Alkuperäinen kirjoittaja mamma:Alkuperäinen kirjoittaja alli:Kaupassa käynti ei ole omaa aikaa, varsinkin jos siellä käy kiireellä. Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että lapset tulee hoitaa itse. Enkä haluaisi, että isä on "lapsenvahti", mutta kesään asti on pakko tehdä enemmän töitä.
En koe, että se takaisi suuren äitiyden kruunun jos voi lapsen kouluun mennessä todeta, että "meidän lapsi ei ollut ikinä hoidossa". Mielestäni lapselle on rikkautta, jos saa viettää aikaa isovanhempien kanssa. Muistan itsekin yökylästä mummolan lakanoiden tuoksun ja kaappikellon raksutuksen, mummon maailman parhaan kaurapuuron aamulla jne. Toivonkin, että lapseni saa kokea saman (kaappikelloa ei kyllä kummassakaan mummolassa ole).
Pidän hyvänä sitä ohjetta, jonka mukaan 1-v voi olla yhden yön erossa, 2-v kaksi yötä jne. 7-v:lle viikko mielestäni on kyllä liikaa, mutta se on sitten sen ajan juttu
Päiväunia meidän poika ei pahemmin nuku, pieniä tirsoja. Siinä ajassa ehtii just tehdä ruoan tai siivota. Eri asia varmaan olisi jos nukkuisi 3-4 tuntia putkeen, mutta niin ei meilllä ole.
Siis en missään nimessä tarkoittanut että miehen ei pitäisi lapsia hoitaa vaan että musta on kummallista että kun mies hoitaa omaa lastaan, niin hän on lapsenlikkana. Jos minä sanoisin samaa, niin melkoinen polemiikki syntyisi. Isän tehtävä on hoitaa lasta tasavertaisesti äidin rinnalla.
Jos äiti on kotona ja isä töissä, niin ei se ole tasavertaisuutta että isän tehtävä on ainoa vapaa-aikansa kotona käyttää lapsen hoitoon. Mutta kyllä isänkin rooli on tottakai myös lastenhoito, mutta on isälläkin oikeus vapaa-aikaan. Työpäivät kuitenkaan eivät ole isälle vapaata ja kotiäidit saavat aika leppoisasti sitä kotielämää viettää.