Kuinka pukeutuu kolmikymppinen äiti, ilman että näyttää teiniltä tai käävältä?

En tiedä mitä pitäisi pitää, mutta mulla on usein farkut (siniset tai mustat), joskus mustat vekki- tai muut suorat housut, paitapusero tai ohut, siisti neulepusero ja sen alla trikoinen kaulus- tai teepaita. Nyt syksyllä on ollut trenssi ja myssy, kaulaliina ja sormikkaat. Kengät ovat joko korolliset nilkkurit tai matalat nahkaiset kävelykengät. Näin siis töissä ja kaupungilla, lapsen kanssa ulkoillessa mulla on sitten lenkkarit, farkut tai tuularit ja tuulitakki. Kotona on aina teepaita (ja huppari), kotihousut ja esim. nyt villasäärystimet.

Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:
Lisää lisää..
ja mikä on ehdotonta syntiä?

Itse en käyttäisi kovin matalavyötäröisiä farkkuja tai napapaitoja. Ne eivät näytä kivalta kellään, mutta kokeiluhaluisille nuorille vaatehairahdukset antaa helpommin anteeksi :D Muuten mikä tahansa menee jos sen yhdistää oikein.

Jänniä asioita tekin mietitte...:o
En ole koskaan käsittänyt, miten se IKÄ vaikuttaa siihen, miten PUKEUTUU.
Harvalla se teini-ikä jää päälle ja jos jää, niin mitäs sitten!:D Hauskan näköistä sekin.
Minun periaate on, että pukeudun silleen, miten tykkään ja mikä tuntuu hyvältä ja omalta...oli se sitten ihan mitä tahansa.
Käytän paljon pitkiä hameita, intia-henkisiä vaatteita, luomutyyliä, häivähdys saamelaisuuttakin ja jotain inkkareilta...värejä käytän paljon...eikä tämä liity kyllä mitenkään siihen, että olen kolmikymppinen.:)
En osaa mennä millään elämänalueella minkään tietyn kaavan mukaan, olen vapaa ja soisin muidenkin olevan.

Mä olen 3-kymppinen kotiäiti ja vaikka on päiviä, jolloin minua ei miehen ja lasten lisäksi näe kukaan muu, niin tykkään kuitenkin pukeutua siististi. Sama pätee sekä omaa että kotimme ulkonäköä; haluan että koska vaan voisi kuka vaan tulla meillelyhyelläkin varoitusajalla, eikä silmiään tarvitsisi päästään hävetä. Kauluspaitoja, siistejä neuleita, siistejä mutta joustavia suoria housuja, usein mustia asusteita ja kenkiä... Näitä kaikkia löydän usein esim. Mexxin ja Espritin valikoimista.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Kolmekymppisen pitäis näyttää kolmekymppiseltä eli ei mitään hello kitty tai pääkallo kuteita :(

Täytyypä huomauttaa asiasta huomenna tuolle päiväkodin lastenhoitajalle ku sil oli tänää Hello Kitty -paita päällä :whistle:

Samalla voin tietenki roivasta roskiin ton oman pääkallohuivin, tilalle vois ostaa jonku joka sopii paremmin tällaselle ikääntyvälle naiselle.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Lisää lisää..

Jos kolmekymppisen pukeutuminen muistuttaa Johanna Tukiaisen tai toiseen suuntaan Tarja Halosen tyyliä, on todellakin syytä vetää hätäjarrusta ja vikkelään sittenkin.

:D Kieltämättä hyvin samoilla linjoilla.

Mä pukeudun mieluiten farkkuihin tai sellaisiin "rentoihin" housuihin, mitähän lie ovat nimeltään. Cargot?
Trikoopaitoja suosin, mieluiten lyhythihainen alla niin että näkyy vähän helmaa sen pitkähihaisen alta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lisää lisää..

Jos kolmekymppisen pukeutuminen muistuttaa Johanna Tukiaisen tai toiseen suuntaan Tarja Halosen tyyliä, on todellakin syytä vetää hätäjarrusta ja vikkelään sittenkin.

:D Kieltämättä hyvin samoilla linjoilla.

Erittäin hyvin sanottu
;)

meinasin jotain asiallista kaupunkivaatetta, ei biletykseen vaan vaikka shoppailuun sopivia.

tummat kapealahkeiset farkut/housut, saapikkaat, tyylikäs kevyt topattutakki, huivikaulaan (ei mikään "teini" huivi )

ihan normaalit vaatteet, ei mitään teini vaatetta, ketjuja yms. killumaan vyötäisille

Lisää lisää..

Miks? Jos tällä äidillä/tyypillä yleensä on hyvä olla sellaisena, kun on, miksi vetää jarrusta? Annetaan vaan kaikkien kukkien kukkia?:)

Eli olenko mä friikki, mutantti tjs..kun kuljen yleisesti:
pitkät alaselkään asti olevat mustat rastat, jossa shokkiraitoja.
Pääkallohuppari, bändipaita tjs..
pvaaleet pillifarkut tai crazy agen-housut
mustat korkeekorkoset saappaat tai nilkkurit
tai vaihtoehtoisesti
pitkä, musta 70-luvun nahkatakki ja goottipaita ja -hame,musta farkut,samat mustat nilkkurit
unohtamatta kahta erittäin näkyvää lävistystä naamassa.
Kukaan ei oo koskaan kattonu hitaasti, (lukuunottamatta yhtä pikkutuppukylää)saati hävenny lähteä mun kaa mihkään.
ja ainakin pari palstalaista tuntee mut henk.koht. ja nekään ei ole sanonut ettää tarttis näyttää ikäiseltäni, eli 31v?

Mä pukeudu kyllä ns "trendivaatteiisiin", olen aina niin tehnyt, ja se on osa mua. Mielestäni en silti näytä teiniltä, vaikka olenkin jo pitkälti yli kolmenkymmenen. Kyllähän 3 kymppisellä voi olla melkeen mitkä tahansa vaatteet, ilman että näyttää teiniltä -näkeehän sen iän kuitenkin sitten naamasta, tuskinpa kukaan 3 kymppinen 15 vuotiaalta näyttää :D

Yhteistyössä