Kuinka pian päiväkuivaksi?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No tyttö oli vähän alta vuoden kun päivä vaippa jäi pois, tyttö oli 2v4kk kun kolmas syntyi. Oltiin ihan varmoja että ottaa takapakkia mutta ei tyttö on ollut nyt reilun vuoden myös yökuiva. Kaksi vahinkoa on käynnyt, mutta silloin on ollut tosi väsynyt kun on mennyt nukkumaan. Mutta näin ollen meillä ei ole ollut kahta vaippa ikäistä vaikka ekan ja tokan ikäero oli 3v2kk (oppi myöhään kuivaksi) ja kakkosen ja kolmosen ikäero 2v4kk
 
1vee 3kk pojun kans opetellaan kovasti.Kakat menee hienosti pottaan jo.Samoin pissit useinmiten =)
Päivällä kun kotona ollaan,saa hiimailla ilman vaippaa.
Tyttö oli yökuiva 2 veenä.Päiväkuiva jo aiemmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja enga:
No tyttö oli vähän alta vuoden kun päivä vaippa jäi pois, tyttö oli 2v4kk kun kolmas syntyi. Oltiin ihan varmoja että ottaa takapakkia mutta ei tyttö on ollut nyt reilun vuoden myös yökuiva. Kaksi vahinkoa on käynnyt, mutta silloin on ollut tosi väsynyt kun on mennyt nukkumaan. Mutta näin ollen meillä ei ole ollut kahta vaippa ikäistä vaikka ekan ja tokan ikäero oli 3v2kk (oppi myöhään kuivaksi) ja kakkosen ja kolmosen ikäero 2v4kk

no joha oli sekava soppa
 
Esikoisen kanssa aloitettiin pottatreenit 2 v 2 kk iässä. Otettiin siis vaipat pois eikä enää takaisin laitettu, ja tyttö oppi samantien sekä päivä- että yökuivaksi. Vahinkoja ei ole tullut yöllä kertaakaan (eikä tyttö käy yöllä vessassa vaan pysyy kuivana yön yli), päivällä alle viisi kertaa, ja tuosta vaippojen pois viskaamisesta on nyt 2 v 6 kk aikaa.

Poika oppi päiväkuivaksi muutamassa viikossa, hänen kanssaan aloitettiin pottailu myös 2 v 2 kk iässä. Hänelle tulee vahinkoja joskus: välillä menee 2-3 viikkoa ilman ainoaakaan vahinkoa, sitten taas voi tulla pikku pissaliru housuun viitenäkin peräkkäisenä päivänä. Pojalla on puheen kehityksen viivästymä mikä kuulemma voi vaikeuttaa myös kuivaksioppimista (älkää kysykö miksi, mutta neuvolan th ja neurologi sanoivat niin). Yövaippa pojalla vielä on, ikää nyt 2 v 7 kk.
 
Ollaan nyt aloiteltu, kun 2 v tuli mittariin. Hienosti oppi päivällä muutaman vahinkopäivän jälkeen mennä potalle pissalle ja kakatkin melko hyvin sinne jo tulee. Yöllä on pissaa kyllä tullut vaippaan, mutta aamuisinkin jo pyytää heti potalle ja sinne tulee se iso pissa. Miten siis nyt edetään tuon yövaipan kanssa vai onko sillä vielä kiirettä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja enga:
No tyttö oli vähän alta vuoden kun päivä vaippa jäi pois, tyttö oli 2v4kk kun kolmas syntyi. Oltiin ihan varmoja että ottaa takapakkia mutta ei tyttö on ollut nyt reilun vuoden myös yökuiva. Kaksi vahinkoa on käynnyt, mutta silloin on ollut tosi väsynyt kun on mennyt nukkumaan. Mutta näin ollen meillä ei ole ollut kahta vaippa ikäistä vaikka ekan ja tokan ikäero oli 3v2kk (oppi myöhään kuivaksi) ja kakkosen ja kolmosen ikäero 2v4kk

no joha oli sekava soppa

Mitä kohtaa et ymmärtänyt ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja enga:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja enga:
No tyttö oli vähän alta vuoden kun päivä vaippa jäi pois, tyttö oli 2v4kk kun kolmas syntyi. Oltiin ihan varmoja että ottaa takapakkia mutta ei tyttö on ollut nyt reilun vuoden myös yökuiva. Kaksi vahinkoa on käynnyt, mutta silloin on ollut tosi väsynyt kun on mennyt nukkumaan. Mutta näin ollen meillä ei ole ollut kahta vaippa ikäistä vaikka ekan ja tokan ikäero oli 3v2kk (oppi myöhään kuivaksi) ja kakkosen ja kolmosen ikäero 2v4kk

no joha oli sekava soppa

Mitä kohtaa et ymmärtänyt ?

sun lauseet on sekavat
muuten kyllä ymmärsin mitä tarkoitit, mutta piti kyllä lukea pariin kertaan tuo juttu, että selvis
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja enga:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja enga:
No tyttö oli vähän alta vuoden kun päivä vaippa jäi pois, tyttö oli 2v4kk kun kolmas syntyi. Oltiin ihan varmoja että ottaa takapakkia mutta ei tyttö on ollut nyt reilun vuoden myös yökuiva. Kaksi vahinkoa on käynnyt, mutta silloin on ollut tosi väsynyt kun on mennyt nukkumaan. Mutta näin ollen meillä ei ole ollut kahta vaippa ikäistä vaikka ekan ja tokan ikäero oli 3v2kk (oppi myöhään kuivaksi) ja kakkosen ja kolmosen ikäero 2v4kk

no joha oli sekava soppa

Mitä kohtaa et ymmärtänyt ?

sun lauseet on sekavat
muuten kyllä ymmärsin mitä tarkoitit, mutta piti kyllä lukea pariin kertaan tuo juttu, että selvis

Sama homma täällä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja enga:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja enga:
No tyttö oli vähän alta vuoden kun päivä vaippa jäi pois, tyttö oli 2v4kk kun kolmas syntyi. Oltiin ihan varmoja että ottaa takapakkia mutta ei tyttö on ollut nyt reilun vuoden myös yökuiva. Kaksi vahinkoa on käynnyt, mutta silloin on ollut tosi väsynyt kun on mennyt nukkumaan. Mutta näin ollen meillä ei ole ollut kahta vaippa ikäistä vaikka ekan ja tokan ikäero oli 3v2kk (oppi myöhään kuivaksi) ja kakkosen ja kolmosen ikäero 2v4kk

no joha oli sekava soppa

Mitä kohtaa et ymmärtänyt ?

sun lauseet on sekavat
muuten kyllä ymmärsin mitä tarkoitit, mutta piti kyllä lukea pariin kertaan tuo juttu, että selvis

Sama homma täällä!

No sorry on vaan ollu pinna kun viulunkieli siitä asti kun mies tuli töistä :ashamed:
 
Meillä ongelmana, että poika 2,5 v osaa ja muistaa kyllä mennä potalle ja on nk. kuiva, jos saa olla ilman vaippaa JA housuja. Mutta housut jalassa aina unohtaa, että ne on housut eikä vaippa ja pissaa sitten housuun. En yhtään tiedä, miten edetä. Kellään ollut samanlaista? Siis osaa kyllä pidätellä ja odotella ja mennä potalle, mutta ne housut nyt vaan jotenkin hämää...
 
poika päiväkuivaksi oppi nopsaa 2v 7-8kk iässä kun suostuii potalle. sitä ennen en pakottanut.
yö kuivaksi oppi vuoden myöhemmin. eli 3v 7-8 kk

tuttavani 5 v poika ei ole edelleenkään yökuiva ja lääkäri totesi että odotellaan niitten hormoonien kanssa 6v neuviolaan. että mitään hätää ei ole kkun ei ole koskaan ollutkaan yö kuiva. jos olis jossain vaiheessa tullut taantumaa ni olis alettu hormoonihoidolle.
 
meillä poika 2v4kk ja satunnaisesti käy potalla pissalla, kakat tulee oikeastaan aina vaippaan... Mä olen kans miettinyt tota että nykäsen vaipat kokonaan pois, mutta mistäs sen tietää onko valmis siihen? Ajattelin kans että jos ostais pojalle jotain hienoja pikkuhousuja niin josko se auttais asiaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
meillä poika 2v4kk ja satunnaisesti käy potalla pissalla, kakat tulee oikeastaan aina vaippaan... Mä olen kans miettinyt tota että nykäsen vaipat kokonaan pois, mutta mistäs sen tietää onko valmis siihen? Ajattelin kans että jos ostais pojalle jotain hienoja pikkuhousuja niin josko se auttais asiaa.

Meillä aloitettiin niin, ettei lapsi edes tunnistanut, että pissa on tulossa. Pari päivää pissasi oikeastaan joka kerta housuun ja sitten alkoi käydä potalla pissalla. kai se siitä sitten vasta hoksasi, että pissa tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ollaan nyt aloiteltu, kun 2 v tuli mittariin. Hienosti oppi päivällä muutaman vahinkopäivän jälkeen mennä potalle pissalle ja kakatkin melko hyvin sinne jo tulee. Yöllä on pissaa kyllä tullut vaippaan, mutta aamuisinkin jo pyytää heti potalle ja sinne tulee se iso pissa. Miten siis nyt edetään tuon yövaipan kanssa vai onko sillä vielä kiirettä?

Ei ole mitään kiirettä.anna olla vaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
2,5v, viikko, siitä kun ekan kerran teki vihdoin pottaan oli päivä sekä yökuiva.

Vähän sama täällä.Tosin meni 1 päivä niin oppi potalle siis sillain että pottaan jotain tulikin.Sitä ennen kyllä istuskeli jo mutta mitään ei tullut pottaan.
Yhdet pienet kakat tuli housuun kun vaipan otin pois ja kun ne oli pois niin pissat.Oli sitten märillä housuillla 5min ja sen jälkeen oppi kuivaksi.
Muutaman kerran tuli yöllä pissa vaippaan mutta nyt ei vähään aikaan.Housuvaippaa pidän vielä yöllä ja jos ollaan jossain pois kotoa.
Pönttöön ei vielä "osaa" pissata.

 

Yhteistyössä