Kuinka usein Panacodia uskaltaa ottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen raskaana ja sain migreenikohtauksia varten Panacodia. Tuntuu vaan, että näitä kohtauksia, joihin ei tavallinen parasetamol auta, on melkein viikoittain ja pitää ottaa lopulta Panacod. Onkohan turvallista?

Ota yhteyttä lääkäriisi, joka Panacodin on määrännyt, tai neuvolaan. Mulla on kaveri, jolla on paha migreeni, ja hän sai ottaa jotain migreenilääkkeitään raskauksien aikana. Mutta on parempi selvittää asia ENNEN kuin otat niitä tabuja!

Määräsi myös Imigrania, että sitä pitäisi voida ottaa, mutta silti en uskalla. Kuitenkin tuo Panacod taitaa olla turvallisempaa kuin täsmälääkkeet? Sillä kuitenkin sitten kohtaus menee ohi.

Panacodissa kuulemma on vaan se haittapuoli ,että saa vatsan ummelle!Ite jouvuin vaihtaa panacodin (krooninen hermopäänsärky) toiseen lääkkeeseen(tramal) juuri tuon suoliston lamaamisen takia.Ei ollu mtn järkeä enää ,kun tavara ei irronnu ku just ja just microlaxilla...Ja sit tuli supistelut!Mut jos vaan panacodista on apua niin sitä sitten!

Alkuperäinen kirjoittaja terkkari:
Panacodia voi ottaa 1-2 tablettia 2-3 kertaa päivässä.

Tiedän sen, mutta jos sitä käyttää koko raskauden ajan viikoittain, niin onko siitä jotain haittaa sikiölle? Siitä tässä olen huolestunut.

En tiedä haittavaikutuksia, mutta kun imetin tota meidän kuopusta söin melkein koko ajan panacodia. Oli aika itkuinen vauva kun lopetin imettämisen, en tiedä tuliko se riippuvaiseksi panacodille. :(

mä jouduin syömään n.4-6 panacodia per päivä tammikuusta-toukokuulle, kunnes poika syntyi. oli niin pahat iskias kivut, ettten muuten olisi selvinnyt koko keväästä.
MInuakin pelotti tuolloin, mutta eipä ole (Luojalle kiitos) pojassa mitään haittavaikutuksia näkynyt. Ja kaikki neuvolalääkäritkin vakuuttelivat minulle tuolloin että ihan turvallista on syödä.

Panacodin vaikutuksista raskauden aikana ei ole tietoa ja Imigranista rajoitettua tietoa eli kannattaa toimia hoitavan lääkärin ohjeiden mukaan ja tarvittaessa kysyä häneltä annostuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
En tiedä haittavaikutuksia, mutta kun imetin tota meidän kuopusta söin melkein koko ajan panacodia. Oli aika itkuinen vauva kun lopetin imettämisen, en tiedä tuliko se riippuvaiseksi panacodille. :(

Kodeiini on koukuttavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja keiju:
3g/vrk voi ottaa parasetamoli niin on vielä turvallisissa rajoissa, näin neuvolan lääkäri minua ohjeisti.

Mut panacodissa on paljon muutakin kuin parasetamoli...esím. kodeiini, joten kannattaa tosiaan selvittää lääkäriltä annostus.

Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
3g/vrk voi ottaa parasetamoli niin on vielä turvallisissa rajoissa, näin neuvolan lääkäri minua ohjeisti.

Mut panacodissa on paljon muutakin kuin parasetamoli...esím. kodeiini, joten kannattaa tosiaan selvittää lääkäriltä annostus.

niinhän siinä on mutta tuon ohjeen sain minä, parasetamoli ei ole kuulema enää turvallista jos vuorokausi annos ylittää tuon, vaan se aiheuttaa maksalle ongelmia niin äidin kuin vauvankin. Itse olen pyrkinyt selviämään korkeintaan 3tbl/vrk

Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:

niinhän siinä on mutta tuon ohjeen sain minä, parasetamoli ei ole kuulema enää turvallista jos vuorokausi annos ylittää tuon, vaan se aiheuttaa maksalle ongelmia niin äidin kuin vauvankin. Itse olen pyrkinyt selviämään korkeintaan 3tbl/vrk
Näinpä! Ihmiset luulee, että parasetamolia voi napsia kun karkkia, mutta esim. Panacodin kohdalla juuri se parasetamolin määrä on se, mikä pitää laskea. Codeiini on keskushermostostimulanttia, josta tulee riippuvaiseksi kuten muistakin huumeista ja joka on omalla tavallaan epäterveellistä, mutta välitön vaara koituu parasetamolista, ja sen maksatoksisuudesta ei codeiinista.
(Jotkut poistaa parasetamolin Panacodista ja käyttää vaan codeiiniin kivojen fipojen saamiseen :whistle: )

Mulle määrättiin raskauden aikana Panacodia, 1-2 tablettia 1-4 kertaa vuorokaudessa. Tää oli loppuraskaudessa, 30+ viikkoja jotain oli. Otin 1-2 päivässä, ja sitten viimeisessä ultrassa huomattiin ettei vauva liiku tarpeeksi. Lääkäri sanoi että johtuu tuosta panacodista (kodeiinista), että vauva on liian unelias. Käski lopettaa panacodin loppuraskauden ajaksi, varmuuden vuoksi ja siirtyä käyttämään Panadol Zappia.
Panacodistahan ei pitäisi olla vauvalle mitään vaaraa, mutta näin kävi mulle.

Yhteistyössä