Kuinka usein peset lattiat?

• Viestiketjun aloittaja edes hiukan puhdasta
  • Ensimmäinen viesti
"Huh"
[QUOTE="hantta";22122552]Imuroin ehkä kerran kuussa, kenties harvemmin. Yleensä tulee samalla pesyä lattiat. Petivaatteet vaihdan 1-4 kuukauden välein, mattoja ja patjoja en koskaan tomuta, kuin kenties muuton yhteydessä muutamien vuosien väliin.
Teenkö kenties sen liian harvoin?
Ei vaan saa aikaseks kun on aina väsy ja energiaton olo.[/QUOTE]

Siis nukut samoilla lakanoilla jopa 4kk? Mä olen laiska siivooja, meillä imuroidaan 1-2 krt/kk, mutta lakanat vaihdan vähintään kerran kuussa. Ja tyynyliinoja siinä välillä.

"kuula"
[QUOTE="Huh";22124493]Siis nukut samoilla lakanoilla jopa 4kk? Mä olen laiska siivooja, meillä imuroidaan 1-2 krt/kk, mutta lakanat vaihdan vähintään kerran kuussa. Ja tyynyliinoja siinä välillä.[/QUOTE]

Petivaatteet meillä vaihdetaan joka viikko. 4 kuukautta ei mahdu yhtään mun kalloon, eikä yksi kuukausikaan. Yök.

qwertyu
Kun pesette lattioita, niin käytättekö jotakin pesuainetta?
Tuntuisi aika pahalta toistuvasti levittää voimakkaita kemikaaleja samalle alustalle missä lapset leikkivät.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22124427]Eihän se siivous kauan kestä. Meillä 130m2 ja sen imurointi kestää 10-15 min, moppaus saman verran. Joten ei se siivous ajasta kiinni ole.[/QUOTE]

Ootpa sä nopea! Meillä on 63m2 ja siivouspäivänä saadaan kyllä puunaamiseen yhdessä kulumaan tunti. Siis kaksi ihmistä!

[QUOTE="vieras";22124593]Ootpa sä nopea! Meillä on 63m2 ja siivouspäivänä saadaan kyllä puunaamiseen yhdessä kulumaan tunti. Siis kaksi ihmistä![/QUOTE]

ehkä te ootte vaan hitaampia.Tai jos kämppä on sellanen et samalla pitää järjestellä tai tavaraa on paljon.

qwertyu
[QUOTE="vieras";22124427]Eihän se siivous kauan kestä. Meillä 130m2 ja sen imurointi kestää 10-15 min, moppaus saman verran. Joten ei se siivous ajasta kiinni ole.[/QUOTE]

Jos otetaan kaikki pakolliset syömishetket, iltapesut, nukutukset yms pois, niin itselläni jää lapsien kanssa vapaata laatuaikaa arki-iltaisin maksimissaan 1,5h, yleensä selvästi vähemmän. Siihen suhteutettuna puolen tunnin siivous vie paljon aikaa.

[QUOTE="tiskirätti";22124660]Tai sitten sinä vaan teet XXXXXX siivon ja pesetkin välipaikat ilman että viet edes mattoja ulos :)
Meillä pestään lattiat kerran viikossa ja samalle vien matot ulos :)
muuten meillä imuroidaan joka toinen pv.[/QUOTE]

2krt viikossa ravistetaan matot ja pestään lattiat ja tietty imuroidaan :)
aikaa alle tunti

koiria
nyt mietityttää, en kehtaa vastata edes :confused:

mutta sen verran sanon, että ei meillä sukat likaannu koskaan ja imuroidaan pari kertaa viikossa.

kertokaa mulle miksi niitä lattioita pitää pestä? tippunut ruoka tietenkin pyyhitään heti pois. mutta miksi esimerkiksi olohuoneen tai lastenhuoneiden lattioita pitää pestä?
Onko teillä koiraa? Se nimittäin on yksi järjettömän suuri vaikutin. Mulla oli muutama vuosi sitten hetki jolloin ei ollut koiraa ja kämppä sai olla melkeen kuukauden ilman että muistin pestä lattiaa, kun oli niin siistiä. Muuten se kyllä näkyy viikossa jos sitä ei tee...

"vieras"
[QUOTE="tiskirätti";22124660]Tai sitten sinä vaan teet XXXXXX siivon ja pesetkin välipaikat ilman että viet edes mattoja ulos :)
Meillä pestään lattiat kerran viikossa ja samalle vien matot ulos :)
muuten meillä imuroidaan joka toinen pv.[/QUOTE]

friikki

"vieras"
ehkä te ootte vaan hitaampia.Tai jos kämppä on sellanen et samalla pitää järjestellä tai tavaraa on paljon.
No joo, tohon siis kuuluu kaikki eli pyykkien viikkaus, uuden koneen täyttäyttäminen, astianpesukoneen tyhjäys, jääkaapin raivaus, kierrätyspaperin ja muiden lajiteltujen roskien vienti, imurointi (myös sänky ja sohva), pölyjen pyyhintä, vessan, suihkukaapin ja vessan lattian pesu sekä lakanoiden vaihto. En millään pystyisi suoriutumaan tuosta edes puolessa tunnissa. Kyse taitaa olla myös siitä, kuinka perusteellista jälkeä tekee. Esimerkiksi imuroidessa monikaan ei huomaa imuroida lattialistojen päältä, saatika pyyhkiä pölyä ovenkarmeista ja peiliovien kuvioista.

[QUOTE="vieras";22124696]No joo, tohon siis kuuluu kaikki eli pyykkien viikkaus, uuden koneen täyttäyttäminen, astianpesukoneen tyhjäys, jääkaapin raivaus, kierrätyspaperin ja muiden lajiteltujen roskien vienti, imurointi (myös sänky ja sohva), pölyjen pyyhintä, vessan, suihkukaapin ja vessan lattian pesu sekä lakanoiden vaihto. En millään pystyisi suoriutumaan tuosta edes puolessa tunnissa. Kyse taitaa olla myös siitä, kuinka perusteellista jälkeä tekee. Esimerkiksi imuroidessa monikaan ei huomaa imuroida lattialistojen päältä, saatika pyyhkiä pölyä ovenkarmeista ja peiliovien kuvioista.[/QUOTE]

no silloin kun mä teen asunnon siivouksen ni ei mulla yleensä siinä oo pyykkien laittoa.Ne mä laitan aina samantien kun ovat tulleet koneesta>kuivuriin>ja vien paikoilleen.
ja astianpesukonetta ei ole.

"Huh"

No aika haipakkaa pistelet menemään. Mulla menee ainakin puoli tuntia, ellei tunti, 85 neliön imuroimiseen. Imuroin lattioiden ja mattojen lisäksi ikkunalaudat, pöydät, hyllyt ym. pinnat sekä kaappien lattiat. Sekä sohvan tyynyjen alta.

mineaaa
Itse imuroin 2 krt viikossa ja lattiat pesen 2 krt kuukaudessa.
Kuukauden puolivälissä vaan näkyvät kohdat ja kuun lopussa matot ulos ja kaikki kohdat.
ei eläimiä, pieni lapsi on.
Lisäksi keittiön, wc pesen joka viikko ja pölyt pyyhin joka viikkoa, ja lakanat vaihdan joka toinen viikko.
Puhdasta ja raikasta on.

"MIes.."
Jengi moppaa lattia 2x viikossa sen takia että kävellään kengät jalassa sisällä, Miksi? Meillä mopataan n1x kuussa, imurointi ehkä 2x viikkoon aikaa noihin toimenpiteisiin menee 15min per kerros imuroinnissa, moppauksessa 30min per kerros.

"Mymy"
Joo tää alkaa kuulostaa siltä, että selitän kaiken samalla asialla mutta...

Mulla on ADHD ja meillä IDEA lattianpesusta, joka tapahtuu kerta viikkoon ja isommat sotkut pestään siinä välillä pois. Mutta joo..... ihan HIRVEÄ siivo on just nyt!! Siis karmea. Yököttävä. Sukat tummuu ja siks meillä ei pidä sukkia nyt kukaan. Jalat on helpompi pesasta äkkiä kun ne sukat koko perheelle. Mulla on oikeasti nyt työpäivä, mutta materiaalitilaus viivästy joten painun tästä kohta Tokmannille ostaan imurin ja SITTEN siivoon koko talon!!! Pesen vaikka seinätkin.

Oon ollu kyllä tosi väsynytkin, koko perhe kun oltas käyty vaihteeksi lihamyllyn läpi. Kukaan ei jaksa siivota perusteellisesti, vaikka roskia lakastaankin ahkerasti. Kun se imurikin mokoma on siellä kaupassa vielä...

Joo hei. Ei paljo kehtaa vieraita kutsua nyt :D Yks yllätyssellainen käväs, mutta ei sanonu mitään sotkusta kun kerkesin sanoo ite ensin :D

"SSSSS"
Oon ihan äimänä! Meillä pyritään imuroimaan perusteellisesti (95 neliötä puoleen tuntiin) kerran viikossa, mutta todellisuudessa imuroidaan ehkä kerran puolessatoista viikossa. Lattiat mopataan maksimissaan kerran kuussa, oikeasti venyy kerran kahteen kuukauteen. Rivitaloasunto yhdessä kerroksessa, ei lemmikkejä, yksi taapero. Sisällä ainakin taapero kävelee kengät jalassa sen aikaa kun itse saan puettua ja välillä aikuisetkin kävelee kengät jalassa etsiessään kiirelähdöissä unohtuneita tavaroita. Lattialla on hiekkaa ja välillä nolottaa, jos ei ole jaksanut siivota kunnolla ennen vieraiden tuloa. Mutta oon yrittänyt laskea vierailujen stressitasoa, jotta olisi iisimpää nähdä ex tempore ilman hirveitä paineita. Minustakin moppaus on likaveden siirtelä vaikka yritän vaihtaa vettä moppauksen yhtydessä. kyllä meillä valkoiset sukat mustuu, siksi en osta itselleni vaaleita sukkia... Tunnen itseni nyt todella saamattomaksi. On kyllä ollut väsymystä, vaikeaa raskautta ja haastavaa esikoista, mies tekee pitkää päivää. On priorisoitu ajankäyttöä muuhun kuin siivoukseen.

"..."
Mä oon järkyttynyt.. Oon ajatellu, että meillä on usein sotkusta, mutta siis ilmeisesti pahempiakin (?) löytyy.
Meillä imuroidaan 4-7 kertaa viikossa, lattiat pestään kerran viikossa samalla kun pesen vessat ja vaihdetaan lakanat.
Meillä 2 aikuista,2 alakoululaista ja koira.
Ja tämä ei oikeasti vie paljon aikaa, kun sen tekee 2 aikuista YHDESSÄ.

Yhteistyössä