Kuinkakohan nopeasti asiakkaat kaikkoavat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yrittäjän vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oleellista on myös se koska liikkeen menee sulki kuukaudeksi. Heinäkuun on hyvä ajankohta, samoin nyt joulusta kuukaudeksi kiinni.

Niin juu, me ei voida valita sitä, koska leikkaus on. Todennäköisesti joutuisimme sulkemaan liikkeen jo tässä ennen joulua jos vain leikkaus järjestyy niin nopeasti kuin lääkäri toivoi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mä en voi mennä sinne töihin, koska on omat työt hoidettavana. Eikä meillä ole ketään kuka voisi sen puoli-ilmaiseksi tehdä. Sijaista emme voi rahatilanteen vuoksi palkata. :(

Isompi tappio jatkon kannalta tulee siitä että liike on kuukauden kiinni ja asiakkaat häviää sillä aikaa muualle kuin siitä, että hommaa siihen tuuraajan.

Mulla ei olisi varaa pitää kuukautta kiinni, pakko ne palkkarahat olisi jostain vaan repiä!

Oleellista on myös se koska liikkeen menee sulki kuukaudeksi. Heinäkuun on hyvä ajankohta, samoin nyt joulusta kuukaudeksi kiinni.

Niin juu, me ei voida valita sitä, koska leikkaus on. Todennäköisesti joutuisimme sulkemaan liikkeen jo tässä ennen joulua jos vain leikkaus järjestyy niin nopeasti kuin lääkäri toivoi.

Harmi :(

Yrittäisin siinitellä lähemmäksi joulua.

Veikkaan, että takaisin tulisivat. Jos jotain tarvitsisivat, hakisivat sen muualta ja seuraavan taas teiltä. Varsinkin, jos teillä panostetaan hyvään asiakaspalveluun. Tyytyväinen asiakas palaa aina. Uuteen taas suhtaudutaan varauksella.
Tsemppiä! Kyllä ne sieltä takas teille löytää. :) Voisko tuon kuukauden jälkeen järjestää jonkin kamppiksen vielä houkutuksena. (tiedän, että maksaa mutta.. pikku täky)

Onko tosiaan niin, että jos ovessa olisi lappu, että "Suljettu sairausloman vuoksi", niin ihmiset pitäisivät sitä epäilyttävänä? :o

Mä pitäisin. Mulle se on ihan se ja sama, MIKSI se liike on kiinni. Enemmän mua mietityttäisi se, miten tosissaan ja luotettava on yrittäjä jos laittaa liikkeen ovet kiinni. "sairausloman vuoksi suljettu" voi helposti kääntyä "juoppoputki päällä" "tutkintavankeudessa talousrikoksesta epäiltynä" tms. Ja VARSINKIN jos kyse on leikkauksesta. Ei ole mitään takeita että siitä selviää kuukaudessa pelikuntoon. Mitäs jos sairausloma jatkuu viikolla tai kuukaudella...?

Onko tosiaan niin, että jos ovessa olisi lappu, että "Suljettu sairausloman vuoksi", niin ihmiset pitäisivät sitä epäilyttävänä? :o
Riippuu varmaan ihmisistä. Mä en pidä. Tärkeää kuitenkin on, että siinä lapussa selvästi lukee, milloin liike taas avataan. Ja että se kans avataan silloin, ellei omistaja sitten päätä lopettaa koko hommaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä en voi mennä sinne töihin, koska on omat työt hoidettavana. Eikä meillä ole ketään kuka voisi sen puoli-ilmaiseksi tehdä. Sijaista emme voi rahatilanteen vuoksi palkata. :(

Isompi tappio jatkon kannalta tulee siitä että liike on kuukauden kiinni ja asiakkaat häviää sillä aikaa muualle kuin siitä, että hommaa siihen tuuraajan.

Mulla ei olisi varaa pitää kuukautta kiinni, pakko ne palkkarahat olisi jostain vaan repiä!

No tämä on juuri se, mitä täällä laskeskelemme. Että ihanko oikeasti kaikki asiakkaat kaikkoaa kuukauden aikana ja seuraavat kuukaudet tekevät megatappiota? Tällä hetkellä mies pystyy nostamaan yrityksestään n. 600 e / kk "palkkaa" ja jos nyt palkkaamme ulkopuolisen tuuraajan on kulut n. 2500 e...

Mä pitäisin. Mulle se on ihan se ja sama, MIKSI se liike on kiinni. Enemmän mua mietityttäisi se, miten tosissaan ja luotettava on yrittäjä jos laittaa liikkeen ovet kiinni. "sairausloman vuoksi suljettu" voi helposti kääntyä "juoppoputki päällä" "tutkintavankeudessa talousrikoksesta epäiltynä" tms. Ja VARSINKIN jos kyse on leikkauksesta. Ei ole mitään takeita että siitä selviää kuukaudessa pelikuntoon. Mitäs jos sairausloma jatkuu viikolla tai kuukaudella...?

Ehkä tää on jotain yrittäjän epäluottamusta toista kohtaan? Mä lähinnä kuvittelin, että toinen yrittäjä ainakin ymmärtää sen että elämässä voi sattua mitä vain. Ja ei tässä tosiaan ole mitään takeita, että mies selviäisi pelikuntoon kuukaudessa. Voi olla, ettei selviä enää koskaan takaisin seisomatyöhön ja joudumme laittamaan koko liikkeen kiinni. Tällaista se elämä on. Mutta mua kyllä yllättää, että sairauslomaa pidetään epäilyttävänä.

No tämä on juuri se, mitä täällä laskeskelemme. Että ihanko oikeasti kaikki asiakkaat kaikkoaa kuukauden aikana ja seuraavat kuukaudet tekevät megatappiota? Tällä hetkellä mies pystyy nostamaan yrityksestään n. 600 e / kk "palkkaa" ja jos nyt palkkaamme ulkopuolisen tuuraajan on kulut n. 2500 e...

Ei tietenkään KAIKKI kaikkoa. Suurin osa ei varmasti edes huomaa että on kuukauden kiinni. Harva kai sitä ihan yhtenään urheilutarvikkeita tarvitsee. MUTTA kyllä minusta kertoo jonkinmoisesta sitoutumisen puutteesta tai harrastelijamaisuudesta jos ei pidetä liikettä auki. Joku päivä tai kaksi äkillisen sairaustapauksen kanssa vielä menee, mutta kuukausi on TOSI pitkä aika pitää kuitenkin melko vastikään avattua kauppaa kiinni!

Eikös se ole pienempi murhe palkata siihen sijainen kuin se, että asiakkaat kaikkoavat?

Tämä on juuri se mitä mietimme. Että tuleeko kuukauden kiinniolemisesta suuremmat tappiot kuin sijaisen palkkauksesta. Sijaista kun ei ihan satasella palkata...

itse palkkaisin jonkun kuukaudeksi töihin, maksoi mitä maksoi! uskon sen pitkällä aika välillä jäävän kuitenkin edullisemmaksi kun asiakkaiden uudelleen haalinta!!!!

Mutta mua kyllä yllättää, että sairauslomaa pidetään epäilyttävänä.

Ei todellakaan, ei sairauslomassa ole mitään epäilyttävää. Siinä on, että liike laitetaan kiinni eikä hommata tuuraajaa oman poissaolon ajaksi. Tässä on vissi ero.

Paljon riippuu siitä, onko alueella muita vastaavia liikkeitä ja saako niissä saman palvelun kuin miehesi liikkeessä. Eli ylipäätään se kysymys, miksi ostaa liikkeestä A, kun voi ostaa liikkeestä B.

Jos meille joku perustaisi pienen luomuruokakaupan tähän lähistölle, musta tulisi heti kanta-asiakas. Ja vaikka yrittäjä olisi puoli vuotta sairaslomalla, palaisin takaisin asiakkaaksi. Mutta jos tässä olisi kaksi tai kolme luomuruokakauppaa lähellä, niin sitten siinä kiinni olleessa pitäisi olla jotain sellaista, mitä niissä muissa ei ole.

Ei tietenkään KAIKKI kaikkoa. Suurin osa ei varmasti edes huomaa että on kuukauden kiinni. Harva kai sitä ihan yhtenään urheilutarvikkeita tarvitsee. MUTTA kyllä minusta kertoo jonkinmoisesta sitoutumisen puutteesta tai harrastelijamaisuudesta jos ei pidetä liikettä auki. Joku päivä tai kaksi äkillisen sairaustapauksen kanssa vielä menee, mutta kuukausi on TOSI pitkä aika pitää kuitenkin melko vastikään avattua kauppaa kiinni!

Okei, nyt mä lakkaan lukemasta sun viestejäsi. Mua alkaa ärsyttää liikaa. Ettäkö meillä olisi sitoutumisen puutetta kun on jo vuosi kitkuteltu pienillä tuloilla yritysvelat niskassa ja mies terveyttään uhaten...

Mua ainakin harmitti kun mun lempiliike meni kesällä kiinni. Aluksi luki että suljemme kuukaudeksi remontin ajaksi. Sitten se avaaminenkin vaan venyi ja venyi. Loppujen lopuksi koko liike oli lopetettu. Harmitti kyllä kamalasti!
Tässä tilanteessahan ei tietenkään ole sellaisesta kyse, mutta saattaa se kuukausikin olla pitkä aika jos kokonaan pitää kiinni. Mutta jos sitten sanoo heti milloin se taas avataan niin sitten kanssa tietää milloin kauppa on taas auki.

Mutta mua kyllä yllättää, että sairauslomaa pidetään epäilyttävänä.

Ei todellakaan, ei sairauslomassa ole mitään epäilyttävää. Siinä on, että liike laitetaan kiinni eikä hommata tuuraajaa oman poissaolon ajaksi. Tässä on vissi ero.

Eikö ap sanonut ettei ole varaa palkata ketään? Mistä ne rahat palkkaamiseen pitäisi pieraista jos niitä ei ole?

Jos liike on ihan sellanen yleinen urheiluliike niin mun on vaikea kuvitella että kaikki asiakkaat katoaa kuukaudessa, sen sijaan ymmärrän helpommin jos kyse on jostain tietyn harrastuksen liikkeestä jossa vain samat asiakkaat käy jatkuvasti. Ite en harrasta mitään erityistä joten käyn urheiluliikkeessä vaan silloin kun tarvii, tyyliin luistimia tai suksia hakemassa, ja silloin en ole mitenkään erityisen liikeuskollinen. Jos joskus tapautuisin turhaan jo kiinni olevaan liikkeeseen niin se ei vaikuttaisi mitenkään seuraaviin kertoihin, että sen takia menisin muualle myös seuraavalla kerralla.

Mä sanoisin kanssa, että halvemmaksi tulee pitkässä juoksussa palkata se sijainen, sillä 2500? ei vielä kummoisia mainoskampanjoita järjestellä. Nääkin on niitä asioita joita pitäisi ylipäätään miettiä jo silloin kun alkaa yrittäjäksi. Siinä voi vuosien työ kulua lyhyessä ajassa hukkaan.

Kyllä mä sanoisin,että liikkeen voi laittaa kiinni kunhan muistaa mainita sittem sen tarkan päivämäärän,joilloin ovet taas aukeaa.Ja siihen samaan syssyyn sitten joku pienimuotoinen kampanja paluun kunniaksi.Ja nyt ennen kuin saikku on alkanut niin jakaa asiakkaille vähän tietoa tulevasta niin muistavat asian ja tulevat takaisin sitten myöhemmin.Ja jos vaikka jakaisi jotain alennuskuponkeja tai vastaavia nyt,jotka sitten olisivat voimassa kun liike taas aukeaa tai vastaavaa.

Ja mä en pidä kyllä epäilyttävänä lappua,jossa sanotaan liikkeen olevan kiinni leikkauksen plus sairasloman takia sen ja sen aikaa.Etenkin jos kyse on pienestä liikkeestä,jossa ei ole kymmeniä työntekijöitä niin ymmärrän asian ihan hyvin.

Okei, nyt mä lakkaan lukemasta sun viestejäsi. Mua alkaa ärsyttää liikaa. Ettäkö meillä olisi sitoutumisen puutetta kun on jo vuosi kitkuteltu pienillä tuloilla yritysvelat niskassa ja mies terveyttään uhaten...

Mun mielestäni Sannalla on ihan hyvät pointit. Noin mäkin saattaisin ajatella. Enkä itse ole yrittäjä. Ihan asiakas vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Jos liike on ihan sellanen yleinen urheiluliike niin mun on vaikea kuvitella että kaikki asiakkaat katoaa kuukaudessa, sen sijaan ymmärrän helpommin jos kyse on jostain tietyn harrastuksen liikkeestä jossa vain samat asiakkaat käy jatkuvasti. Ite en harrasta mitään erityistä joten käyn urheiluliikkeessä vaan silloin kun tarvii, tyyliin luistimia tai suksia hakemassa, ja silloin en ole mitenkään erityisen liikeuskollinen. Jos joskus tapautuisin turhaan jo kiinni olevaan liikkeeseen niin se ei vaikuttaisi mitenkään seuraaviin kertoihin, että sen takia menisin muualle myös seuraavalla kerralla.

No tätä mäkin mietin. Kun kyseessä on kuitenkin liike, josta saa monenlaista välinettä. Toki on niitä, jotka käyvät viikottain ostoksilla. Mutta sitten on paljon niitä jotka käy ehkä kerran kuussa. Ruokakauppaa olisi vaikea pitää kiinni kuukautta... En mä tiedä. Mies oli sitä mieltä, että hän palaa vaikka keppien kanssa töihin jos saadaan joku pimeästi töihin viikoksi. Mä olin sitä mieltä, ettei asiakkaat kuukaudessa mihinkään vielä kaikkoa, vaikka jokunen ostos voikin jäädä tekemättä. Mutta mä taisin olla väärässä...

Yhteistyössä