V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Kun tuolla mamukeskusteluissa vedotaan siihen, että kohta täällä on enemmän ulkomaalaisia kuin suomalaisia. No mikä/kuka on suomalainen? Riittääkö Suomen kansalaisuus? Se että on syntynyt Suomessa? Se että toinen vanhemmista on syntynyt Suomessa, molemmat? Mikä on raja?
Odotan vastausta etenkin siltä valopäältä, joka sanoi, että täällä on kohta enemmän ulkomaalaisia kuin suomalaisia.
Mä ainakin väittäisin olevani suomalainen, vaikka mun isä ei olekaan. Eli siis vain puoliksi. Olen syntynyt ja kasvanut Suomessa....kuitenkin mulla on myös kaksi kieltä ja kulttuuria. Mutta mielestäni olen kyllä silti suomalainen.
Ärsyttääkin, että nyt kun tää rasismi lisääntyy, niin monessa paikassa tuntuu että mua katsotaan pahasti, vaan koska on vähän tummempi kuin muut suomalaiset (en iholtani mutta hiukset ja silmät ruskeet ja onhan ne piirteetkin erilaiset kai ). Omassa kotimaassaan ei saa olla rauhassa ja se kyllä häiritsee!!
"tuntuu että mua katsotaan pahasti"
Selitäs tarkemmin?
Jotkut ihmiset vaan tuijottaa tosi vihasen näköisinä, ihan kun ne oikein haluaisi sanoa et mitäs säkin maahanmuuttaja siinä teet (tai sitten oon vainoharhainen). Muutaman kerran julkisissa mua on katottu, ja alettu keskustella siitä, mitä mieltä ollaan noiden ulkomaalaisten tänne tulemisesta...yms. Ei mitään kovin positiivisia juttuja olleet. Tollasta on ollut viime vuosina, aiemmin ei.
Missä asut?
Helsingissä, täällä syntynyt ja asunut koko elämäni eli 26 vuotta.