Kuinka usein peset lattiat?

  • Viestiketjun aloittaja edes hiukan puhdasta
  • Ensimmäinen viesti
edes hiukan puhdasta
Jos itsellä imuroinnista on muutama päivä ja lattialla nurkissa pienet villakoirat, niin itseä se hävettää.
Siksi imuroin muutaman kerran viikossa, ei tarvii villakoiria hävetä. Ja kyllä minua epäsiisteys myös ärsyttää.. ! Ja itselle tulee kuva, että epäsiisti ihminen ei huolehdi omastakaan puhtaudesta, antaa hiusten olla rasvaisena ja kainaloiden hikisenä. Ja jotenkin sitä pitää epäsiistiä hiukan laiskana..
koska lattioiden imuroimiseen ja pesemiseen ei paljon mene aikaa :)
 
mminä
mun täytyy sanoa että imurointi 5 kertaa viikossa kuulostaa neuroottiselta ainakin itse ison omakotitalon omistajana. Mulla on parempaakin tekemistä...

Siivooja siivoaa joka toinen viikko. Kerran viikossa toki olisi unelma mutta kyllä tämän kestää.
Tuskinpa itekään näin usein siivoaisin, jos olisi se iso omakotitalo. Mutta pikkuruinen kaksio näin lapsiperheenä ei pysy kauaa siistinä.
 
-
Meillä on joskus pitkään siivoamatta koska ollaan molemmat vuorotöissä ja lisäksi minä liikuntarajoitteinen vahvojen kipujen vuoksi.

Mutta hävetä ei tarvii koskaan koska jos meille vieraita tulee niin koti on varmasti puhdas.
 
Moppaan lattiat (eteinen, keittiö, olohuone, vessa ja lasten leikkihuone) pari kolme kertaa viikossa ja muut huoneet sitten kun siltä näyttää että kaipaavat pesua.
Meillä on koira joka tuo sitä kuraa sitten aina sisälle ja siltikin vaikka aika ahkeraan moppaan niin tuntuu että useemmin sais pestä. Laiska koirantassun pesijä :ashamed:
 
ulkomaan vieras
1-2 kertaa viikko mutta meilla kylla kavellaan kengat jalassa sisalla. ei asuta suomessa ja se tapa on vaan tarttunut, lapsetkin oppineet pienesta pitaen ettei kenkia heiteta sisaantullessa.
 
"jepa"
2 kertaa viikossa luututaan lattiat, ja 2-5 kertaa viikossa imuroidaan.
Meitä on minä,mies ja pieni lapsi.
En ymmärrä kyllä miten jotkut onnistuvat pitämään kämpän siistinä imuroimalla vaikkapa kerran viikossa, tai luutuamalla kerran kuussa!
En nää siinä mitään pahaa, jos se asunto kerran siistinä pysyy noinkin vähällä työllä(taino,edes asumiskelpoisena) mutta meillä vaan ei pysy. :D
Vähän väliä lattialle kaatuu mehuja,maitoa,ruokaa ym. ja kuraa tulee niin paljon eteiseen että sen saisi luututa parin päivän välein..
Vessan & kylppärin lattia(muovimatto)kerää myös hirveät määrät pölyä,hiuksia,pesuaineita ymym.
 
"hantta"
Ystäväni luona sukan pohjat tummuu, sanoi, että pesi viimeksi lattiat jouluksi.
Heillä on koira ja pieni lapsi.
Itse imuroin 3-5x viikossa ja lattiat pesen 2-4x kuukaudessa. Siivouspäivänä pyyhin samalla pölyt.
Imuroin ehkä kerran kuussa, kenties harvemmin. Yleensä tulee samalla pesyä lattiat. Petivaatteet vaihdan 1-4 kuukauden välein, mattoja ja patjoja en koskaan tomuta, kuin kenties muuton yhteydessä muutamien vuosien väliin.
Teenkö kenties sen liian harvoin?
Ei vaan saa aikaseks kun on aina väsy ja energiaton olo.
 
"vieras"
En oo pessyt lattioita sitten kesäkuun (ei pieniä lapsia, ei eläimiä), imuroin kun alkaa roskaa näkyä, en välttämättä kaikkia huoneita kerralla.

Eräs lapseton kaverini imuroi koko huushollin joka päivä, kun tuli töistä. En tiedä tekeekö vielä näin, mutta minusta hänen siisteysintoilunsa meni liioittelun puolelle.
Naapurin rouva (ei lapsia, ei eläimiä) tekee suursiivouksen joka lauantai ja väliin imuroi viikollakin.
saksassa ollessani työkaveri pesi talon kaikki ikkunat joka lauantai.
 
"äiti"
Asunto kannattaa siivota joka toinen viikko huolella. Matot imuroidaan ja viedään ulos. Lattia imuroidaan jonka jälkeen mopataan huolella. pyyhitään pölyt ja tuodaan raikkaat matot sisälle. Sytytetään kynttilä ja nautitaan siististä kodista.
Tarpen vaatiessa imuroidaan viikolla ja kerätän lelut.
Tästä haaveilen mut mies laiska auttaan niin tahtoo jäädä tekemättä.
 
"juu"
kyllä se keittiö piti pestä lähse joka päivä kun lapset olivat pieniä.
nyt pesen pari kertaa vuodessa. En silti huomaa että työmäärä oleellisesti helpottaisi. pölyä kertyy nyt enemmän kun sitä tavaraakin on kertynyt enemmän.
 
psuu
No imuroidaan 1-3pvä välein. Jos on väliä 3 pvä sen kyllä huomaa koiran karvoista.

Lattiat pestään nihkeällä mopilla/lastalla karkeasti kerran kuussa. Keittiön kohta, kodinhoitohuone yms useammin, koska koira kävelee ja tuo kuraa.
 
vast
Itse en ymmärrä mitä hyötyä on imuroida ja mopata huitaisten. kun joku siis täällä kirjoitti että on laiskuutta jos ei siivoa usein koska sehän vie vain hetken. Kyllä meillä jos imuroi ja moppaa niin ihan vähintään 3 tuntia saa varata, että en tosiaan joka päivä. Kerran viikossa imuroin ja pesen lattiat, oikeasti pesen koska moppaus on minusta vain likaveden levittämistä. Silti meillä mustuu sukat ihan kunnolla.

Ennen koiria pesin lattiat jouluksi eli kerran vuodessa eikä koskaan mustunut sukat. Eli turha vetää johtopäätöksiä siisteydestä ja laiskuudesta. Ei aikuiset ihmiset saa likaa aikaan vaikka yrittäs.
 
koira
Itse en ymmärrä mitä hyötyä on imuroida ja mopata huitaisten. kun joku siis täällä kirjoitti että on laiskuutta jos ei siivoa usein koska sehän vie vain hetken. Kyllä meillä jos imuroi ja moppaa niin ihan vähintään 3 tuntia saa varata, että en tosiaan joka päivä. Kerran viikossa imuroin ja pesen lattiat, oikeasti pesen koska moppaus on minusta vain likaveden levittämistä. Silti meillä mustuu sukat ihan kunnolla.

Ennen koiria pesin lattiat jouluksi eli kerran vuodessa eikä koskaan mustunut sukat. Eli turha vetää johtopäätöksiä siisteydestä ja laiskuudesta. Ei aikuiset ihmiset saa likaa aikaan vaikka yrittäs.
No mä ainakin imuroin "huitaisten" useamman kerran viikossa koirien takia, eli imuroin vaan olkkarin ja eteisen maton sekä keittiön. Kunnon viikkosiivoukseen mulla menee sitten tunteja, kun siivoan kunnolla kaiken. Lattiat pesen kerran viikossa ja joo, mustunee meilläkin sukat. En tosin tiedä kun meillä ei juuri oo valkosia sukkia..
 
Joka ikinen päivä on koko alakerta imuroitava...ei siihen ajallisesti mene mulla kuin puoli tuntia. Jonka jälkeen pyyhin kostealla luuttuhässäkällä kaikki lattiapinnat tästä alhaalta. Yläkerran imuroin kerran viikossa ja sieltä lattiat pyyhitään ehkä pari kertaa kuukaudessa.

JOS tässä alhaalla ei näyttäisi päivittäin mitään siivousvehettä niin kukaan ei voisi elellä tai asua täällä....nöffi ja pystiffi tuo näillä keleillä sellaisen määrän moskaa sisälle, että se pikasiivous on pakko tehdä aamuisin. Ja kyllä, jopa nautin siitä eikä se ole hukkaan heitettyä aikaa:saint:
 
"vieras"
Imuroin joskus parikin kertaa päivässä,,ku nuo sotkee!Yleenä kuitenkin pari kertaa viikossa.
Lattiat pesen kerran viikossa,,tai sillon ku ne näyttää silti et tarviivat pesuu.
 

Yhteistyössä