa tehdä hieman töitä ja olla sopivasti kotona.Eli kokonaisuus kunnossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja POMO:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Nykyään lapset voi henkisesti huonommin kuin ennen, ja osasyy voi olla väistämättä se ettei lasten kanssa olla tarpeeksi eikä anneta heille aikaa.

Mutta 70-luvulla oli ihan yleistä, että lapset vietiin hoitoon puolivuotiaina, kun äiti palasi työelämään :whistle: . Näitä huonovointisia nykylapsia sen sijaan on hoidettu kotona pidempään, koska äitiysloma on pidempi ja sen lisäksi suuri osa jää vielä hoitovapaallekin edes joksikin aikaa...

Nykyajan vanhemmat ovat luusereit, jotka välttelee vastuuta ja työntekoa.Näistä kasvaa näitä huonovointisia lapsia. Ei uravanhemmista joilla varaa tehdä hieman töitä ja olla sopivasti kotona.Eli kokonaisuus kunnossa.


Eli pitää olla rikas, jotta lapsista ei tule tasapainottomia?
:headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja POMO:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Nykyään lapset voi henkisesti huonommin kuin ennen, ja osasyy voi olla väistämättä se ettei lasten kanssa olla tarpeeksi eikä anneta heille aikaa.

Mutta 70-luvulla oli ihan yleistä, että lapset vietiin hoitoon puolivuotiaina, kun äiti palasi työelämään :whistle: . Näitä huonovointisia nykylapsia sen sijaan on hoidettu kotona pidempään, koska äitiysloma on pidempi ja sen lisäksi suuri osa jää vielä hoitovapaallekin edes joksikin aikaa...

Nykyajan vanhemmat ovat luusereit, jotka välttelee vastuuta ja työntekoa.Näistä kasvaa näitä huonovointisia lapsia. Ei uravanhemmista joilla varaa tehdä hieman töitä ja olla sopivasti kotona.Eli kokonaisuus kunnossa.

Lasten hoitaminen on työntekoa. Ehkä sinulla ei ole siitä kokemusta vielä. (lapset mummolassa viikonoppuna ja lomilla tai ei lapsia ollenkaan tai vain yksi).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Öh.

Mä olen ennen kaikkea ihminen. Toki nainenkin.
Ja äiti.

Mutta sillä en itseäni määritä, miten joku toinen arvottaa elämänsä.

Mä olen tyytyväinen.
Jos aapee ei ole, ei se ole ongelmani.

=)


peesi
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja POMO:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Nykyään lapset voi henkisesti huonommin kuin ennen, ja osasyy voi olla väistämättä se ettei lasten kanssa olla tarpeeksi eikä anneta heille aikaa.

Mutta 70-luvulla oli ihan yleistä, että lapset vietiin hoitoon puolivuotiaina, kun äiti palasi työelämään :whistle: . Näitä huonovointisia nykylapsia sen sijaan on hoidettu kotona pidempään, koska äitiysloma on pidempi ja sen lisäksi suuri osa jää vielä hoitovapaallekin edes joksikin aikaa...

Nykyajan vanhemmat ovat luusereit, jotka välttelee vastuuta ja työntekoa.Näistä kasvaa näitä huonovointisia lapsia. Ei uravanhemmista joilla varaa tehdä hieman töitä ja olla sopivasti kotona.Eli kokonaisuus kunnossa.

Lasten hoitaminen on työntekoa. Ehkä sinulla ei ole siitä kokemusta vielä. (lapset mummolassa viikonoppuna ja lomilla tai ei lapsia ollenkaan tai vain yksi).

LASTEN HOITAMINEN ON TYÖN TEKOA NIILLE JOTKA SITÄ AMMATIKSEEN TEKEVÄT JA OVAT SIIHEN KOULUTTAUTUNEET. MUTTA ÄITIYS EI OLE TYÖTÄ. KUULLOSTAA KAMALELLE!!!!!!!!!!!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Nykyään lapset voi henkisesti huonommin kuin ennen, ja osasyy voi olla väistämättä se ettei lasten kanssa olla tarpeeksi eikä anneta heille aikaa.

Mutta 70-luvulla oli ihan yleistä, että lapset vietiin hoitoon puolivuotiaina, kun äiti palasi työelämään :whistle: . Näitä huonovointisia nykylapsia sen sijaan on hoidettu kotona pidempään, koska äitiysloma on pidempi ja sen lisäksi suuri osa jää vielä hoitovapaallekin edes joksikin aikaa...

70-luvulla mummot olivat apuna. Ainakin meillä mummo odotti useinkin koulusta palaavia, kun taas nykyään juuri ne, jotka työssä käyvät, ruuhkaruomen asukit, ovat yksin ilman mummoja usein.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja POMO:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Nykyään lapset voi henkisesti huonommin kuin ennen, ja osasyy voi olla väistämättä se ettei lasten kanssa olla tarpeeksi eikä anneta heille aikaa.

Mutta 70-luvulla oli ihan yleistä, että lapset vietiin hoitoon puolivuotiaina, kun äiti palasi työelämään :whistle: . Näitä huonovointisia nykylapsia sen sijaan on hoidettu kotona pidempään, koska äitiysloma on pidempi ja sen lisäksi suuri osa jää vielä hoitovapaallekin edes joksikin aikaa...

Nykyajan vanhemmat ovat luusereit, jotka välttelee vastuuta ja työntekoa.Näistä kasvaa näitä huonovointisia lapsia. Ei uravanhemmista joilla varaa tehdä hieman töitä ja olla sopivasti kotona.Eli kokonaisuus kunnossa.

Lasten hoitaminen on työntekoa. Ehkä sinulla ei ole siitä kokemusta vielä. (lapset mummolassa viikonoppuna ja lomilla tai ei lapsia ollenkaan tai vain yksi).

LASTEN HOITAMINEN ON TYÖN TEKOA NIILLE JOTKA SITÄ AMMATIKSEEN TEKEVÄT JA OVAT SIIHEN KOULUTTAUTUNEET. MUTTA ÄITIYS EI OLE TYÖTÄ. KUULLOSTAA KAMALELLE!!!!!!!!!!!!!!!

Kyllä lasten hoitaminen on työtä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Feministit alas!:
sama asia kuin KOTIÄITIYS? Kotiäitiys on noloa , jos se kestää pidempään kuin lapsi 3v.Naisena olo on niin paljon muutakin kuin äitiys ja äitiys on niin paljon muutakin kuin kotiäitiys. Äiti on hyvä vaikka tekee uraa, rahaa, kouluttautuu ja on älykäs! Ura äidit kapinaan!!!!!!!!!!!!!!

Luuseri naiset on kotiäitejä pitkään!


Täys-peesi.
Vaikka sun nikkiä en oikein ymmärrä, mielipiteisiisi nähden, jotka ovat feministisiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja POMO:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Nykyään lapset voi henkisesti huonommin kuin ennen, ja osasyy voi olla väistämättä se ettei lasten kanssa olla tarpeeksi eikä anneta heille aikaa.

Mutta 70-luvulla oli ihan yleistä, että lapset vietiin hoitoon puolivuotiaina, kun äiti palasi työelämään :whistle: . Näitä huonovointisia nykylapsia sen sijaan on hoidettu kotona pidempään, koska äitiysloma on pidempi ja sen lisäksi suuri osa jää vielä hoitovapaallekin edes joksikin aikaa...

Nykyajan vanhemmat ovat luusereit, jotka välttelee vastuuta ja työntekoa.Näistä kasvaa näitä huonovointisia lapsia. Ei uravanhemmista joilla varaa tehdä hieman töitä ja olla sopivasti kotona.Eli kokonaisuus kunnossa.

Lasten hoitaminen on työntekoa. Ehkä sinulla ei ole siitä kokemusta vielä. (lapset mummolassa viikonoppuna ja lomilla tai ei lapsia ollenkaan tai vain yksi).

LASTEN HOITAMINEN ON TYÖN TEKOA NIILLE JOTKA SITÄ AMMATIKSEEN TEKEVÄT JA OVAT SIIHEN KOULUTTAUTUNEET. MUTTA ÄITIYS EI OLE TYÖTÄ. KUULLOSTAA KAMALELLE!!!!!!!!!!!!!!!

Kyllä lasten hoitaminen on työtä.

Kuulepas kun jo raamatussa sanottiin, että otsasi hiessa sinun pitää elää jne. ja kuule tarkoitettiin juurikn lasten kasvattamista, ruokkimista jne. Perheen kun perustaa, se on työtä ja kovaa työtä.

Montako lasta sinulla on?
 

Yhteistyössä