Kuinka usein antaisitte 9kk vauvan hoitoon yöksi isovanhemmilleen?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
jukkahakka
Alkuperäinen kirjoittaja idu:
Meillä tyttö menee hoitoon koska olemme väsyneitä, haluamme nukkua sen 6h heräämättä, siivota ja laittaa ruokaa rauhassa, käydä ostoksilla, katsoa leffan ilman että nukahdamme kesken kaiken(niin käy jos katsomme sen kun tyttö mennyt nukkumaan).

Kuulostaa siltä kuin lapsi ei kuuluis teidän elämään ollenkaan.
Surullista.

Meillä tyttö menee hoitoon koska olemme väsyneitä, haluamme nukkua sen 6h heräämättä, siivota ja laittaa ruokaa rauhassa, käydä ostoksilla, katsoa leffan ilman että nukahdamme kesken kaiken(niin käy jos katsomme sen kun tyttö mennyt nukkumaan).
Pakko kysyä...millä lailla vauva häiritsee teidän siivoustanne, ruoanlaittoa, ostoksilla käymistä?

k
Alkuperäinen kirjoittaja jukkahakka:

Surullista.
Kuulostaa siltä, että sä oot putkinäköinen ja yliuhrautuvainen hörhöäiti

Alkuperäinen kirjoittaja jukkahakka:

Surullista.
Miten niin ei kuulu? Perustele rakas harmaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Ootko kuullu siitä että jotkut pariskunnat nauttivat toistensa seurasta niin, että haluavat joskus keskittyä ihan vain toisiinsa. Minusta se on tervettä.
Me tehdään tuota harva se ilta.
Ei ne lastenhuoneessa nukkuvat lapset meidän keskittymistä millään lailla haittaa.
Sama meillä.Ei se nukkuva vauva paljon meitä haittaa.
Kuten jo totesinkin, kaikki vauvat eivät ole samanlaisia kuin teidän. Toiset oikeasti heräävät parin tunnin välein aika pitkäänkin. Se kannattaa muistaa ennen kuin lähtee tuomitsemaan muiden ratkaisuja ja sanomaan että MINÄMINÄMINÄ en KOSKAAN veisi vauvaa hoitoon...
Niin se on kyllä totta.Ja itselläkin siitä kokemusta.Nyt tyttö nukkuu onneksi 4 asti heräämättä.Mutta siltikään minä en vie tyttöä yökylään pitkään aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ÄLÄ sitten tuomitse niitä jotka vievät jos teillä on asia noin.
Mutta jos parisuhde oikeasti on niin huonolla tolalla, että 1-2 kertaa kuussa pitää lapset pistää hoitoon, että voi miehen kanssa olla kaksin, niin pitäisikö parisuhde ja sen tila ottaa kunnolla miehen kanssa puheeksi?
Ööh, meillä ainakaan ei ole naiseus ja mieheys loppunut äitiyteen ja isyyteen. Meillä on suhde erittäin hyvällä tolalla, ja haluamme viettää aikaa myös kaksin ja ystävien kanssa. Minusta on tervettä joskus lähteä baanalle tai mökille kahdestaan miehen kanssa, saa nussia ja olla vain ihan rauhassa sen yhden yön ajan. Sitten on ihanaa taas saada vauva kotiin ja viettää taas kuukausi koko perheen voimin. Sekin on ihanaa, mutta joskus kaksin olo tekee gutaa. Eikä suhteen tarvitse olla yhtään huonossa jamassa siinä asiassa!

Alkuperäinen kirjoittaja Jande:
[Mä luulen, että enemmän nämä vanhemmat, jotka lapset yökylään vievät, ajattelevat itseään kuin niitä isovanhempia...aivan oikeasti.
Mitäs pahaa siinä sitten on? Mukavintahan tilanteessa on se, että siinä voittavat kaikki; isovanhemmat saa rakkaan muksun hetkeksi hoiviinsa, vanhemmat pääsevät paikkoihin, joihin lapsen kanssa ei voisi mennä ja muksu saa ihan taatusti huolenpitoa ja rakkautta.

Minusta joillakin naisilla on tarve todistella muille (tai ehkä itselleen?) olevansa niin älyttömän hyviä äitejä. Mulla itselläni on molemmilla kerroilla kun oma vauva on ollut hoidossa, tullut ihan kauhea ikävä vauvaa ja siksi ymmärrän kyllä jos joku ei raaski lastaan antaa hoitoon, mutta siltikin - niiden syyllistäminen jotka harvakseltaan näin tekevät on lapsellista ja typerää. Jos vauva on isovanhemmillaan ja vanhemmat tietävät, että hänestä pidetään hyvää huolta, niin mikäpäs tuossa. Parisuhteen hoitaminen on oma juttunsa, minusta syyksi riittää ihan hyvin vaikkapa halu käydä ravintolassa tai leffassa.
Juuri näin! Emme mekään moiti niitä jotka eivät lasta vie hoitoon!

mINÄ ja muut
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ei, et sohaissut. Minulla ja miehelläni on hyvinkin toimiva parisuhde. Miehellä kesti tovin, ennenkuin uskalsi sanoa, että haluaa minut välillä itselleen ihan kokonaan. Ilman lasta. Vaikka rakastaakin lastaan yli kaiken. Ja tämä siis tapahtui ilman mitään kriisejä.

Olen karsinut yhteydenpitoa erääseen vanhaan ja rakkaaseen ystävääni ihan siksi aika paljon, koska on väsynyt lastenhoidosta, ei anna lapsiaan koskaan yökylään ja on muuttunut tosi tylsäksi ja elämänhaluttomaksi tyypiksi. Hän hokee aina tätä, että ei vie lapsia hoitoon, kun se ei ole heille hyväksi. Hän ei osaa puhua enää mistään muusta kuin arjen pyörittämisestä. Jotta hän saisi irtioton arjesta, hän sitten vetäisee 1-2 krt viikossa kalsarikännit ja mies katselee debilisoituvaa kännieukkoaan kärsien. Veikkaan, että heillä ero tulee väistämättä.
Kun olen katsellut heidän touhuaan, päätin, että minusta ei ikinä tule tuollaista "kodonhengetärtä". Haluan pitää itsestäni, miehestäni ja perheeni henkisestä hyvinvoinnista huolta.
Mulla ja miehellä on myöskin hyvin toimiva parisuhde. Lastenhoidosta en ole väsynyt, enkä näe tarvetta, että lapsia pitäisi viedä joka kuukausi hoitoon, niin miksi veisin. Ne on meidän lapsia, jotka halusimme. Vai pitäisikö meidän sun mielestä viedä lapset hoitoon, kun joku täällä kaksplussan palstalla on sitä mieltä, että meidän parisuhde sitä muka vaatisi?

Mikä sopii sinulle, ei välttämättä sovi toiselle. Se kannattaa muistaa...Meitä on erilaisia ihmisiä ja erilaisia elämäntilanteita. Kannattaa olla vähän suvaitsevampi.

Mulla ja miehellä on myöskin hyvin toimiva parisuhde. Lastenhoidosta en ole väsynyt, enkä näe tarvetta, että lapsia pitäisi viedä joka kuukausi hoitoon, niin miksi veisin. Ne on meidän lapsia, jotka halusimme. Vai pitäisikö meidän sun mielestä viedä lapset hoitoon, kun joku täällä kaksplussan palstalla on sitä mieltä, että meidän parisuhde sitä muka vaatisi?

ÄRSYTTÄVÄ AKKA!!! onneksi maailma on pullollaan muita äitejä jotka ajattelee erilailla, onneksi et ole minun äitini, tulevaisuus olisi pilalla...

Onneksi mun tyttö on aina ollut kiltti ja mummo ja pappa halunnut sen sinne usein yökylään, jossa nukkuu myös 12 h putkeen, ja nukkunut jo 3 kk n ikäisestä saakka.

Ei elämän tarvi "loppua" kuin lapsi tulee perheeseen, se rikastuttaa , ihastuttaa, ja välillä vhastuttaa, me ainakin olemme mieheni kanssa jatkaneet elämää ihan normaaliin tapaan , käymällä ulkona syömässä yms. mikähä trauma meidän rinsessalle tulee , kun on ollut mummon ja papan kanssa kaksi päivää, varmaa liikaa hymyä, haleja, ja hellyytttä, TSIISUS SENTÄÄN MITÄ AKKOJA TÄÄLLÄ PALSTAILEE!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja minä :
en ole mikään fanaatikko, päinvastoin. Oma lapseni on hoidossa päivällä tarvittaessa ja tosiaan jätän joskus nukkumaan (mummi katsoo) ja käymme ulkona tai leffassa. Mutta alle vuosikkaan jättäminen kaksi kertaa joka kuukausi kuulostaa TOSI paljolta. Kenen tarpeesta se lähtee ja mitä sillä paikkaillaan? Miksi laatuaikaa ei voida viettää koko perheellä? Meille laatuaikaa on käydä koko perheellä retki kirjastoon. Illalla miehen kanssa hyvää ruokaa, lasit viiniä, sauna ja seksiä. Lapset nukkuvatkin. Itkuisten koliikkilapsien vanhemmat ymmärrän. Tarvitsevat oikeesti lepoa, mutta jos kyseessä normisti nukkuva vauva niin en ymmärrä näitä baarikärpäsiä.
Ei taida tulla näihin kysymyksiin niitä vastauksia vanhemmilta, jotka sen ns. laatuajan takia pistävät lapsensa hoitoon? Oliko liian vaikeita kysymyksiä :whistle: ?
Onko se rautalangasta väännettävä? Jeesus! :eek:

Greippi
Ootko kuullu siitä että jotkut pariskunnat nauttivat toistensa seurasta niin, että haluavat joskus keskittyä ihan vain toisiinsa. Minusta se on tervettä.
Ei ne lastenhuoneessa nukkuvat lapset meidän keskittymistä millään lailla haittaa.
Kuten jo totesinkin, kaikki vauvat eivät ole samanlaisia kuin teidän. Toiset oikeasti heräävät parin tunnin välein aika pitkäänkin. Se kannattaa muistaa ennen kuin lähtee tuomitsemaan muiden ratkaisuja ja sanomaan että MINÄMINÄMINÄ en KOSKAAN veisi vauvaa hoitoon...
Niin se on kyllä totta.Ja itselläkin siitä kokemusta.Nyt tyttö nukkuu onneksi 4 asti heräämättä.Mutta siltikään minä en vie tyttöä yökylään pitkään aikaan.
Good for you. Toivotaan, että saat osaksesi riittävästi arvostusta, olethan erinomainen äiti.

Pakko kysyä...millä lailla vauva häiritsee teidän siivoustanne, ruoanlaittoa, ostoksilla käymistä?
Hän ei nuku päiväunia kuin max. puolen tunnin pätkissä joten jos haluamme jotain noista tehdä yhdessä niin ei se onnistu. Kyllähän nuo onnistuvat niin että toinen on tytön kanssa mutta ei yhdessä mitenkään

Ompas täällä kehkeytynyt tappelu
Tossa on aika paljon samat syyt kuin meillä, miksi lapset menevät hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja PirjoKyllikki85:
Vastaan silläkin uhalla että joku suuttuu. Itse en anna alle 2-vuotiasta yökylään :ashamed:
Isovanhemmilla ei kumpikaan lapsista ole ollut kertaakaan yökylässä.
Miksi suuttuisi? Se on sinulle sopiva tapa, ja jollekkin toiselle sopii toinen tapa :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mINÄ ja muut:
ÄRSYTTÄVÄ AKKA!!! onneksi maailma on pullollaan muita äitejä jotka ajattelee erilailla, onneksi et ole minun äitini, tulevaisuus olisi pilalla...

Onneksi mun tyttö on aina ollut kiltti ja mummo ja pappa halunnut sen sinne usein yökylään, jossa nukkuu myös 12 h putkeen, ja nukkunut jo 3 kk n ikäisestä saakka.

Ei elämän tarvi "loppua" kuin lapsi tulee perheeseen, se rikastuttaa , ihastuttaa, ja välillä vhastuttaa, me ainakin olemme mieheni kanssa jatkaneet elämää ihan normaaliin tapaan , käymällä ulkona syömässä yms. mikähä trauma meidän rinsessalle tulee , kun on ollut mummon ja papan kanssa kaksi päivää, varmaa liikaa hymyä, haleja, ja hellyytttä, TSIISUS SENTÄÄN MITÄ AKKOJA TÄÄLLÄ PALSTAILEE!!!!
:eek: No huh huh! Ei se elämä lapsiin lopu, kuten ei myöskään kahden keskeinen aika miehen kanssa, vaikka lapsia ei hoitoon viekään.

aika hiljasta on niitten viinilasien kanssa
en ole mikään fanaatikko, päinvastoin. Oma lapseni on hoidossa päivällä tarvittaessa ja tosiaan jätän joskus nukkumaan (mummi katsoo) ja käymme ulkona tai leffassa. Mutta alle vuosikkaan jättäminen kaksi kertaa joka kuukausi kuulostaa TOSI paljolta. Kenen tarpeesta se lähtee ja mitä sillä paikkaillaan? Miksi laatuaikaa ei voida viettää koko perheellä? Meille laatuaikaa on käydä koko perheellä retki kirjastoon. Illalla miehen kanssa hyvää ruokaa, lasit viiniä, sauna ja seksiä. Lapset nukkuvatkin. Itkuisten koliikkilapsien vanhemmat ymmärrän. Tarvitsevat oikeesti lepoa, mutta jos kyseessä normisti nukkuva vauva niin en ymmärrä näitä baarikärpäsiä.
Ei taida tulla näihin kysymyksiin niitä vastauksia vanhemmilta, jotka sen ns. laatuajan takia pistävät lapsensa hoitoon? Oliko liian vaikeita kysymyksiä :whistle: ?
Onko se rautalangasta väännettävä? Jeesus! :eek:
Mä olen ainakin ihan kuitii kun saan lapset nukkumaan. Silloin kun kuopus oli vauva ja heräili paljon niin en todellakaan olisi jaksanut mitään sen jälkeen kun sain muksun nukkumaan.
Joskus on kiva olla miehen kanssa kahdestaan ihan tajuissaankin, mutta tuli jo selväksi ettei se tule täällä kuuloonkaan koska täällää on oltava superhyperäiti joka jaksaa ihastuttaa pikkuvaimona miestään kynttiläillallisella vielä keksellä yötä.
Kaikkien lapset eivät nuku putkeen kahtatoistatuntia.

Hän ei nuku päiväunia kuin max. puolen tunnin pätkissä joten jos haluamme jotain noista tehdä yhdessä niin ei se onnistu. Kyllähän nuo onnistuvat niin että toinen on tytön kanssa mutta ei yhdessä mitenkään
Jatkokysymys: miksi vauvan kanssa on koko ajan oltava? Itkeekö hän heti, jos joku ei viihdytä? En kysy arvostellaakseni, vaan uteliaisuudesta.

Meillä onnistui molempien vauva-aikana se (ei aina, mutta yleensä ), että teimme miehen kanssa esim. ruokaa yhdessä, vauvan ollessa sitterissä tai leikkimatolla tyytyväisenä. Tottakai vauvoilla oli joskus känkkäränkkäpäiviä, jolloin piti saada olla koko ajan sylissä, mutta ei heille muuten koko ajan pidetty seuraa.

Esikoinen oli tuollainen max. 30 min päiväunia nukkuva, ja se oli kieltämättä vähemmän hauskaa. Mutta isompana hän alkoi nukkumaan 2-3 h päiväunia, toivotaan että teidänkin tyttö =)

Ei meilläkään, mutta vauvan kanssa ei voi mennä kaikkiin paikkoihin, niihin paikkoihin menemme ja haluamme mennä kahden. Ja joskus on kiva ottaa pari lasillista, saunoa pitkän kaavan mukaan ja rakastella vielä pidemmän kaavan mukaan, ilman että on pelkoa keskeytyksistä.

Greippi
Itkuisten koliikkilapsien vanhemmat ymmärrän. Tarvitsevat oikeesti lepoa, mutta jos kyseessä normisti nukkuva vauva niin en ymmärrä näitä baarikärpäsiä.
Baarikärpäsiä..? Baarikärpäsiä..?
Oma poika on 3,5 v enkä ole kertaakaan "laatuaikaa" viettänyt miehen kanssa baarissa vaan ihan muissa rennoissa: teatterissa, elokuvissa, syömässä, kaverin häissä jne. Onpa teillä aikamoinen putkinäkö ja rajoittunut ajattelumaailma, jos ajattelette, että lapsensa hoitoon isovanhemmille vieneet vanhemmat tekevät sen, jotta pääsivät BAARIIN DOKAAMAAN.

Jatkokysymys: miksi vauvan kanssa on koko ajan oltava? Itkeekö hän heti, jos joku ei viihdytä? En kysy arvostellaakseni, vaan uteliaisuudesta.

Meillä onnistui molempien vauva-aikana se (ei aina, mutta yleensä ), että teimme miehen kanssa esim. ruokaa yhdessä, vauvan ollessa sitterissä tai leikkimatolla tyytyväisenä. Tottakai vauvoilla oli joskus känkkäränkkäpäiviä, jolloin piti saada olla koko ajan sylissä, mutta ei heille muuten koko ajan pidetty seuraa.

Esikoinen oli tuollainen max. 30 min päiväunia nukkuva, ja se oli kieltämättä vähemmän hauskaa. Mutta isompana hän alkoi nukkumaan 2-3 h päiväunia, toivotaan että teidänkin tyttö =)
Juu hän ei viihdy yksin kauaakaan, ennen istui bumbossa kun teimme muita juttuja mutta nyt kun hän on oppinut että bumbostahan pääsee kipuamaan pois niin ihan mahotonta...

Good for you. Toivotaan, että saat osaksesi riittävästi arvostusta, olethan erinomainen äiti.
Miksi sua noin kovasti ottaa päähän kun minä en halua antaa vauvaani yökylään? :hug:

[Ei taida tulla näihin kysymyksiin niitä vastauksia vanhemmilta, jotka sen ns. laatuajan takia pistävät lapsensa hoitoon? Oliko liian vaikeita kysymyksiä :whistle: ?
Mä en ole tuon laatuajan suhteen lausunut merkkiäkään, mut vastaanpa silti mitä syitä meillä on (tai oikeammin olisi) antaa muksu äidilleni hoitoon. Meillä näin on päässyt käymään siis kaksi kertaa. Toisella kertaa olimme kutsuvieraina tilaisuudessa, jonka päätteeksi mentiin teatteriin ja syömään. Hyvä et mentiin, oli tosi kiva näytelmä ja vielä upeemmat pöperöt. Toisella kertaa oli serkkulikan juhannushäät - mutsi läksi sieltä aiemmin pois vauvamme kanssa ja me jäätiin jatkoille ihan vaan puhtaasti juhlimaan. Voi meitä syntisiä...

Edelleen; JOS mutsi asuisi lähempänä, niin todennäköisesti voitaisiin silloin tällöin käydä konserteissa / teatterissa ja sen jälkeen varata miehen kanssa pöytä jostain kivasta raflasta ja käydä syömässä pitkän kaavan mukaan. Meillä se kyllä tarkoittaa aperitiivia, pullollista punkkua pöytään ja portviinit päälle. Ja jos oikein riehaannutaan, niin ehken voitaisiin vielä drinksukin vetää siinä. Vaikka rakastan yli kaiken olla poikani kanssa niin minä vaan aina välillä kaipaan jotain tollastakin.

Miksi sua noin kovasti ottaa päähän kun minä en halua antaa vauvaani yökylään? :hug:
Varmaan siksi että et voi tajuta niitä jotka vievät lapsen hoitoon :headwall:

Yhteistyössä