Kuka oikeasti ostaa tällaisen merkin lapselleen? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Hyvä tsemppaus lapselle. Mitäpä sitä koulussakaan rehkimään, kun duunariksi pääsee aina

Paitsi monessa paikassa on jo niin että ammattikoulun "duunarilinjoille" vaaditaan korkeampi keskiarvo kuin lukioon.

Riippuu ammattikoulusta. Jos lähdet pienemmälle paikkakunnalle, niin joku 5 keskiarvo riittää melkein alaan kuin alaan

Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Hyvä tsemppaus lapselle. Mitäpä sitä koulussakaan rehkimään, kun duunariksi pääsee aina

Paitsi monessa paikassa on jo niin että ammattikoulun "duunarilinjoille" vaaditaan korkeampi keskiarvo kuin lukioon.

Niinpä. Esikko ei nähnyt vaivaa koulun eteen yläasteella ja jäi sitten saamatta paikka amiksen sähkö- tai metallilinjalta, kun ei keskiarvo riittänyt. Onneksi riitti lukioon - sinnehän pääsee kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
:o onhan se aivan järkyttävää jos lapsesta tulee duunari....

:xmas:

Peesi. :D

Meidän suvussa on ainakin duunarit tienanneet PALJON leveämmän leivän kuin akateemiset yksilöt jotka opiskelleet ison osan elämästään ja valmistuneet käytännössä työttömiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tän alotuksen tarkoituksena tuskin oli se, että duunarit ois jotenkin huonompia

Mikä sit? En ymmärrä ollenkaan, miksei lapsestani voisi tulla isona duunaria? Selitäpä, ap, tyhmälle, mikä oli tarkoitus!

Mikä muuten on teidän mielestänne duunari? Amiksen käynyt? Peruskoulun käynyt, työelämän kouluttama? Mulla on AMK-koulutus ja pidän itseäni duunarina. Mä katson duunariksi kaikki ne, jotka tekevät ihan oikeita töitä. Siis ihan konkreettista, yleensä käsillä tehtäviä töitä (tai koneita käyttämällä, sama se). Suorittajia, tuloksen tekijöitä. Ei niitä, jotka pyörittävät papereita ja antavat muiden tehdä työt. Mahtoikohan kukaan nyt käsittää mua oikein =)?

Mun lapsesta saa tulla duunari tai tuomari, aivan sama. Kunhan ei tulis juomaria :D ?

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Mieluummin duunari kuin akateeminen luuseri. Ja kuulostaa kivalta pinssiltä =)

Kummatkos ne tässä maailmassa ratkaisut tekee ja jopa ne sossun rahat jakaa ;)

Mutta tärkeintä olisi, että valitisi lapsi minkä tahansa ammatin niin hän olisi onnellinen.

Yhteistyössä