kuinka toimisit tässä tilanteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
eli sinä olet kahden lapsen äiti, lapset ovat sinulla jokatoinen viikko, ja isällään siis aina kun ei sinulla. et ole töissä ja saat toimeentulotukea.töihin et juuri nyt pääsekkään.
jostain kumman syystä tilillesi tulee toimeentulotukea vain 380 euroa.
200 euroa menee pakolliseen auton vakuutukseen että auton voi katsastaa keskiviikkona. rahaa menee myös lasten uusiin kenkiin sekä ruokaan.. rahat loppuvat maanantai iltana kesken

sinulla on mies, joka ei ole saanut töitä vielä.

sai karenssia 2 kuukautta.

teillä ei ole yhtään rahaa nyt ja lapset tulee maanantaina..

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
eli sinä olet kahden lapsen äiti, lapset ovat sinulla jokatoinen viikko, ja isällään siis aina kun ei sinulla. et ole töissä ja saat toimeentulotukea.töihin et juuri nyt pääsekkään.
jostain kumman syystä tilillesi tulee toimeentulotukea vain 380 euroa.
200 euroa menee pakolliseen auton vakuutukseen että auton voi katsastaa keskiviikkona. rahaa menee myös lasten uusiin kenkiin sekä ruokaan.. rahat loppuvat maanantai iltana kesken

sinulla on mies, joka ei ole saanut töitä vielä.

sai karenssia 2 kuukautta.

teillä ei ole yhtään rahaa nyt ja lapset tulee maanantaina..

Katsoisin hiukan peiliin ja miettisin eräänkin kerran uudeleen elämääni.
Miksi mies sai karenssia 2kk ei kiinnostanut työt?

Myy auto tai ainakin vaihda halvempaa. Laita halvin vakuutus. Jätät auton nyt katsastamatta? Kuljette vaikka pyörällä jos on pakko mennä. Lainaat joltain? Myyt jotain?

lapset on siis yhtä paljon isällään kun minulla, sillon ei kummankaan tarvitse maksaa elatusmaksuja.
auto mulla on halvin mahdollinen, katsastamatta se nyt jää kun ei ole rahaa :(
toimeentulotukea saan noin vähän kun olivat pienentäneet minun perus osan jostain syystä. oon yrittäny tätä selvittää mutta asia vaan menee noin :(
nyt sit ollaan täysin rahattomia... empä olis uskonu et suomalaisena tarvii tässä tilanteessa olla koskaan.. ruokaakaan ei ole mutta se nyt ei säikäytä niinkään nyt kun lapset on isällään tämän viikon

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
lapset on siis yhtä paljon isällään kun minulla, sillon ei kummankaan tarvitse maksaa elatusmaksuja.
auto mulla on halvin mahdollinen, katsastamatta se nyt jää kun ei ole rahaa :(
toimeentulotukea saan noin vähän kun olivat pienentäneet minun perus osan jostain syystä. oon yrittäny tätä selvittää mutta asia vaan menee noin :(
nyt sit ollaan täysin rahattomia... empä olis uskonu et suomalaisena tarvii tässä tilanteessa olla koskaan.. ruokaakaan ei ole mutta se nyt ei säikäytä niinkään nyt kun lapset on isällään tämän viikon

niin makaa kuin petaa. jos osaisi suunnitella talouttaan ei tarvitsisi koskaan elää rahattomana. mutta jos pistää samantien rahat menemään kun sitä saa (ja tod.näk. kaikkeen ei tarpeelliseen = tupakka, alkoholi, roskaruoka, huvitukset.. ) niin näin siinä käy.

no olipa tuo elatusmaksu juttu miten tahansa niin en todellakaan pidä oikeudenmukaisena sitä et lasten isä maksas mulle vaikka pitää lapsia täysin saman verran kun minä :(

Menisin töihin tai jos en töihin haluaisi mennä, eläisin niillä rahoilla mitä tulee yhteiskunnalta. lapsille saa kirpparilta kenkiä ja autoa ei tarvita jos ei töissä käy. tai aio käydä. kirjoitit että "töihin en juuri nyt pääsekkään" eli kuulostaa, ettäö työt eivät juuri nyt kiinnostakakaan kun yhteiskunnan rahoilla on kiva elää.
muuttaisin työn perässä jos raha ei riitä. potkaisisin itseäni persuuksille ja lopettaisin loisimisen.

seurakunnalta ruoka-apua? Syötyä saa halvastikkin, onneksi. Leivo, syökää puuroja. Eikö sulla todella ole myydä mitään esim. huutiksessa, lastenpieniä vaatteita? Koruja?

yleensä en pimeitä hommia kannata mutta eikö mies vois tehdä jotain tuolla karenssi ajalla ettei perheen tarvi nähdä nälkää. Vaikka maalata naapurin taloa pientä korvausta vastaan.
Olisko sulla mahdollista tehdä esim. käsitöitä, joita voisit myydä.

juu syötyä onneksi saa melkein ilman rahaakin :)
ikävä kyllä mulla ei ole myydä mitään, ei tätä tietokonettakaan kukaan ostais kun on niin huono :D
lasten pienet vaatteet säästän kun meille tulee vauva :)

ja tuo töihin en pääse juttu, syyt ovat aivan muut kun kiinnostuksen puute. todellakin menisin jos niitä töitä olisi tarjolla!

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
yleensä en pimeitä hommia kannata mutta eikö mies vois tehdä jotain tuolla karenssi ajalla ettei perheen tarvi nähdä nälkää. Vaikka maalata naapurin taloa pientä korvausta vastaan.
Olisko sulla mahdollista tehdä esim. käsitöitä, joita voisit myydä.

nää pimeet hommat mullakin kävi mielessä mut niitäkään ei ole tarjolla, eikä oikein kehtaa mennä kysymäänkään keneltäkään. käsitöitä mä en osaa tehdä :(

oikeesti, mä olen niin pississä kun ihminen voi olla :(

Tai laita auto seisontaan (ei tarvi katsastaa eikä maksaa mitään) Sen jälkeen ajat vain ihan pakollisimmat matkat :) Se on paska säkä jos kiinni jää mut todennäköisyys on kumminkin aika pieni.. en nyt tarkoita kannustaa mitään rikollista toimintaa mut jos sit vaikka ens kuus otat sen taas käyttöön virallisesti ja maksat sitten katsastuksen. Kerta ette oo töissä niin lapsen isä voi toistaiseksi kuskata sitten lapset. kauppaan pääsee aina jonkun tutun kyydissä!

Hae sossusta ruoka lappuja, niillä ostat sitten puuroja/ jauhoja yms "pitkän ajan ruokaa"

Unohdat nyt toistaaseksi lasten vaate ostokset. kyllä voi pakon edessä kuukauden pari kulkea vähä huonommissa retkuissa.

Mutta ekana laita auto seisontaan, sillä säästät jo ton 200e

Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta:
Mikä sä olet ammatiltasi? Tai koulutukseltasi?

Ja miks ihmeessä lisää lapsia tollaseen tilanteeseen :o ?!

totta kai lisää lapsia. ne pelastaa paskan parisuhteen ja muuttaa köyhyyden rikkaudeksi!! (sarkasmia jos ei joku ymmärrä )

idiootteja on moneksi. mutta onneksi yhteiskunta maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja r:

totta kai lisää lapsia. ne pelastaa paskan parisuhteen ja muuttaa köyhyyden rikkaudeksi!! (sarkasmia jos ei joku ymmärrä )

Mutta kun ei maksa riittävästi :( Mua jotenkin surettaa ja suututtaa yhtä aikaa ap:n ajatusmalli "ei Suomessa voi käydä näin", hyvinvointiyhteiskunta takaa välttämättömimmän jokaiselle, mutta jos se ei riitä, niin se on voi voi.

en ole käynyt kun peruskoulun ja sen jälkeen tehnyt lapseni, olen siis nuori edelleen. ja tämä tilanne on aivan uusi minulle ja tuli aivan yllättäen.
kyllä muaki vähä lapset säälittää jo tässä tilanteessa..

Alkuperäinen kirjoittaja r:

tätä lasta ei ole tekemällä tehty, aivan oli vahinko laastareiden läpi. ihana vahinko kuitenkin ja tottakai pidän lapsen kun se minulle on siunattu

Yhteistyössä