Kuinka usein vaihdatte käsipyyhkeenne? (Mieheni käski kysyä!)

  • Viestiketjun aloittaja hoomoilanen
  • Ensimmäinen viesti
hoomoilanen
Voitte samalla kertoa perhekokonne. Mieheni ihmettelee, miksi käsipyyhkeitä ei voisi vaihtaa pari kertaa kuussa, mikä minusta on aivan liian pitkä vaihtoväli, itse vaihtaisin vaikka päivittäin mikäli vain pyyhkeitä riittäisi. Mutta siis 2-3 kertaa viikossa vaihdan, mikä on siis mieheni mielestä turhaa ja pyyhkeiden kuluttamista. Mites teillä?

Voitte laittaa myös ketjuun omia "keskustelunaiheitanne" parisuhteessa, meillä on nyt sitten käsipyyhkeet ja niiden vaihtaminen! :D

(Ja yhdessä olemme olleet yli 6 vuotta.)
 
"vieras"
Jokaisella on oma pyyhe, että aikuisten pyyhe ei likaannu niinkuin lasten, aikuiset yleensä osaa pestä kätensä puhtaiksi vetellä ja saippualla. Vaihdan kun siltä näyttää, muksutkin kyllä välillä vievät likasen pesuun ja ottavat uuden, tietävät motkotteen jos on tassun jäljet pyyheessä.
 
"jojo"
Meitä on paikalla 4-5 henkeä ja vaihdan pyyhkeen vähintään kerran päivässä. Johan se kastuukin niin, ettei se enää illalla kuivaa mitään ja siihen tulee pöpöjä. Kun lapset kasvavat, jokainen saa oman käsipyyhkeen.

Minä ostan halpoja pyyhkeitä, jotka kestävät minkä kestävät, sitten teen niistä vielä siivousrättejä. Vessassa kuluu kolmenlaisia pyyhkeitä: on käsipyyhe, sitten on pinkka pienten peppupyyhkeitä, (halpoja 10kpl:n settejä ikeasta) jotka laitan aina pyykkiin kertakäytön jälkeen ja lisäksi vielä riepu pesualtaan ja tason kuivaamista varten.
 
"ompus"
2 kertaa viikossa vaihdetaan. Silloin kun oltiin lasten kanssa vielä päivät kotona, niin vaihdettiin 3-4 kertaa viikossa. Meillä käsipyyhkeitä kuraeteisessä ja vessoissa ja tosiaan ne kaikki pyyhkeet vahdan melko tiheästi. Mieheni ei takuulla edes tiedosta että pyyhkeet vaihtuu niin usein :)
 
"jojo"
Niin, keittiön pyyhe on tietty vielä ja se se vasta tiuhaan vaihtuukin. Pesen itse usein käsiä keittiössä ja pyyhe kostuu, lisäksi lapset aina nappaavat sen rievukseen, jos kaatavat jotakin maahan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28618560]Vaihdetaan kaikki talon pyyhkeet (keittiössä, vessassa, kylpyhuoneessa) kerran viikossa. Jos likastuu nopeammin tms. niin sitten tietenkin vaihdetaan aiemmin.[/QUOTE]

Tai sanoisinko että keittiön pyyhe vaihtuu kahdesti viikossa, kun tarkemmin ajattelen.
 
"vieras"
2+1. Lapsella oma pyyhe. Viikolla arkipäivinä vaihdan kerran, viikonloppuisin ja lomilla parin päivän välein. Pyyhkeisiin ei tule näkyvää likaa, mutta kun kastuvat, eivät ehdi kuivua ja keräävät pöpöjä. Viikolla ei kotona olla niin paljoa, niin ei tarvi niin usein vaihtaa.
 
Parin viikon välein
Minä + miesystävä noin puolet viikosta, eli 1.5 käyttäjää. Käytössä 2 vessaa, vaihdan molempiin pyyhkeet parin viikon välein. Ei niihin kerkeä niin hirveän montaa kertaa kahdessa viikossa kuivata käsiään, kun arkipäivät kuitenkin ollaan töissä ja käyttäjiä on 0.75kpl/pyyhe (1,5 henkeä / 2 vessaa). Jos käy vieraita niin silloin vaihdan ennen ja jälkeen.
 
"xyz"
[QUOTE="vieras";28618543]Kerran viikossa vaihdan, meitä 2 aikuista ja 2 lasta. Riittää mielestäni, jos ei ole mitään tautia liikkeellä. Emme ole sairastelleet paljoakaan.[/QUOTE]

Näin meilläkin.
 
"vieras"
2+2 noin 1-2 kertaa viikossa vaihdetaan, meillä on kyllä kaksi vessaa ja mies pääsääntöisesti käyttää yksikseen toista, toisessa vessassa on lapsille oma pyyhe. Vaihdan usein myös ennen vieraiden tuloa.
 
haaskis
Meitä on 2+2 ja vahdetaan yleensä kerran viikossa. Jos likaantuu, niin vaihdetaan useammin. Meillä on erikseen lastenpyyhe ja sitten on aikuisten käsipyyhe ja aikuisten kasvopyyhe molemmissa vessoissa. Olisi haaskausta vaihtaa ne päivittäin tai joka toinen päivä :D

Eikä meillä ole ikinä pyyhkeet märkinä, en ymmärrä kyllä yhtään kyläpaikkaa, jossa pyyhkeet on märkänä aina. Kai siellä ei osata ravistella käsiä ollenkaan.

Juu ja minä olen kotona lasten kanssa, eli koko ajan on vähintään kolme kotona.
 
"vieras"
Voi apua! En kyllä edes kehtaa vastata tähän kysymykseen luettuani muiden vastauksia... Perhekoko tosin on niin pieni kuin olla ja voi, mutta... Pitänee ryhdistäytyä tässä asiassa...

Mutta eikö käsipyyhkeeseen pääsääntöisesti kuivata vain puhtaat kädet..? No joo, ehkä alan pesemään useammin. :D
 
"vieras"
Meitä on 2 + pieni vauva. Ennen vaihdettiin pyyhkeet kerran viikossa, nyt kun olen äitiyslomalla ja päivät kotona (ja pitää pestä käsiä paljon vaipanvaihtojen yhteydessä) vaihdetaan parin päivän välein.
 

Yhteistyössä