Kuinka usein peset lattiat?

  • Viestiketjun aloittaja edes hiukan puhdasta
  • Ensimmäinen viesti
edes hiukan puhdasta
Ystäväni luona sukan pohjat tummuu, sanoi, että pesi viimeksi lattiat jouluksi.
Heillä on koira ja pieni lapsi.
Itse imuroin 3-5x viikossa ja lattiat pesen 2-4x kuukaudessa. Siivouspäivänä pyyhin samalla pölyt.
 
...
Haluan kysyä nyt tarkennuksen eli tarkoitatko ihan kostealla pyyhkimistä mopilla?

mä nimittäin kerran sanoin kaverilla että tulipa pestyä lattiatkin imuroinnin jälkeen ja hän sanoi ettei aikoihin ole pessyt, mopilla pyyhkinyt vain joskus. Ja mä tarkoitin juuri tuota moppaamista.
 
"vieras"
Keittiön lattian melkein päivittäin (taapero opettelee syömään itse)
Kylppärin ja eteisen kerran viikossa
Muut huoneet ehkä kerran kuussa

Tai sitten kun alkaa näyttää/tuntua paskaiselta. Mulla on aina valkoiset sukat eikä tuu tummiksi pohjat, vaikkei viikottain kaikkialla mopatakaan.
 
Meillä imuroidaan joka toinen päivä ja lattiat pyyhitään mikrokuituliina-lasta systeemillä pari kertaa viikossa. Koira on talossa. Meillä kyllä tulee päivittäin ruokatahroja keittiön lattiaan ja rapaa koiran mukana ympäri asuntoa.
 
"piki"
pesen/luuttuan melkein päivittäin keittiön,eteisen ja olkkarin lattiat. makarit yms. ehkä 2viikon välein. pikku taapero sotkee meillä:) ja monesti sitten silloin,kun siltä tuntuu ja on likaläikkiä...tosin tykkään siisteydestä ja pyyhin ne yleensä samantien!
 
Mä pesen kerran tai pari viikkoon. Pakko, koska imuroida täytyy useampi kerta viikossa jos ei halua, että lattioilla on paljon koirankarvaa. :) Melkein aina tulee siinä samalla mopattua kun muuten työ tuntuu jäävän puolitiehen. :D
 
edes hiukan puhdasta
dfdf
>Pakko kysyä :) nolottaako teitä, jotka siivoatte harvoin.. kun vieraita tulee kylään?
Ei nolota. Miksi nolottaisi? Enemmän minua surettaa sellaisten ihmisen puolesta, joiden kodit ovat aina tiptop kunnossa, koska puhtaana kiiltävä koti tarkoittaa hukkaan heitettyä elämää.

Isompia juhlia meillä on 2-3 kertaa vuodessa ja niitä ennen tietenkin pestään lattiat. Samoin, jos on konttausikäisiä tulossa. Muuten riittää pelkkä imurointi. Meilä on kolme kissaa lemmikkinä.
 

Yhteistyössä