Kuinka usein antaisitte 9kk vauvan hoitoon yöksi isovanhemmilleen?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ootko kuullu siitä että jotkut pariskunnat nauttivat toistensa seurasta niin, että haluavat joskus keskittyä ihan vain toisiinsa. Minusta se on tervettä.
Me tehdään tuota harva se ilta.
Ei ne lastenhuoneessa nukkuvat lapset meidän keskittymistä millään lailla haittaa.
Sama meillä.Ei se nukkuva vauva paljon meitä haittaa.
Kuten jo totesinkin, kaikki vauvat eivät ole samanlaisia kuin teidän. Toiset oikeasti heräävät parin tunnin välein aika pitkäänkin. Se kannattaa muistaa ennen kuin lähtee tuomitsemaan muiden ratkaisuja ja sanomaan että MINÄMINÄMINÄ en KOSKAAN veisi vauvaa hoitoon...
Niin se on kyllä totta.Ja itselläkin siitä kokemusta.Nyt tyttö nukkuu onneksi 4 asti heräämättä.Mutta siltikään minä en vie tyttöä yökylään pitkään aikaan.
Good for you. Toivotaan, että saat osaksesi riittävästi arvostusta, olethan erinomainen äiti.
Miksi sua noin kovasti ottaa päähän kun minä en halua antaa vauvaani yökylään? :hug:
Varmaan siksi että et voi tajuta niitä jotka vievät lapsen hoitoon :headwall:
Ja mistä niin päättelet? :xmas:

no
nousipa tästä mun baarikärpänen sanasta haloo! Laitoin etten ymmärrä baarikärpäisiä. Jos ei määritelmä sovi sinuun, niin miksi nostaa meteli? laitoinhan itsekin että vietän miehen kanssa laatuaikaa, mutta en ymmärrä baarikärpäsiä. Miksi metelöitte jos asia ei kosketa teitä? Juon itse sen mainitsemani viinilasin ja joskus saunakaljankin, mutta en siis jaksaisi lähteä baariin, jos lapsi olisi siellä mummolassa hoidossa. Ei kiinnosta. Mutta osaa ihmisistä se kiinnostaa, olen lähipiirissäkin huomannut. Sanoin vaan etten ymmärrä sitä. Jos asia ei kosketa teitä niin aina parempi.

aurora
Alkuperäinen kirjoittaja no :
nousipa tästä mun baarikärpänen sanasta haloo! Laitoin etten ymmärrä baarikärpäisiä. Jos ei määritelmä sovi sinuun, niin miksi nostaa meteli? laitoinhan itsekin että vietän miehen kanssa laatuaikaa, mutta en ymmärrä baarikärpäsiä. Miksi metelöitte jos asia ei kosketa teitä? Juon itse sen mainitsemani viinilasin ja joskus saunakaljankin, mutta en siis jaksaisi lähteä baariin, jos lapsi olisi siellä mummolassa hoidossa. Ei kiinnosta. Mutta osaa ihmisistä se kiinnostaa, olen lähipiirissäkin huomannut. Sanoin vaan etten ymmärrä sitä. Jos asia ei kosketa teitä niin aina parempi.
Kyllä ne hyvät äiditkin saattavat siellä baarissa käydä......täällä on aikamoista lokerointia.

Minä olen ihan tarpeeksi hyvä äiti lapsilleni. Paras mahdollinen heille.
Käyn joskus baarissa ja muissa huvituksissa syntisesti vaikka olen äiti.
Annan lapsiani yökylään ,yös ja tätä ennen en älynnyt senkin olevan yksi palstalaisten kuolemansynneistä.

Meillä lapset 1v5kk ja 4,5kk. Esikoinen ollut isovanhempien luona pari yötä, kun olin pikkusen kanssa sairaalassa. Mies oli kylläkin yöt myös siellä. Mutta sitten oli yhden yön tuossa, kun ristiäisiä varten siivottiin. Muutoin ovat mollemmat olleet kotosalla :)

Alkuperäinen kirjoittaja aurora:
Alkuperäinen kirjoittaja no :
Kyllä ne hyvät äiditkin saattavat siellä baarissa käydä......täällä on aikamoista lokerointia.

Minä olen ihan tarpeeksi hyvä äiti lapsilleni. Paras mahdollinen heille.
Käyn joskus baarissa ja muissa huvituksissa syntisesti vaikka olen äiti.
Annan lapsiani yökylään ,yös ja tätä ennen en älynnyt senkin olevan yksi palstalaisten kuolemansynneistä.
Täällä myös yksi syntinen. Olen aina äiti ja lopullinen vastuu on minun, mutta joskus on kiva saada tuulettua. Ja nauttia miehen seurasta rauhassa. Ja olen takuulla erinomainen äiti lapselleni.

vieras
Vastaan koko ketjua lukematta, meillä ei ole 2-vuotias ollut vielä yökylässä. Kerran olimme kaupungilla miehen kanssa tuulettumassa niin, että isovanhemmat tulivat meille illaksi, laittoivat pojan omaan sänkyyn nukkumaan ja me kotiuduimme siinä klo 22.30 paikkeissa. Tuolloin poika oli 1 v 10 kk.

Meillä ei ole ollut tarvetta parisuhteen hoitamiseen ilman lasta. Kyllä se siinä kotonakin hoituu. Mutta meillä poika on ollut todella helppo ihan alusta saakka eikä uupumusta ei edes väsymystä ole tarvinnut kokea. Katotaan ens vuoden puolella uusiksi, kun kakkonen on kehissä, silloin voi olla aivan eri ajatukset...

no
en ole sanoutkaan että hyvät äidit eivät käy baarissa. Mut jos sinne pitää useamman kerran kuussa päästä niin sitä en ymmärrä. Missä olen sanonut että hyvät äidit eivät käy baarissa? Sanoin että en ymmärrä baarikärpäsiä. Muutama kerta vuodessa ei tee barikärpästä, ainakaan minusta.

aurora
Alkuperäinen kirjoittaja no:
en ole sanoutkaan että hyvät äidit eivät käy baarissa. Mut jos sinne pitää useamman kerran kuussa päästä niin sitä en ymmärrä. Missä olen sanonut että hyvät äidit eivät käy baarissa? Sanoin että en ymmärrä baarikärpäsiä. Muutama kerta vuodessa ei tee barikärpästä, ainakaan minusta.
Luettuani tekstin sain sellaisen käsityksen, että mielestäsi kaikki käyvät baarissa jos lapset ovat yökylässä, etkä ymmärrä sitä joka on sama asia kun se, että pidät sellaisa ihmisiä huonompina äiteinä.

Ihmiset ovat erilaisia, ei sunun tarvitse kaikkea ymmärtää, en minäkään ymmärrä, mutta ei kannata myöskään sormella osoittaa sellaista jota ei ymmärrä, koska sehän tarkoittaa melkeimpä samaa kun tietämättömyys asiasta.

no
en voi Aurora mitään jos saat sellaisen käsityksen, mutta niin en ole tarkoittanut. En tiedä ymmärrämmekö baarikärpänen sanan eri tavalla, ilmeisesti. Sanoinhan jo alussa etten ole fanaatikko vaan lapseni on tarvittaessa hoidossa. Sanoin etten ymmärrä NIITÄ baarikärpäsiä. En mittaa sillä myöskään vanhemmuutta, en vaan ymmärrä sitä. Jos se on tietämättömyyttä niin olkoon sitten niin. En ole täällä sinun vanhemmuuttasi arvostelemassa.

Good for you. Toivotaan, että saat osaksesi riittävästi arvostusta, olethan erinomainen äiti.
Miksi sua noin kovasti ottaa päähän kun minä en halua antaa vauvaani yökylään? :hug:
Varmaan siksi että et voi tajuta niitä jotka vievät lapsen hoitoon :headwall:
Ethän sinäkään nyt tunnu käsittävän niitä äitejä jotka eivät vie lastaan hoitoon usein sen takia että pääsevät baariin tai viettämään sitä paljon puhuttua laatuaikaa miehensä kanssa 2 x kk?

käsitän ihan vallan hyvin, en ole heidän valintojaan pilkannut, vai voitko osoittaa missä kohti?
Enkä minä ole pilkannut niitä jotka vievät.Olen vain todennut,että omaani en veisi.Vaikka tyttö heräili pahimpina aikoina 20krt yössä.Mun puolesta jokainen voi viedä lapsensa vaikka suoraan synnäriltä hoitoon jos siltä tuntuu.

käsitän ihan vallan hyvin, en ole heidän valintojaan pilkannut, vai voitko osoittaa missä kohti?
Enkä minä ole pilkannut niitä jotka vievät.Olen vain todennut,että omaani en veisi.Vaikka tyttö heräili pahimpina aikoina 20krt yössä.Mun puolesta jokainen voi viedä lapsensa vaikka suoraan synnäriltä hoitoon jos siltä tuntuu.
:LOL: No mutta täytyyhän sitä päästä nyt rankan synnytyksen jälkeen viettämään vähän laatuaikaa miehen kanssa :LOL:

Rytkäätykselle: et olekkaan pilkannut :heart:

*muoks* Mutta jos oma lapseni olisi yössä herännyt 20 krt niin olisin vienyt kyllä hoitoon...

Etkä huomaa tuota oman tekstisi kaikua ja huonosti piiloteltua päivittelyä? VAIKKA sinun lapsesi oli niinkin hankala että heräsi jopa 20krt yössä, niin SILTI et häntä vienyt etkä veisi. Muut saavat viedä vaikka SYNNÄRILTÄ hoitoon.... Mutta antaapa olla. Sädekehäsi loistaa tänne asti!

Etkä huomaa tuota oman tekstisi kaikua ja huonosti piiloteltua päivittelyä? VAIKKA sinun lapsesi oli niinkin hankala että heräsi jopa 20krt yössä, niin SILTI et häntä vienyt etkä veisi. Muut saavat viedä vaikka SYNNÄRILTÄ hoitoon.... Mutta antaapa olla. Sädekehäsi loistaa tänne asti!
No kun vauva oli hankala ja vauva heräili paljon!!Mitä sitten?!Olisiko pitänyt viedä hoitoon,että olisit tyytyväinen??!Jestas! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja muurari:
Ei sitä vastausta täältä kannata hakea. Niin usein kun sinusta itsestäsi tuntuu hyvältä .
En käsitä tuollaista ylihysteerisyyttäkään, ettei lasta anneta mihinkään ennen koulu ikää.
Muutenkaan en ymmärrä miksi äidit kuvittelevat ettei lapsi halua olla kenenkään muun kanssa.
Meidän tyttöä ei ole vielä kertaakaan jätetty kenellekkään hoitoon, ikää on reilu 9kk. Suunnitelmissa kuitenkin olisi, että mummon hoidossa viettäisi yhden yön ollessaan 1v1kk. Meillä on silloin häät ja toiveena olisi viettää miehen kanssa hääyö läheisessä hotellissa. Ollaan kuitenkin varauduttu siihen, että suunnitelmat muuttuu ja tyttö tuleekin meidän mukaan.

Tämä ei tarkoita silti sitä, että kukaan muu kuin vanhemmat ei ole lapsen kanssa tai että kukaan muu ei ole lasta koskaan hoitanut. En ymmärrä miksi minun tai mieheni pitäisi lähteä jonnekkin pois, jotta joku muu voisi hoitaa tyttöä =)

Meillä on vain yksi lapsi, joten yhteistä aikaa miehen kanssa meillä on vaikka joka ilta. Tyttö menee viimeistään yhdeksältä nukkumaan ja voimme sen jälkeen miehen kanssa ihan kaikessa rauhassa pitää huolta meidän parisuhteesta!

No kun vauva oli hankala ja vauva heräili paljon!!Mitä sitten?!Olisiko pitänyt viedä hoitoon,että olisit tyytyväinen??!Jestas! :headwall:
Ei, mutta tuo arvostelusi käy hermoon. Eikö tuolla kertomallasi juuri ollut tarkoitus osoittaa miten sinä et vienyt vaikeaa lasta hoitoon ja sitten helpon vauvan vanhemmat vievät?

Oma 9kk ikäinen ei oo vielä ollut kertaakaan yötä hoidossa. Päivälläkään ei oo nyt pitkään aikaan ollu, mut suunniteltiin tässä, että joku viikonloppu tässä lähiaikoina voitais viedä mummolaan päiväksi. Joskus alle 4kk ikäisenä on ollu muutamia päivä hoidossa, että sain itse vähän levätä. Yökyläilyä voidaan harkita sitten joskus 1+ ikäisenä, kunhan ekaks oppii yöt nukkumaan hyvin, ja on sit muutenkin jo vähä isompi :)

Bad mom
Meillä esikoinen oli hoidossa kaksi yötä peräkkäin ollessaan puolivuotias. Antteksi, olen huono äiti. Ja kaiken lisäksi olimme miehen kanssa laivalla, jossa itse asiassa koko reissu meni nukkumiseksi. TYttömme heräili mooonta kertaa yössä tuohon aikaan.

Ja vielä syntisempää: Tämä samainen pikkutyttömme on nyt kohta 3v, ja oli juuri kesällä kaksi viikkoa yksin reissussa, ensin yhden viikon omalla äidilläni ja toisen sitten miehen äidillä. Soittelimme joka päivä, ja vaikka joku tuolla aiemmin väitti, ettei alle 3v muista vanhempiaan ollessaan erossa,niin kyllä tämä ainakin. Ja ihan oikeasti lapsi on aina AIVAN ONNESSAAN päästessään reissuun, lähtipä hän sitten meidän vanhempien tai muiden tuttujen aikuisten kanssa. Ja nuo reissut on kyllä tehty ihan vain siksi, että lapsi itse on halunnut ja isovanhemmat ovat halunneet.

Olen valmis kivitettäväksi.

Jopas oli pitkä ketju enkä jaksa kaikkea lukea mutta ap:n kysymykseen, meillä esikoinen oli 10kk kun alkoi olla mummolassa yhden yön kerran kuussa. Kakkonen ja kolmonen taisivat olla molemmat jotain 1,5v kun ekan kerran olivat yökylässä, ja nämä yötsyttämiset tapahtuu nykyään kerran-pari vuodessa.

Ei, mutta tuo arvostelusi käy hermoon. Eikö tuolla kertomallasi juuri ollut tarkoitus osoittaa miten sinä et vienyt vaikeaa lasta hoitoon ja sitten helpon vauvan vanhemmat vievät?
Ei.Se ei ollu mun tarkoitus.Ja pyydän anteeksi jos se siltä kuulosti. :ashamed:

Yhteistyössä