Kuinkakohan nopeasti asiakkaat kaikkoavat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yrittäjän vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap, ei sitä sairaslomaa pidetä kummallisena asiana. Mietin vaan, ihmettelevätkö asiakkaat että miksei ole mitään tuuraajaa hankittu? Mun miehen sisko on urheiluliikkeessä töissä ja juuri joulukuussa on kuulema suurin menekki urheiluvälineille ym. ennen joulua.

Olisiko vaan parempi hankkia joku sijainen? Saattaisi voittoakin tulla nyt joulun alla.

Mielummin kiinni ku huono tuuraaja!! Huonot myyjät ajaa kyl minut nopeemmin pois ku suljettu liike!! Ja minä laittasin lapun luukulle ja kertosin avoimesti syyn, miksi on kiinni. Ni ei herätä epäilystä ettei olis varaa pitää liikettä tai ei ole asiakkaita tms. Ja mainostusta mainostusta ja mainostusta. Mutta tosiaan, ei missään nimessä huonoa tuuraajaa. Se saa sen liikkeen nurin alta aikayksikön jos on huono palvelemaan, mokaa, tai on liian tunkeileva tai mitä niitä kamaluuksia ny onkaan.

Jos kerran edes saan huonoa palvelua jossain pikkupuljussa, ni en toiste mene, vaikka firma olis myyty eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Eikö ap sanonut ettei ole varaa palkata ketään? Mistä ne rahat palkkaamiseen pitäisi pieraista jos niitä ei ole?
Pankista velkaa. Mä en kyllä ole täysin samoilla linjoilla Sanna80:n kanssa. Se työntekijäkin voi sairastua. Eikä ole mitenkään varmaa, että kuukauden kiinniololla olisi suurtakaan merkitystä. Tosin ajankohta on huono, jos joulumyynnin nyt menettää.

Alkuperäinen kirjoittaja Hei!:
Ap, ei sitä sairaslomaa pidetä kummallisena asiana. Mietin vaan, ihmettelevätkö asiakkaat että miksei ole mitään tuuraajaa hankittu? Mun miehen sisko on urheiluliikkeessä töissä ja juuri joulukuussa on kuulema suurin menekki urheiluvälineille ym. ennen joulua.

Olisiko vaan parempi hankkia joku sijainen? Saattaisi voittoakin tulla nyt joulun alla.

Kyllä niitä tässä menee ja joulu on hyvää aikaa. Mutta voi olla, ettei mies pääse edes ennen joulua vielä leikkaukseen, se voi mennä tammikuullekin. Mutta lähtö leikkaukseen voi tulla aika lyhyelläkin varoitusajalla ja jo se on sijaisen hankkimisen kannalta vähän hankalaa.

Äääh. Ehkä meidän pitää nyt sitten vaan mennä hattu kourassa pankkiin pyytämään vähän lisää lainaa ja yrittää saada joku edes semipätevä sijainen liikkeeseen.

Mä voisin jopa kuvitella pyytäväni omalta työnantajalta lomanjakson siirtämistä, niin että olisin itse lomalla ja tekisin työtä yhteisessä firmassa sen aikaa kun toinen saikulla.

Etkä sinä tai joku muu vois pitää putiikkia auki vaikka 1 tai 2 päivää/iltaa viikossa? Siis siinä oman työn ohella. Ja ilmotus johonkin että sen ja sen välisenä aikana kauppa on auki kl se ja se. Parempi kun ei mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Mä voisin jopa kuvitella pyytäväni omalta työnantajalta lomanjakson siirtämistä, niin että olisin itse lomalla ja tekisin työtä yhteisessä firmassa sen aikaa kun toinen saikulla.

Tätäkin funtsittiin jo, mutta mulla ei ole vielä kertynyt kummoisestikaan lomia kun vaihdoin työpaikkaa ja tämä tuo ongelmia kesälle kun lapset ovat yksityisessä päiväkodissa hoidossa, joka on kiinni kesällä 4 vkoa. Tää on niin hankalaa...

Ihanaa, että yritätte löytää mun kanssani ratkaisua tähän tilanteeseen!

Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
Etkä sinä tai joku muu vois pitää putiikkia auki vaikka 1 tai 2 päivää/iltaa viikossa? Siis siinä oman työn ohella. Ja ilmotus johonkin että sen ja sen välisenä aikana kauppa on auki kl se ja se. Parempi kun ei mitään.

Tää on kyllä yks varteenotettava vaihtoehto... Ehkä asiakkaat ymmärtäisi hassut aukioloajat kuitenkin paremmin?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Tätäkin funtsittiin jo, mutta mulla ei ole vielä kertynyt kummoisestikaan lomia kun vaihdoin työpaikkaa ja tämä tuo ongelmia kesälle kun lapset ovat yksityisessä päiväkodissa hoidossa, joka on kiinni kesällä 4 vkoa. Tää on niin hankalaa...

Toi vois olla kanssa hyvä ajatus jos vaan supistatte aukioloaikoja vähän sen kuukauden ajaksi. Painotatte viikonloppuun esim. to, pe ja la auki vaikka vaan vähemmänkin aikaa. Ja paikalliseen lehteen ilmoituksia aukioloaikamuutoksista säännöllisesti. Ja sit joku hyvä tarjous kun mies palaa töihin.

Toi vois olla kanssa hyvä ajatus jos vaan supistatte aukioloaikoja vähän sen kuukauden ajaksi. Painotatte viikonloppuun esim. to, pe ja la auki vaikka vaan vähemmänkin aikaa. Ja paikalliseen lehteen ilmoituksia aukioloaikamuutoksista säännöllisesti. Ja sit joku hyvä tarjous kun mies palaa töihin.

Tämä idea kannattaa ottaa vakavasti! Mun mielestä tosi hyvä. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:

Tää on kyllä yks varteenotettava vaihtoehto... Ehkä asiakkaat ymmärtäisi hassut aukioloajat kuitenkin paremmin?

Jos mä haluaisin urheiluliikkeestä jottain esim joululahjaksi ostaa niin voisin sovittaa ostokseni vaikka tiistai-illalle jos tietäisin että kauppa on vain sillon auki, ja lisää ymmärrystä tietty tois kun tietää miksi se muuten suljettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaihtoehtoja miettivä:
Mitä jos palkkaisitte osa-aikaisesti opiskelijan siihen töihin? Opiskelijat ottavat varmasti mielellään töitä vastaan.
Tossa on se riski, ettei se opiskelija tiedä urheiluvälineistä riittävästi. Kun asiakas sitten tiedustelee jotain, myyjä on kuin ö aapisen laidassa. Asiantuntematon myyjä on erikoisliikkeen turmio.

Mitä ihmettä te niitä harjottelijoita tungette tuonne?? Ei pikkupuljuun joka vasta avattukin kannata laittaa mitään sijaisia saatikka harjottelijoita!! Moni on siellä ensimmäistä kertaa, ja herran jee ekalla kerralla se palvelu ratkasee kaiken!! Jos sit onki ihan ummikko eikä tiiä mistään mitään eikä anna alennusta eikä osaa mitään puhumattakaan että ei ole palvelualtis tai tunkeilee jopa, ni ei kyl takasin ne asiakkaat enää tule vaikka omalla porukalla sen uudestaaan avajaiset pitäsittekin. Menee maku sit koko paikasta.
Jos sinne palkkaatte jonkun muun, ni täytyy ainaki varmistaa että voi AINA soittaa ja kysyä mieheltäsi jos on jotain epäselvää. Näin asiakkaallekin kuulostaa uskottavammalta että Minä voin ottaa selvää, pieni hetki, Kuin että sanoo että Mää oon nyt vaan tuuraamassa, emmää tiiä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä:
Mitä ihmettä te niitä harjottelijoita tungette tuonne?? Ei pikkupuljuun joka vasta avattukin kannata laittaa mitään sijaisia saatikka harjottelijoita!! Moni on siellä ensimmäistä kertaa, ja herran jee ekalla kerralla se palvelu ratkasee kaiken!! Jos sit onki ihan ummikko eikä tiiä mistään mitään eikä anna alennusta eikä osaa mitään puhumattakaan että ei ole palvelualtis tai tunkeilee jopa, ni ei kyl takasin ne asiakkaat enää tule vaikka omalla porukalla sen uudestaaan avajaiset pitäsittekin. Menee maku sit koko paikasta.
Jos sinne palkkaatte jonkun muun, ni täytyy ainaki varmistaa että voi AINA soittaa ja kysyä mieheltäsi jos on jotain epäselvää. Näin asiakkaallekin kuulostaa uskottavammalta että Minä voin ottaa selvää, pieni hetki, Kuin että sanoo että Mää oon nyt vaan tuuraamassa, emmää tiiä mitään.

Tää on niin totta. Tää oli kanssa se asia mitä mä eniten pohdin. Että mistä löytää tähän hätään sellainen myyjä, joka osaa hoitaa asiansa ja suostuu tulemaan töihin vain kuukaudeksi eikä mitenkään erityisen suurella palkalla...

Niinpä. Itsepalvelumyymälässä riittää, että siellä on joku kassalla ottamassa viivakoodinlukijalla tuotteista hinnan. Mutta ei liikkeessä, jossa myyjän pitäisi osata kertoa tuotteista, auttaa valitsemaan asiakkaalle sopivin jne. Asiantuntemattomuuden leima tulee liikkeelle heti eikä sellaiseen liikkeeseen kukaan halua palata.

Lisään vielä, että ihmisillä on tapana kertoa saamastaan huonosta palvelusta myös tutuilleen.

auts, joulumyynti ja sen päälle alet -ja joulusyöminkien jälkeen kuntoilukärpäsen puremat urheiluliikkeen uudet asiakkaat... huono aika pitää kokonaan kiinni :(

Olisko tuo muutaan illan aukiolo kuitenkin pare kuin ei mitään? Voisin kuvitella juuri näihin aikoihin kiinnipidon olevan tosi paha juttu...

Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:
eikö kannattas palkata sinne joku...varmaan joku työtön olis ilonen työpaikasta.

Varmasti olis, mutta meillä ei ole siihen taloudellisia mahdollisuuksia.

öö, kuinka niin jos auki pidetyllä kuukaudella tulee myyntiä eli selvää rahaa kassaan?

Samaa mä pohdin.

Tuon Sannan kanssa osittain samoin ajatuksin, mutta sitten kuitenkaan en ihan.

Yrittäjyydessä on paljon riskejä ja elämä on- ei aina mene kässärin mukaan kuitenkaan. Joskus on hankalaa ja joskus vielä hankalampaa.

Mutta kuukausi ON toisaalta lyhyt aika. Mä olen satavarma että asiakkaat tulee takaisin, ei välttämättä kaikki mutta tulevat.

Kyllä 'tavallisten' ihmisten luulis ymmärtävän että jopa se yli-ihminen eli yrittäjä voi sairastua. (Tai sen lapsi, kuten mun tapauksessani. )

Mutta tämmöisenä aikana yrittäisin kyllä tosisani keksiä ratkaisun että liikettä pystyis pitää auki, edes rajoitetuin aukioloin, sukulaisten voimin tai sun omalla työpanoksella.

Rankkaa aikaa myös henkisesti, mutta tsemppiä! KYLLÄ SE SIITÄ SUTTAANTUU :hug:

Tää on niin totta. Tää oli kanssa se asia mitä mä eniten pohdin. Että mistä löytää tähän hätään sellainen myyjä, joka osaa hoitaa asiansa ja suostuu tulemaan töihin vain kuukaudeksi eikä mitenkään erityisen suurella palkalla...

mä alkaisin miettiä sitä vakkariasiakaskuntaa. Olisko siellä joku, jolle työ kelpaisi. Tuntisi liikettä ja toimialaa.

Yhteistyössä