Kuinka usein juot? Entä miehesi?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Emmi"
En pidä alkoholin mausta. Siksi en juo saunaoluita, naukkaile konjakkia tai juo viiniä ruuan kanssa.
Jos kesällä vaikkapa joku meidän mökkivieraistaimme haluaisi juoda pari olutta (lapset siis mökillä), niin siinähän juo.

Kännissä on silti joskus hauskaa olla. Kyllä me viedään lapset mummolle yöksi (sen 3-5krt vuodessa). Mä haluan seuraavana päivänä nukkua pitkään ja heräillä rauhassa. Lapset haen sitten alkuillasta kotiin, kun olen itse ajokunnossa.
Yleensä sanon lapsille, että pääsevät mummin ja papan luokse yökylään, koska äidille ja isälle tulee X ja X ja X ja X kylään ja tänään jutellaan vain aikuisten juttuja.

hassua
Että tästäkin joku on vääntänyt jokotai mallin. Olettaen että ne jotka ottaa muutaman kerran vuodessa jotenkin piilottelisivat asiaa ja asia olisi tabu! Aika moni on kuitenkin varmaan sitä mieltä, että lasten seurassa ei saa olla humalassa, koska se voi pelottaa lasta. Jos siis haluaa ottaa useamman, eikö ole vain hyvä että lapset ei ole sitä näkemässä? Meillä lapset on sen verran pieniä vielä, että ollaan käyty kavereiden kanssa vuorotellen iltaa istumassa. Se ei kuitenkaan todellakaan tarkoita sitä, että seuraavana päivänä oltaisiin kiukkuisia/kipeitä. Överiksihän ei tarvi vetää, vaikka lapset olisikin hoidossa... vai?? Molemmat otamme myös joskus lasin viiniä kotona, kun lapset on menneet nukkumaan, tai saunaoluen. Kyllä meidän 3,5v tietää että kalja jääkaapissa on aikuisten juomaa ja yhden voimme nauttia lapsen läsnäollessakin.

lucifer
[QUOTE="Milli";26433196]Meilläkin käytetään alkoholia tähän tyyliin. Huvittaa nuo, jotka tekopyhinä eivät juo kuin 4-6 kertaa vuodessa ja sitten viedäänkin lapset hoitoon, että saadaan vetää päät täyteen. Kyllä ne lapset oppii huomaamaan, mitä ne vanhemmat keskenään puuhastelee ja miksi äiti ja isi on äkäisiä ja haisee pahalta, kun muksut tulevat mummolasta kotiin! :D Todella järkevää alkoholinkäytön opetusta? :D
Niiiiin junttia kuin olla ja voi.[/QUOTE]no me tehdäänkin niin että juodaan perseet olalla lasten läsnäollessa ja muksut on nyt 2v ja 4v. eikö ollakin hyviä ja fiksuja eikä olla ainakaan juntteja

mutta vakavasti jos puhutaan niin omalla kohdallani kun otan niin harvoin persekännit niin fiksumpi vaihtoehto on viedä ne muksut mummolaan viikonlopuksi ettei niiden tarvi seurata vierestä haisevaa ja oksentelevaa äitiä... sitten voi taas skarppina ja raittiilta tuoksuvana hakea ne pois. ja sauna lonkerot otan reilusti ihan lasten nähden. ei meillä salailla mitenkään että ollaan menossa viihteelle silloin kun mennään, muksu oli meidän häidenkin aikaan kertonu hoidossa että äiti joi viinaa ja oli sairas sen jäkeen....ja tämä siis siitä kun sattu kysymään että miksi ovat keskenään ummolassa viikonlopun ja sanoin että äiti ja isi juhlii ja äiti on pahoinvoiva sitten.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
No en oo laskenu. Viime vuonna taisin käydä ulkona kolme kertaa. Siskon polttarit,mun ja kaverin yhteiset synttärit ja työpaikan pikkujoulut. Saunakaljaa otan äärettömän harvoin,ei oo mun juttu. Mies osti kaljaa kun tuli MM-kisat,sitä edellisen kerran tais olla työpaikan saunaillassa. Emmä jaksa noita tarkkaan laskea,ehkä sit jaksaisin jos ajattelisin alkoholin olevan joku ongelma tai huomion arvoinen asia.

Carnival
Suunnilleen kaksi kertaa viikossa, lähinnä viikonloppuisin. Tällä viikolla tosin olen ottanut alkoholia jo kahdesti keskellä viikkoa. Oli ainutlaatuiset tapahtumat tässä parina päivänä. Tänään aion juoda myös alkoholia, eli kolmannen kerran tällä viikolla.

kohtuuullinen
[QUOTE="vieras";26433268]1-2 kertaa 1-2 vuodessa. Viimeks taisin ottaa yhden 2v sitten. Tässä oli kyllä välissä raskaus ja imetys ja periaatteesta en juo lasten nähden.[/QUOTE]

Estät siis lastasi näkemästä kohtuullista alkoholinkäyttöä ja teet samalla siitä "kielletyn hedelmän"..

"huh"
Itse juon pari kertaa vuodessa, en silloinkaan humalaan asti. Laitoin viime vuonna ylös miehen juomiskerrat, niitä tuli 105, joka kerta umpitunnelissa. Tänä vuonna se ei ole juonut kuin ehkä 20 kertaa. Viimeksi alkuviikosta oli kolmen päivän putki, joka päivä aamusta myöhään yöhön.

Akva
Yksittäisiä annoksia, esim. saunaoluita 1-3 iltana viikossa annos tai pari kerralla. Enemmän (3-6 annosta) noin joka tai joka toinen viikonloppu, ja varsinaisesti humalahakuisesti (> 6) keskimäärin ehkä kerran-pari kuukauteen. Joskus useammin ja joskus taas pidempiä aikoja ilman.
Tässä menneenä syksynä tuli erään viikon aikana juotua itsensä humalaan viisi kertaa. Se alkoi olla jo omastakin mielestä liikaa.

Mies suht saman verran, kun lähes aina ollaan yhdessä viihteellä tai saunomassa.

Yhteistyössä