Kuinka usein vaihdatte käsipyyhkeenne? (Mieheni käski kysyä!)

• Viestiketjun aloittaja hoomoilanen
  • Ensimmäinen viesti
lucifer
[QUOTE="vieras";28619377]No mikä järki siinä on että todella paskasia käsiä pyyhitään aina uusiin pyyhkeisiin ja monta kertaa päivässä?

Eikö kannattaisi laittaa pyyhe erikseen paskaisille remppakäsille ja sitten toiset pyyhkeet normikäyttöön?

Ei oma ukko ainakaan tule autotallista käsiään pyyhkimään mun valkoisiin pyyhkeisiin, tai ainakin on pessyt kätensä kunnolla ennen sitä.[/QUOTE]Miksi vitussa mä vaatisin miestä tekemään jotain erilailla mitä ite teen? meillä kun nuo rätit on käyttötavataa ja kaupasta saa uusia jos entiset menetetään.

haisuli?
Höm, kehtaankohan kertoakaan.. Meitä on 2+2 ja käsipyyhkeet vaihtuu ehkä kerran kuussa, paitsi vieraspyyhkeet vähän useammin. Kylpypyyhkeitä käytetään myös kuukauden ajan. Näiden vastausten perusteella suurin osa vaihtaa pyyhkeet lähes päivittäin mitä en kyllä ihan usko. Kuulostaa hirveältä tuhlaukselta, teillä pyykkikone varmasti hurisee päivittäin. Mä mieluummin teen jotain muuta kun vaihdan pyyhkeitä ja pesen pyykkiä päivittäin.

Höm, kehtaankohan kertoakaan.. Meitä on 2+2 ja käsipyyhkeet vaihtuu ehkä kerran kuussa, paitsi vieraspyyhkeet vähän useammin. Kylpypyyhkeitä käytetään myös kuukauden ajan. Näiden vastausten perusteella suurin osa vaihtaa pyyhkeet lähes päivittäin mitä en kyllä ihan usko. Kuulostaa hirveältä tuhlaukselta, teillä pyykkikone varmasti hurisee päivittäin. Mä mieluummin teen jotain muuta kun vaihdan pyyhkeitä ja pesen pyykkiä päivittäin.
Mä mieluummin vaihdan pyyhkeet ja kuivaan käteni puhtaaseen, hyvän tuoksuiseen pyyhkeeseen ja eipä sitä pyykkikonetta tarvii parin pyyhkeen takia laittaa pyörimään.. En vois kuvitellakaan käyttäväni samaa pyyhettä kuukauden! :S

"vieras"
Miksi vitussa mä vaatisin miestä tekemään jotain erilailla mitä ite teen? meillä kun nuo rätit on käyttötavataa ja kaupasta saa uusia jos entiset menetetään.
No olisihan se kiva jos edes jompi kumpi tajuaisi käyttäytyä viisaammin, mutta voisittehan te vaikka ihan molemmat lopettaa sen hölmön käytöksen ja vaihtaa parempaan toimintatapaan? :D

Joten jos vitussa vaikka molemmat pyyhkisitte ne paskaiset remppakädet yhteen pyyhkeeseen,ettei ihan kaikkia pyyhkeitä tarvitse heittää roskiin?
Säästyy taas pieni pala maapalloa.

Ai kamala, mua naurattaa tuo vastaus, oletko ihan aito henkilö vai palstaa varten luomasi hahmo?

"Lissu"
Riippuu siitä kuinka paljon ollaan kotona. Normitilanteessa viikolla kun minä ja mies ollaan päivä töissä, kuopus hoidossa ja esikoinen koulussa+hoidossa niin ehkä kerran viikossa, koska montaa kertaa päivässä ei silloin tule käsiä siihen pyyhittyä. Nyt kesälomalla kun ollaan kotona niin nakkaan pyyhkeen pyykkiin kun näyttää likaiselta, ehkä 2-3 kertaa viikossa.

"jojo"
Näiden vastausten perusteella suurin osa vaihtaa pyyhkeet lähes päivittäin mitä en kyllä ihan usko. Kuulostaa hirveältä tuhlaukselta, teillä pyykkikone varmasti hurisee päivittäin. Mä mieluummin teen jotain muuta kun vaihdan pyyhkeitä ja pesen pyykkiä päivittäin.
Minä pesen yhden koneellisen rättipyykkiä viikossa. Kuumalla ja pitkällä ohjelmalla. Sinne menee ehkä 7-8 peppupyyhettä (ovat tosi pieniä), saman verran käsipyyhkeitä, sekaan sopii vielä riepujakin.

Ennen muksuja pyyhepyykkiä tuli niin vähän, että niitä tuli harvoin pestyä kuumassa ja ne alkoivat haista ummehtuneelle. Pistin ne siis muun pyykin sekaan. Pelkkä pyyhekoneellinen olisi jäänyt todella vajaaksi, tuntui turhalta pyörittää niitä erikseen. Eikä mua suuremmin huvittanut pitää likaisia pyykkejä koneen vieressä hautumassa paria viikkoa. Olen siis ihan tyytyväinen nykysysteemiin.

Hassua muuten huomata, että olen näköjään aika ahkera pyyhkeenvaihtaja, olen ollut siinä uskossa, että minä olen siivoojana aika rento ja laiska. :D No, on se hyvä, että minäkin olen ahkera jollakin osa-alueella.

"hehe"
Vaihdan wc:n käsipyyhkeen sen mukaan kun näyttää likaantuvan. Joskus saattaa mennä pari-kolme viikkoa, joskus taas vaihdan viikoittain. En kuitenkaan päivittäin.

Kylpypyyhkeet vaihdetaan myös sen mukaan miten likaisilta tuntuvat (vaikka puhdas ihohan niihin pyyhitään) ja lakanatkin vaihdan kun siltä tuntuu, ehkä kerran tai kaksi kertaa kuussa.

Anopin luona on ollut viimeiset 3 vuotta samat lakanat meillä, joskus mieheni kysyi että eikö näitä vois välillä vaihtaa niin vastaus oli että kyllä ne samat lakanat saa välttää, kun niitä käytetään niin harvoin (ehkä 10 kertaa vuoteen).

Ja oman isäni luona on ollut sama käsipyyhe jo vuoden ajan... ei ole vaihtanut, enkä minäkään viitsi alkaa vaihtamaan. Eikä sitä todellakaan ole vaihdettu, sillä valkea käsipyyhe on ruskean musta.

"näinpä"
[QUOTE="Vieras";28619212]Mä en ymmärrä, että tällä palstalla ihmiset vaihtaa petivaatteet 1-2 kertaa viikossa (muistaakseni joku vaihtoi päivittäin lakanan ja tyynyliinat), käsipyyhkeet lähes päivittäin, kylpypyyhkeet samoiten, meneeköhän vähän yli!? Niin ja keittiöluutunkin kaikki ilmeisesti vaihtavat päivittäin, näin muistelen toisista keskusteluista.

Itse vaihdan kerran viikossa käsipyyhkeet, kylpypyyhkeet, petivaatteet parin - kolmen viikon välein.
2 aikuista ja 1 vauva. Vauvalla omat pyyhkeet, joita menee useampi päivässä, mutta ne sotkeentuvat.
Keittiöluutun jätän välillä kloriittiveteen lillumaan, ei sitä sen kummemmin pestä tai vaihdella (siis vaihdetaan välillä, mutta harvoin).

Meillä pyyhkeisiin kuivataan puhtaat kädet/vartalo (käydään saunassa päivittäin), ei ne koskaan ehdi likaantua näkyvästi, eivät myöskään ole märkiä ja viikon käytön jälkeen tuoksuvatkin edelleen ihan puhtaalle.

Ja minä olen vielä ihminen, joka siivoaa PALJON, meillä on aina siistiä ja puhdasta, joten siitä ei ole kyse. Kai näihin sitten vastaavat aina vain ihmiset, jotka pyykkää, pesee ja puunaa koko ajan.
Eihän ne bakteerit pahasta ole, ei meillä ainakaan kukaan ole koskaan kipeä tms.[/QUOTE]

Juurikin näin, eli meillä vaihdetaan kans käsipyyhkeet n. kerran viikossa, ja kun ei käytä huuhteluainetta niin pyyhkeiden "imuteho" on paljon parempi kuin jos niissä ois huuhteluainetta käytetty.
Lakanat meillä vaihdetaan 2 viikon välein, silloin myös tuuletetaan peitot yms. ja matot, imuroidaan päivittäin, pölyt pyyhitään kerran viikossa. Meillä on aina niin siistiä ettei haittaa vaikka tulisi yllätysvieraita.

Joo, meillä pestään pyykkiä joka päivä. Tai sanotaan näin, että pyykkiä tulee viikossa sen verran että kannattaisi pestä joka päivä... :) Pyyhkeitä pesen koneellisen tai kaksi (?) lakanoita pari koneellista, alusvaatteita koneellisen, ja sitten koneellisen jokaista väriä... tummia ehkä kaksikin koneellista. Pesurättejä pesen koneellisen kahdessa viikossa. Siinä samalla menee usein kylpyhuoneen matot. Noin suurin piirtein. En jaksa laskea kuinka monta koneellista pyykkiä menee ihan oikeasti. Kuuden hengen taloudessa sitä saa pestä kuitenkin ihan tarpeeksi. :)

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28619212]Mä en ymmärrä, että tällä palstalla ihmiset vaihtaa petivaatteet 1-2 kertaa viikossa (muistaakseni joku vaihtoi päivittäin lakanan ja tyynyliinat), käsipyyhkeet lähes päivittäin, kylpypyyhkeet samoiten, meneeköhän vähän yli!? Niin ja keittiöluutunkin kaikki ilmeisesti vaihtavat päivittäin, näin muistelen toisista keskusteluista.
[/QUOTE]

No todellakin vaihdan keittiörätin päivittäin, sillä on kuitenkin saatettu pyyhkiä roiskeita raas'asta lihasta, kanamunasta ym. ja ties mitä :X En todellakaan halua hieroa niitä pöpöjä mihin pintoihin, eikä se rätti paljon pyykissä tilaa vie.

Ja vessan pyyhkeet vaihdan lähes joka päivä, ne menevät nopeasti kosteiksi ja alkavat haista. Meillä vessa on pieni koppero jossa ilma vaihtuu huonosti, pyyhkeet eivät ehdi kuivua kunnolla. Perheen koko 2+2 ja myös mies kuivailee siihen pitkin päivää kun työskentelee kotoa käsin, eli pyyhettä käytetään ahkerasti :)

Meillä ei ole supersiistiä enkä ole pöpökammoinen, mutta keittiön rätti ja vessan pyyhkeet ovat ne kaksi asiaa joista olen tarkka, muuten alkaa inhottaa :D

"vieras"
Meillä 2 aikuista ja vauva. Ja parin viikon välein pestään ehkä pyyhepyykkiä, siis kylpypyyhkeet ja käsipyyhkeet. Vessoja on kaksi ja kylppärissä on myös allas missä käsiä pestään. Ja ei ne tuossa ajassa ehdi likaantua, kun niihin puhtaat kädet pyyhitään. Ja ehtivät kuivuakin ihan hyvin, vaikka useita kertoja päivään niitä käyttääkin, esim vauvan vaipanvaihdon jälkeen pestään kädet. Silloin tulee pestyä kädet kylppärissä, vessakäyntien jälkeen sit toki vessassa. Lakanoitakaan ei tuon useammin vaihdella. Muutenkaan ei pyykkiä älyttömän usein pestä, kun vauvallakin vaatteet vielä niin pieniä että niitä mahtuu paljon koneeseen kerralla. Erikseen pestään aikuisten ja vauvan vaatteet.

"Vieras"
Jos kädet todella pestään ja sitten vasta kuivataan, ei kyllä meillä pyyhkeet muutamassa päivässä todellakaan likaannu tai ala haista... Joillakin on tapana vain kastella kädet ja pyyhkiä liat pyyhkeeseen, silloin varmaan vaihtotarvekin on tiheämpi.

lucifer
[QUOTE="vieras";28619438]No olisihan se kiva jos edes jompi kumpi tajuaisi käyttäytyä viisaammin, mutta voisittehan te vaikka ihan molemmat lopettaa sen hölmön käytöksen ja vaihtaa parempaan toimintatapaan? :D

Joten jos vitussa vaikka molemmat pyyhkisitte ne paskaiset remppakädet yhteen pyyhkeeseen,ettei ihan kaikkia pyyhkeitä tarvitse heittää roskiin?
Säästyy taas pieni pala maapalloa.

Ai kamala, mua naurattaa tuo vastaus, oletko ihan aito henkilö vai palstaa varten luomasi hahmo?[/QUOTE]oikeana olen itseäni pitänyt 34vuotta. ja kuka on sanonut että meillä pyyhitään öljyisiä käsiä kaikkiin pyyhkeisiin?!?!? ihan on omat rätit niitä varten ja silti meillä vaihdetaan pyyhkeet päivittäin edelleen.

"vieras"
Periaatteessa joka päivä, mutta usein menee kuitenkin kaksi päivää vahingossa. Käsipyyhkeisiin nimenomaan ei kuivata puhtaita käsiä, vaan se on vasta se pyyhe (tai paperi) mikä irrottaa käsistä bakteereita tai likaa kertoo tutkimus. Eli pitää tosiaan olla aina puhdas pyyhe. Käsipyyhkeiden pesu ei paljoa maksa, kun ne voivat olla aika pieniä ja halpoja muutenkin, joita menee koneelliseen paljon (kunhan eivät ole ihan ohuita rättejä, jotka kastuvat likomäriksi). Laadukkaita erikoispaksuja pyyhkeitä voi ostaa näön vuoksi silloin kun on vieraita. Arjessa tärkeintä on vaan puhtaus.

"vieras"
Meitä on 5 ja pyyhkeet vaihdan vähintään 3 kertaa viikossa. Jos pyyhe tuntuu märältä niin vaihtoon menee riippumatta siitä onko ollut käytössä esim. vain aamupäivän.

Yhteistyössä