kuinka "yleistä riistaa" teidän puhelimet on teidän parisuhteissanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
mietin tuossa kun mun puhelimessa ei tasan ole mitään salattavaa,et sen vois selata periaatteessa kuka vaan,mutta en tykkää et mun tekstiviestejä luetaan koska siellä saattaa olla ystäviltä/kavereilta viestejä mitkä on hlökoht mulle tarkoitettu,my eyes only.

mies taas vaan on sellanen,et se puhelin on kasvanu sen käteen kiinni,se pitää sitä jatkuvasti mukanaan ja siihen ei kukaan muu saa koskea,saati selata edes puhelinnumeroita.
monesti mulla on ollut olo,että se salaa multa jotain,mut tiedän ettei salaa, et sitä on tässä turha alkaa spekuloimaan.. se vaan on sellanen :D

millainen puhelimen omistaja sinä olet? :)

Eipä mullakaan mitään salattavaa oo, eikä ukko sitä edes tutkis. Ukon puhelimessa taas on salasanat, joten en edes pääsis luvatta tutkimaan. Ukko kyllä antais luvan vaikka heti, jos haluisin..

mun puhelimen voi kuka vaan katsoa,mutta viesteihin ei kosketa!Siellä on ihan kuin itsekkin kerroit,vain minulle tarkoitettuja viestejä..
Mies on samanlainen kun sinun-mutta tolla onkin ollut säätöä erään muijan kanssa...

Mun puhelin on vapaata riistaa. Sillä voi soittaa tai siihen voi vastata kuka vain. Myös viestitkin voi yleensä lukea eikä kalenterissakaan ole mitään salattavaa. Mä en ole koskaan ajatellut, että puhelin olisi jonkun henkilökohtainen salaisuuksien kammio ja mun on ollut vaikea ymmärtää, että monillakin on näin.

Kumpikaan ei (tietääkseni) tutki toisen puhelimia. Mä en henk.koht edes halua vastata toisen puhelimeen. Eikä ukkokaan halua koskea mun puhelimeen, sillä itellään on sellanen halko vuodelta toppahousut ja mun puhelin kuulemma liian monimutkainen... :whistle:

Meillä on kummallakin työsuhdekännykät joten niihin tulee myös vapaa-ajalla työhömme liittyviä puheluja ja viestejä, joten emme toistemme puhelimiin juuri koske.

Mieheni saa ihan vapaasti käyttää mun puhelinta, siel ei mitään niin ihmeellistä ole, eikä tule. Mies vain ei viitsi, just kun ei ole mitään syytä miksi sen pitäisi käyttää mun puhelinta, ku omakin on.
Sama toisinpäin, kyllä mä saisin katsoa hänen kännykkänsä, vaan en ole jaksanut.
Toki, jos jotakin syytä olisi epäillä miestä jostakin, saattaisin katsoa, mutta ei ole ollut tarvetta.

Meillä pyörii puhelimet milloin missäkin ja tällä viikolla parinakin päivänä mieheni on jättänyt puhelimensa mulle työpäiviensä ajaksi (jotta siis vastaisin erääseen puheluun joka mahdollisesti hänelle tulee).

Samoin voidaan soittaa toistemme puhelimista tai vastata toistemme puhelimiin. Mitään tarvetta ei kuitenkaan ole penkoa toisten viestejä tms.

Minä en koskaan esim. menisi toisen puhelimelle luvatta. Oletan että miehenikään ei menisi omalleni. Kummallakaan ei ole mitään salattavaa mutta minä olen saanut sellaisen kotikasvatuksen että ihmisellä on oikeus omaan tilaan. Vanhempani eivät esim. koskaan kaivelleet reppuani eikä taskujani.

Mun puhelin on mun puhelin ja miehellä omansa eikä se mulle kuulu vaikka ei mulla salattavaa omasta puolesta ole mutta juurikin kavereiden henkilökohtaset asiat ei kuulu mun miehelle joten sillä ei mitään asiaa lukemaan mulle tulleita viestejä :wave:

Ja sama koskee meseä ... eli miehellä ei asiaa aukasta mun meseikkunoita koska sielä saattaa olla kaverin henkilökohtanen tilitys :D tosin tää mese on siitä hanurista että jos laitan tän ikkunan tonne alas niin sielä näkyy automaattisesti mesen keskusteluikkuna taustalla vaikka sen olis alas laittanu mut sieltä se aina pompsahtaa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Minä en koskaan esim. menisi toisen puhelimelle luvatta. Oletan että miehenikään ei menisi omalleni. Kummallakaan ei ole mitään salattavaa mutta minä olen saanut sellaisen kotikasvatuksen että ihmisellä on oikeus omaan tilaan. Vanhempani eivät esim. koskaan kaivelleet reppuani eikä taskujani.

Näin meilläkin!

No saa meillä toisen puhelinta katsoa, keltä tulee viesti tai kenen numeroita tallennettu mutta sama juttu kuin ap:llä, että voi löytyä ystäviltä viestejä, jotka on vain mulle, niin ei sen takia mielellään lueta.

Mä en muutenkaan tajua mitä intoa sitä toisen puhelinta on lukea. Miksi miestäni kiinnostaisi mitä olen kaverieni kanssa viestitellyt? Minua ei ainakaan kiinnosta mitä se omien kavereidensa kanssa kirjoittelee.

Luetaan toistemme viestejä jos toinen niin pyytää. Miun puhelimes ei oo kans mitään salattavaa, eikä miehenkään.. Mut omasta puhelimesta on siinä suhteen terkka, et en anna miehen lukea viestejä tuosta noin vaan jos viesti tulee, kun se voi vaikka olla esim. siskolta, jolla paha synnytyksen jälkeinen masennus ja ne asiat, mitä siskoni miulle asiasta kertoo ei kuulu taas miehelleni. Mut vastaillaan kyl toistemme puhelimiin jos toinen ei kerkiä ym. ym. eli on vapaata riistaa. Jos miulle tulee viesti ja mie oon vaik vessassa, ni mies huikkaa, et viesti tuli ni pyydän katsomaan lähettäjän ja sen mukaan sit sanon, et lukeeko sen vai ei...

Meillä molemmat joskus huvikseen selailee toisen puhelinta. Ei lueta toisten viestejä, kuhan tekemisenpuutteessa selataan puhelinta. Ei siinä ole kummaltakaan mitään kyttäämistä, ajanvietettä lähinnä.

Meillä puhelimet on aina tossa lipaston päällä eteisessä ja vastata saa kumpi vaan kummankin puhelimeen jos se soi. Viestit luetaan ite (paitsi joskus saatan huutaa miehelleni, jos en ite pääse puhelimeen, että luetko mitä sieltä tuli ja sama homma toisinpäin)
Voin ottaa mieheni puhelimen ja ettiä sieltä jonkun numeron tarvittaessa ja mies myös minun. Ikinä en lue salaa mieheni viestejä, enkä usko hänenkään lukevan mun viestejä. Ja joskus jos omasta on akku loppu tai se on jossain hukassa täällä kotona, otan mieheni puhelimen ja soitan sillä ja ihan ilman lupaa...
Meillä luottamus pelaa, mutta kuitenkaan kumpaakaan ei kiinnosta urkkia toisten puhelimia siinä mielessä että sieltä jotain mielenkiintosta löytyis.

Yhteistyössä