Kuinka usein ostatte pizzoja, hampurilaisia, lihapiirakoita ecc. ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poppaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Luvallisen harvoin.

Lihiksiin mä en koske pitkällä tikullakaan, ehkä kerran vuodessa nappaan mukaani einespitsan tai hampurilaiset.
Myös limukat kuuluu todella harvoin kauppakärryn sisältöön.

Lihapiirakasta saa hyvää kun laittaa väliin paistetun munan, juustoa ja pekonia. Samat käy myös hampurilaisten väliin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luvallisen harvoin.

Lihiksiin mä en koske pitkällä tikullakaan, ehkä kerran vuodessa nappaan mukaani einespitsan tai hampurilaiset.

Lihapiirakasta saa hyvää kun laittaa väliin paistetun munan, juustoa ja pekonia. Samat käy myös hampurilaisten väliin.

Se on vaan jotenkin niin ällön näköinen se lihiksen täyte :x

Luvallisen harvoin.

Mä sit taas laitan väliin nakkeja ja perunasalaattia! Ai kun hyvää! Mä söisin vaan lihapiirakoita, jos saisin valita :D

Oikeesti oon syönyt varmaan 2 kertaa viimisen 5 vuoden sisään :( Mun 8-vuotias ei tiennyt, millainen on lihapiirakka....

Lihiksiä en osta juurikaan koskaan, pizzojakin tosi harvoin ehkä kerran puoleen vuoteen.

Tykkään niistä saarioisten jauhelihaläpistä, kun leikkaa sen neljään osaan ja kahdesta tekee "hampurilaisen", sinne sit väliin palan vuohenjuustoa ja tomaattia ja uuniin. NAM :p Mut ei niitäkään tuu tehtyä ku se, ehkä kerran vuoteen/puoleen vuoteen...

En osta koskaan mitään noista em. eineksistä. Limpparia tulee kesäisin ostettua kyl hieman enempi.. En kyl välitä pahemmin hampurilaisista tai lihapiirakoista. Niitä ei tee yhtään mieli. Pizzerian pizzaa joskus tulee ähmästyä, muttei kaupan einespizzaa ikuna.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Mitäs epäterveellistä light-limuissa on? Sokerilliset mehuthan on paljon epäterveellisempiä..

Ne makeutusaineet.

Niin mitä epäterveellistä niissä on. Ei tule reikiä hampaisiin, koska ei ole sokeria eikä lihotakaan.

terveellisyyttä kannattais mitata muutenkin ku hampailla ja painolla. Keinotekoiset aineet laittaa elimistön sekaisin. Toivottavasti et ainakaan lapsillesi syötä makeutusaineita ja muuta pjaskaa.

Ja aapeen kysymykseen, meillä ainakaan minä ja lapset ei syö eineksiä paitsi vatajan nakkeja. Joskus hernaria ja tosi harvoin maksalaatikkoa. Limsoja ei myöskään, tuoremehuja ehkä kerran viikossa, muita ei.

Niin mitä epäterveellistä niissä on. Ei tule reikiä hampaisiin, koska ei ole sokeria eikä lihotakaan.

Hiilihapot tuhoaa sun hampaista kiilteen.

..Josta aiheutuu eroosiota. Muistelisin, että kun suunhoidossa käytiin läpi noita makeutusaineita, niin jotkin niistä aiheuttavat myös reikiintymistä. Eli ei ne hampaiden(kaan) takia ole "turvallisia". :)

Itse aiheeseen: Harvemmin tulee ostettua. Pizzaa tai hampurilaisia ei tuu kotiin koskaan ja limsaa ehkä nelisen kertaa vuodessa.. Tuoremehuja kyllä sitten senkin edestä. Itse olen lievästi ylipainoinen.

ei meillä oikeestaan osteta muuta kun light limppaa.. ei koskaan mitään eineksiä(noita hamppareita pizzoja tms valmista). Pizzaa leivon itse, ja jos hampurilaisia tekee mieli, niin leivon ite sämpylät ja teen pihvit naudan paistijauhelihasta. Popcornia kuluu n.1pussi viikossa. Ja meillä ei ketään ole ylipainoinen...

Hampurilaisia (Hese) ehkä 2krt vuodessa, kaupan hampurilaisia ei ikinä, lihapiirakoita ei ikinä, kaupan pizzaa ehkä 3 krt vuodessa (pakastepizza), pizzerian pizzaa ei koskaan.

Limppari harvoin, kivennäisvettä usein (sitä muksutkin juo). Pääsääntöisesti meillä juodaan vettä, kivennäisvettä ja omatekoista mehua.

Lihiksiä tulee ostettua aina sillon kun mies pyytää niitä tuomaan ja jotain pizzoja oon tuonu kaupasta miehelle evääksi töihin, kotona niitä ei juurikaan syödä, sillon tällön. Light-limsaa tuon, mutta sitä juon vain minä. Minä olen ylipainoinen, lapset ei.

Nykyään ostetaan paljon harvemmin, kun karpataan miehen kanssa. Se on kyllä "terveellistänyt" koko perheen ruokavaliota. Ehkä kerran kuukaudessa ostetaan noita ap:n mainitsemia asioita. Karkkia lapsille pari kertaa kuussa, ja nyt kesällä jätskiä kerran tai kaks viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Nykyään ostetaan paljon harvemmin, kun karpataan miehen kanssa. Se on kyllä "terveellistänyt" koko perheen ruokavaliota. Ehkä kerran kuukaudessa ostetaan noita ap:n mainitsemia asioita. Karkkia lapsille pari kertaa kuussa, ja nyt kesällä jätskiä kerran tai kaks viikossa.

Niin ja piti vielä lisätä että muuta perheestä normaalipainoisia, miehellä n.10kg ylipainoa.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Mitäs epäterveellistä light-limuissa on? Sokerilliset mehuthan on paljon epäterveellisempiä..

Ne makeutusaineet.

Et sit ole tiennyt, että aspartaami ja fenyylialaniini ovat hermomyrkkyjä?

Makeutusaineet ovat yksi iso syy siihen, että hormoniperäiset ongelmat on kasvaneet räjähdysmäisesti, aiheuttaen mm. lapsettomuutta.
Käyttäjillä todetaan multippeliskleroosia, fibromyalgiaa ja lupusta enemmän kuin käyttämättömillä henkilöillä.
Myös altzheimer-potilaiden sekä epileptikoiden taudinkuva on voinut pahentua aspartaamin käytön ohella.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen, lihiksiä meillä on usein kaapissa, koululaiset vetää sellaiset joskus välipalana. Hampurilaisateriat osetaan ehkä kerran kuussa, pizzat teen itse.

Ainoa kuka meillä ei syö lihiksiä, olen minä ja olenkin sitten perheen ainoa ylipainoinen :) Ja juu, käytän minäkin sokerittomia limuja, mutta kaikessa kohtuus :flower:

Hampurilaisia ja lihiksiä ei ikinä, pitsoista ainoastaan Dr. Oetkerin kasvispitsaa pari kertaa kuukaudessa. Hyvä hätävara pakkaseen :D Limpparia mä ostan suunnilleen joka toinen viikko itselleni :p

Mä ja lapsi normaalipainoisia, mies ylipainoinen.

Kyllä me silloin tällöin ostetaan. Varsinkin lihapiirakat on lasen herkkua, joten melkein kerran kuussa tulee niitä ostettua sekä limujakin varmaan kerran kuussa. Mutta siis ei joka viikko ja hoikkia ollaan, paitsi toi meidän 4v tyttö on pikkuisen tanakka. Mies on lihava, mutta hänen lihavuus tulee ihan vain oluen/lonkeron tissuttelusta ja vähäisestä liikunnasta ei eineksistä.

sellanen puolentoistalitran limu tulee ostettua kerran viikossa, ihan vaan saunan jälkeiseks tankkaukseks, mut se rittää mulle,äijälle ja neiti 6v.

lihapiirakoita ehkä kerran kuukaudes tai harvemmin, ei o kyllä meidän herkkua.
mitään hampurilaisia ja kaupan pitsoja ei meillä ole kyllä ikinä osteltu!
mutta tosin parin kuukauden välein käydään perheen voimin läheisessä mäkis puputtamas =)

kukaan meistä ei ole ylipainoinen

Yhteistyössä