Kuinka usein leikki-ikäinen tyttäresi käy kampaajalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitkäletin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pitkäletin äiti

Vieras
Ja onko pitkät vai lyhyet hiukset? Toistaiseksi olen leikannut välillä itse ja välillä leikattu polkkatukka, mutta hiukset kasvavat hurjaa vauhtia ja tyttö haluaa pitää ne pitkänä (takkukasana). Itse tykkäisin polkkamallista niin olisivat helpommat selvittää :)

meillä tyttö 3v ja poika 4v käyvät n. 2 kk välein parturissa. Tytöllä polkkatukka, joka kasvaa vauhdilla, mutta kun ei anna minun laittaa sitä mitenkään niin en pörrötukkaa/peikkotyttöä täällä katsele joten lyhyenä on niin kauan, että antaa äidin laittaa. Tänään käytiin parturissa.

Meillä esikoinen kävi, mut kun riippumatta kampaajasta jouduin joka kerta leikkaa kotona itse uusiks kun oli niin epätasainen, koloja täynnä oleva lopputulos (lapsella tosi paksut hiukset) lopetettiin kampaajalla käynti kokonaan. Ostin kunnolliset hiustenleikkuusakset ja niillä tasaan latvoja silloin tällöin, suht harvoin. Näin tehdään kaikkien lasten kanssa jatkossakin.

Aina silloin, kun otsatukka alkaa olla liian pitkä. En siis leikkaa tukkaa itse, vaan jätän sen homman niille jotka sen osaa. Takatukkaa tasoitellaan aina silloin tällöin, mutta pitkänä se kyllä pysyy.

Muoks: tarvetta otsatukan lyhentämiselle on noin kahden kuukauden välein.

Yhteistyössä