Kuinka tarkkaan lajittelet pyykit? Siis niinkuin sukat ja alkkarit?

Lajitellaan
Tässä meidän koneelliset:

1. Aluspöksyt
2. Sukat
3. Liinavaatteet/pyyhkeet
4. Vauvan vaatteet pestiin aikoinaan omana satsinaan
5. Muut Tummat ja Vaaleat pesulämpötilojen mukaan

 
Alkuperäinen kirjoittaja Washmachine:
Mä en laittais vauhtiraidallisia alkkareita ja tissiliivejä samaan koneelliseen. Ei pesu niin tehokas ole. Paskavesi pyörii koneessa ja bakteerit ei välttis lähde vielä huuhteluissakaan pois.
Pöpöjä ei tarvitsekaan poistaa kokonaan. Yrittäkäähän nyt hyvät naiset ymmärtää, että jos tästä maailmasta tehdään steriili kaikin mahdollisin keinoin, niin sinne katoaa myös vastustuskyky. Eli ei turhaa niuhotusta pyykinpesun, kodin ja keittiön siivouksenkaan kanssa!
 
Meillä lajittelu: Kaksi koppaa joista toinen karkeasti huudellulle vaippapyykille. Samaan voi sit nakata kuudenkympin pesun kestävää pikkupyykkiä, tämä siis loota on märkäsäilytystä. Toiseen lootaan kaikki muu.

Pestään lämpötilan ja värien mukaan. Myös erittäin likainen raksapyykki eritellään, tosin siihenkin satsiin menee poikien pihavaatteita.

Mutta meillä käytetään oikeastaan vaan 60 puuvillapesua ja 40 hienopesua. Näitä on 95 % kaikista pesuista. Kai mä sit oon vähän uuno tai jotain...
 
ihme
Alkuperäinen kirjoittaja Washmachine:
Mä en laittais vauhtiraidallisia alkkareita ja tissiliivejä samaan koneelliseen. Ei pesu niin tehokas ole. Paskavesi pyörii koneessa ja bakteerit ei välttis lähde vielä huuhteluissakaan pois.
No eiks tolla logiikalla kannattais samantien heittää ne alushousut roskiin, kun ne ei kuitenkaan tule puhtaiksi ja enemmän niistä paskasista alushousuista on varmaan haittaa alapäälle limakalvoineen kuin tisseille.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Washmachine:
Mä en laittais vauhtiraidallisia alkkareita ja tissiliivejä samaan koneelliseen. Ei pesu niin tehokas ole. Paskavesi pyörii koneessa ja bakteerit ei välttis lähde vielä huuhteluissakaan pois.
Siis minkälaisia jarrutusjälkiä teidän kalsareihin oikein jää?!

Meillä käytetään ensiapuna vessapaperia. Voi huoleti heittää rintsikatkin samaan koneeseen. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Washmachine:
Mä en laittais vauhtiraidallisia alkkareita ja tissiliivejä samaan koneelliseen. Ei pesu niin tehokas ole. Paskavesi pyörii koneessa ja bakteerit ei välttis lähde vielä huuhteluissakaan pois.
Taisit murjaista vitsin :D Siis varmasti lähtee puhtaaksi, ja eihän ne tissit tulehdu jos sinne liiveihin nyt sattuisi yksi ruskea piste tulemaan B)
 
Minen lajittele pyykkejä paitsi pesulämpötilan mukaan.

Kuitenkin jo itsessään VESI on aika tehokas puhdistaja ja sitten kun koneeseen vielä läträtään kaikenmaailman pesuaineet ja muut myrkyt niin pitää jo olla Huono kone jos ei puhdasta jälkeä saa aikaan (ja sillon varmaan olisi ajankohtaista ostaa uusi kone)
 
Pesulämpötilan ja värien mukaan. Valkoset pestään vain valkosten kanssa, tummat tummien kanssa. Meillä on paljon punasia vaatteita, joten niitä tulee koneellinen äkkiä. Vaatteet nurin päin koneeseen. Mies pyykkää yleensä ja on tarkka.
 
Huiskahäntä harmaana
Meillä lajitellaan:
lakanat ja pyyhkeet samaan syssyyn (osa pyyhkeistä on tummia/väriä päästäviä, ja pesen ne tummien lakanoiden kanssa)

Vaaleat vaatteet

Tummat vaatteet

Ihan kaikkein likaisimmat, jos on öljyisiä tai kovin lantaisia/heinäisiä vaatteita, niin ne sitten erikseen.

Pesen kaikki surutta 60 asteessa.... Hyvin on puhdistuneet, eikä mikään (patalappuja lukuunottamatta) ole kutistunut.

 
mellan
koska pesen vain täysiä koneellisia lajittelen vain värin mukaan. 60 asteessa pestävät vaatteet pese neljässäkympissä. Ainoastaan lakanat ja pyhkeet pesen kuudessakympissä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Washmachine:
Mä en laittais vauhtiraidallisia alkkareita ja tissiliivejä samaan koneelliseen. Ei pesu niin tehokas ole. Paskavesi pyörii koneessa ja bakteerit ei välttis lähde vielä huuhteluissakaan pois.
Siis minkälaisia jarrutusjälkiä teidän kalsareihin oikein jää?!

Meillä käytetään ensiapuna vessapaperia. Voi huoleti heittää rintsikatkin samaan koneeseen. :xmas:
Ja kuinka usein paskarantuja on?
Säilytetäänkö vauhtiraidallisia kalsareita useita kuukausia likaisina että niistä saadaan oma koneellinen?

Mä lajittelen värin ja lämpötilan mukaan. Eikä haise rintsikat baselle...
 
Minä lajittelen ihan vain värien (tumma-valkoinen-punainen-kirjo) mukaan, ja joskus pesen koneellisen kuudessakympissä jos sattuu sopivasti olemaan sellaista vaatetta. Uudet, värikkäätt puuvillavaatteet pyrin kyllä pesemään aina kuudessakympissä mikäli pesuohje niin sanoo, värien kiinnittymisen takia.

Joku saattaa tästä järkyttyä, mutta pesen kestovaippojen seassa kaikki valkoiset alushousuni, jotka saa kuudessakympissä pestä. Valkoiset imetysliivit menevät samaan pyykkiin, kuin myös kestoliivinsuojat sekä kestositeet (joita jälkivuodon aikana olen käyttänyt). Kumpikohan siinä saa enemmän pöpöjä, vauva minun verisistä kestositeistäni vai minä vauvan kakkavaipoista (jotka on toki huuhdeltu)? Hmm... Kestovaipat pesen tosin aina esipesun ja lisähuuhtelun kanssa 60 asteessa, joten puhdasta tulee varmasti.

 
Meillä on
-punaset
-tummat (t.sin, mustat..)
-vaaleet (vaal.pun., vaal. kelt..)
-valkoset

Ja yleensä pesen 60-asteessa, että puhdistuu varmasti.
Varsinkin jos on miehen kalsareita, TÄYTYY pestä 6:ssa kympissä. :x :D
 
Emplu
Mä oon kans miettiny että kannattaako sukkia ja alkkareita laittaa samaan.. Mutta jos lajittelee niin kummat sitten laittais "tavallisen" likapyykin sekaan ja kummat liinapyykin kanssa koneeseen..
 

Yhteistyössä