kuinka "yleistä riistaa" teidän puhelimet on teidän parisuhteissanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä myös puhelimet ihan vapaassa käytössä. Ei ole salattavaa kummallakaan. Saatan, jopa miehen kotipuhelimeen tulleet tekstiviestit lukea, jos ne on esim. joltain sukulaiselta ja mies ei ole kotona. Hänen kavereidensa viestit ei kiinnosta, joten niitä en lue.

Jos miehen puhelin soi, ja mies on itse suihkussa tai röökillä, niin vastaan, tai ainakin katson kuka soittaa ja hihkaisen hänelle. Jos tarvitsen laskinta, ja mies sattuu olemaan kotona, niin käytän hänen kännykkäänsä (omassani ei laskinta ole, tai jos on niin ei ainakaan mulle oo kerrottu mistä se löytyy :snotty: ). Joskus mies soittaa ulkomaille mun luurista, lasku kun joka tapauksessa tulee hänelle. Joskus mies käyttää wappia mun kännystä, tai pelaa jotain peliä. Kummankaan kännykkää ei piilotella eikä suututa jos toinen siihen koskee. Mutta ei me kyllä toistemme puhelutietoja tutkailla, tai tekstareita lueta =). Mulla ei ainakaan salattavaa ole, mutta joskus ystäväni voi lähettää viestin missä kertoo jotain sellaista joka on vain mun silmille/korville, ei miehelleni.

Mies lukee usein miulle tuleet viestit ennen minuu. Ihan luvalla ja välillä pyynnöstä. Ja kerron miehelleni kaiken. Ystävät tietää...ystisten kanssa kaikki salaisuudet menee sillai, et "elä sano kelleen, mut miehelles tottakai". Ja mies tietää kaikki salasanat. Kännykän, tilin, s-postin, jokapaikan. Ei vaan tulis mieleenkään olla kertomatta jotai.

Samoin mie tiiän miehen kaikki salasanat ja luen viestit, jos on tylsää vaik jonottaessa. Kumpikaan ei kyttää toista, kyse ei oo mistään epäilyistä. Se vaan on helpompaa, ku molemmat tavottaa kerralla samoilla viesteillä jne.

Sinänsä yleistä riistaa ovat, ettei niitä kanneta mukanamme koko ajan (tyyliin kun menee suihkuun niin ei ota luuria lavuaarinreunalle odottamaan) mut silti mä kyllä käytän omaa luuriani ja mies käyttää omaansa.
Ei kumpaakaan kiinnosta toisen luuri. Ei ole syytä tonkia toisen puhelinta, eikä ole syytä pitää tiukasti kiinni omastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja obossumi:
Mies lukee usein miulle tuleet viestit ennen minuu. Ihan luvalla ja välillä pyynnöstä. Ja kerron miehelleni kaiken. Ystävät tietää...ystisten kanssa kaikki salaisuudet menee sillai, et "elä sano kelleen, mut miehelles tottakai".

Oletko varma että kaikki ystäväsi ovat tuota mieltä? :|

meillä puhelimet sinänsä on vapaata, eli jos soi saa vastata (tai siis oli näin, erottu),,, jos viesti tuli ja tein jotain saatoin sanoa kato keneltä tuli, ei sinänsä lue itse viestiä... sama molempiin suuntiin.. et ei salattavia et vähän ku kotipuhelin eli vapaata riistaa.. mut just et jos viesti jostain kaverilt henk koht mulle ni ei lukenu enkä mä sen...

Mie soittelen enempi miehen puhelimella kun omalla ja toisinaan vastaankin siihen.

Oma puhelimeni lojuu milloin missäkin ja on usein kadoksissa. Se löytyy milloin vessasta pyykkikorista, milloin sohvan välistä tai lasten leikeistä.

Minulle ainakin ihan sama kuka viestejäni lukee tai selaa, jos jotain salaisuuksia siellä olisi niin poistaisin varmasti samalla kertaa kun sellaisen saan luettavaksi (esim jonkun kaverin huolia tms. mitä ei sais kertoa eteenpäin.). Ehkä kuitenkin ekana haluan itse lukea omat viestini, eli toivon että saan avata viestin silloin kun se piippaa eikä kukaan muu sitä avaa. En tiedä miksi, ehkä se on vaan periaatejuttu.

tietty vois kiinnostaa mitä toisen puhelimes on, mut mun miehen puhelimes on reilu 1573 viestiä MULTA :D ja varmaan puhelut työpuheluita ja muut mun? mua ei kiinnosta mitä hänen puhelin sisältää, mut onpa tuo mun puhelint tutkinut joskus alkuaikoina... ei sielt mitää kiinnostavaa löytyny, paitsi kavereiden viestei... sen jälkeen ei ole tutkinu mun luuria. se on aina esillä ja sitä saa ihan vapaasti tutkia jos niin haluaa...

Meillä on miehen kanssa periaatteessa yhteiset puhelimet, messengerit, sähköpostit ja muut. Eli kaikki yhteisessä käytössä, jos itse en puhelimeeni vastaa niin kaverit soittaa miehen puhelimeen ja päinvastoin. Jos miehen puhelimeen tulee viesti niin luen sen tai jos se soi vieressä niin vastaan.

Puhelimet on ihan toisen saatavilla, tosin kummallakaan ei ole tarvetta mennä selailemaan toisen puhelinta.

Jos jommalla kummalla on puhelin unohtunut kotiin ja se soi, toki toisen puhelimeen vastataan ja kerrotaan, ettei toinen ole tavattavissa. Tai jos toinen tekee juuri jotain sellaista, ettei pysty vastaamaan, niin silloin vastataan toisen puhelimeen.

mä olen salaa lukenut mieheni viestit ja oli aihetta epäillä ja sain myös epäilylleni varmistuksen.. toinen nainen. avasin viestit, katsoin keltä oli tulleet en lukenut kavereiden viestejä vain nämä rakkauden tunnustukset toiselta naiselta.... No silloin mulla ei ois ollut lupaa ees koskea miehen kännyyn eikä mulle kuulemma muutenkaan kuulunu kenen kans klkee ja missä menee... mutta ei hällä kuulemma toista ollut kun sitä kysyin..joopajoo.

Mutta mun puhelimessa ei salattavaa saa lukee jos tahtoo. En lukenu sillon enkä myöskään nyt lukis kavereilta tulleita viestejä siis miehen kännystä kun taas sellaiset normaalit asiat ei kuulu mulle, mutta mielestäni toi pettäminen kuulu. Saatiin korjattua suhde vaikka oli vaikeaa ja nyt on perhe ja kolme lasta ja sama mies nyt kyllä luotan. (silloin meillä ei vielä ollut lapsia ja siitä on jo kohta 10 vuotta aikaa eikä tietääkseni ole sen jälkeen pettänyt eikä kyllä oo ollu ees aihetta epäillä)

Enkä muuten kadu että silloin luin.

Mä en mielelläni vastaa miehen puhelimeen, kun en kuitenkaan tiedä mitään asioista, joistasille soitetaan. Muuten meidän puhelimet vois olla vaikka yhteisiä, niin vapaata riistaa ne on.
ja jos mä saan luottamuksellisia tekstareita, ne ei leviä eteenpäin, vaikka mun mies lukis ne. Mä olen luotettava, mun mies on vielä luotettavampi, jos mahdollista.

Mä en mielelläni vastaa miehen puhelimeen, kun en kuitenkaan tiedä mitään asioista, joista sille soitetaan. Muuten meidän puhelimet vois olla vaikka yhteisiä, niin vapaata riistaa ne on.
ja jos mä saan luottamuksellisia tekstareita, ne ei leviä eteenpäin, vaikka mun mies lukis ne. Mä olen luotettava, mun mies on vielä luotettavampi, jos mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Meillä puhelimet on aina tossa lipaston päällä eteisessä ja vastata saa kumpi vaan kummankin puhelimeen jos se soi. Viestit luetaan ite (paitsi joskus saatan huutaa miehelleni, jos en ite pääse puhelimeen, että luetko mitä sieltä tuli ja sama homma toisinpäin)
Voin ottaa mieheni puhelimen ja ettiä sieltä jonkun numeron tarvittaessa ja mies myös minun. Ikinä en lue salaa mieheni viestejä, enkä usko hänenkään lukevan mun viestejä. Ja joskus jos omasta on akku loppu tai se on jossain hukassa täällä kotona, otan mieheni puhelimen ja soitan sillä ja ihan ilman lupaa...
Meillä luottamus pelaa, mutta kuitenkaan kumpaakaan ei kiinnosta urkkia toisten puhelimia siinä mielessä että sieltä jotain mielenkiintosta löytyis.

Aikalailla näin myös meillä. =) Ollaan muutenki aika avoimia toisillemme,ja uskallan miehelleni kertoa salaisuuksia mitklä sydäntäni tai mieltäni painaa kun tiedän että voin siihen luottaa että ne on meijän välisiä,mikään ei etene näiden seinien välistä ellei toisin sovita ;)

Alkuperäinen kirjoittaja XXS:
Meillä on kummallakin työsuhdekännykät joten niihin tulee myös vapaa-ajalla työhömme liittyviä puheluja ja viestejä, joten emme toistemme puhelimiin juuri koske.

Peesaan. Viikonloppuisin, jos anoppi soittaa saatan vastata mieheni kännykkään, todennäköisesti anoppi on kuitenkin yrittänyt saada minua ensin kiinni. Mä olen antanut miehelle joskus omia vanhempia puhelimia hätäkäyttöön...

Minun on minun,ja miehen on miehen.En mie tykkäis jos mun luuria ihan vartavasten alettas tonkimaan.Siellä on aika paljon tyttöjen juttuja jotka ei ole tarkoitettu ukon luettavaksi. En minäkään ole kiinnostunut mieheni puhelimesta.

No siis puhelimestani voi rauhassa katsoa numerot ja lukea viestit, mitään mielenkiintoista siellä ei ole. Mutta kuten jo edellä on moneen otteeseen mainittu, ei viestin lähettäjä ehkä pitäisi siitä, että hänen henkilökohtaisen asiansa lukee joku toinen.

Saatan kyllä itse sanoa mihelle, että kato, keltä viesti tuli, jos vaikka puhelimeen tulee viesti ja itsellä on kädet taikinassa tai vastaavaa.

Ihan "Yleistä riistaa". Puhelin on yleensä lojumassa jossain pöydällä ja se hakee sen kumpi on lähinnä. Yleensä kuitenkin ojennetaan omistajalle vastattavaksi jos vain mahdollista, mutta saatetaan vastatakin toisen puhelimeen. Tekstiviestien kohdalla ihan samoin. Yleensä emme kyllä lue ilman lupaa toisen viestejä, mutta aina on kumpikin luvan saanut, jos toinen ei pääse itse lukemaan. Salattavaa tuskin on.

simmotto 50-60. En mielelläni vastaa miehen puhelimeen, eikä hän minun, ja tekstarien lukemiseen pyydetään lupa. mutta ei kummassakaan luurissa mitään salattavaa ole.

Soitan iltaisin aina miehen palikasta, koska ystävällinen työnantaja maksaa laskun.

Yhteistyössä