Kuinka pian paino alkaa pudota karppauksella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen aloittanut vasta karppauksen ja olisinkin kysynyt, että kuinka pian pitäisi alkaa paino pudota. Yritän pitää päivittäiset hiilarit n. 30 grammassa ja pudotettavaa painoa olisi sellainen 10-15 kg.

No varmaan ekalla viikolla saat muutaman kilon pois, pääasiassa turvotusta. Kyllä sä 15 kg kesään mennessä saat jos et pahemmin lipsu ;)

Muista vaan syödä tarpeeks, varsinkin rasvaa. Ja varo ettet syö liikaa proteiinia, sillä se voi jumittaa painonpudotusta, 1 g/tavoitepainokilo riittää. Myös liika juusto voi jumittaa.

Aika vähän kaloreita, mä oon laihtunu yli 2500 kalorillakin. Tosin mä en kauheen usein laske, syön vaan niin että nälkä lähtee. Eli rasvaa ehkä lisäisin. Alussa kannattaa ainakin syödä aika reilusti rasvaa niin lähtee ketoosi kunnolla käyntiin (jos se siis tavoitteena).

Tänään aamupalaksi 3 aamiaismöttöstä. Pikalounaaksi söin 70 g pähkinöitä. Päivälliseksi broilerikiusausta. Möttöset ja kiusaus karppi-sivulta. Ja sitten lisäksi syönyt nakkeja, salaattia (kiinankaali, kurkku, tomaatti), pienen hapankorpun, jossa päällä Oltermannia ja voi-rypsi-seosta. Muutaman siivun metukkaa. Iltapalaksi ajattelin salaattia, tomaattia, kurkkua, saunapalvia ja oltermannia. määriä ei nyt tähän pikaisesti tule, mut tänään tais tulla noin 1900 kaloria, hiilareita 34g, proteiinia 90g ja rasvaa 140g...en muista varmaksi (prosentteina oli jotain H:7%, R:72% P:21%).

Aika vähän kaloreita, mä oon laihtunu yli 2500 kalorillakin. Tosin mä en kauheen usein laske, syön vaan niin että nälkä lähtee. Eli rasvaa ehkä lisäisin. Alussa kannattaa ainakin syödä aika reilusti rasvaa niin lähtee ketoosi kunnolla käyntiin (jos se siis tavoitteena).

Paljonko on reilusti rasvaa? 150g vai 200g vai mitä? Voiko noita pähkinöitä napsia ns. surutta saadakseen rasvaa, mutta ei niinkään proteiinia, kun pelkään, että proteiinia syön liikaa?

[QUOTE="a p";23174552]Paljonko on reilusti rasvaa? 150g vai 200g vai mitä? Voiko noita pähkinöitä napsia ns. surutta saadakseen rasvaa, mutta ei niinkään proteiinia, kun pelkään, että proteiinia syön liikaa?[/QUOTE]

Pähkinöissä on myös proteiinia ja jonkin verran hiilaria ja niitä ei hirveesi suositellakaan aloitusvaiheessa. Mielummin enemmän rasvaa voista ja kermasta! Kokeile vaikka ensin viikko 200 g rasvalla, jos ei mitään tapahdu laske sitä asteittain.

Päänsärky menee ohi parissa päivässä. Avokadoissa on paljon rasvaa, joskin myös vähän proteiinia. Kannattaa syödä sellaisia rehuja, joihin saa "upotettua" paljon rasvaa, esim. kurpitsa imee aika hyvin.

[QUOTE="a p";23175410]Osaisitko jollakin tavalla kuvailla sitä avokadon makua?

Voisinkin paistaa kesäkurpitsapihvejä voissa, nam :P[/QUOTE]

Avokado maistuu.. ööh.. pahalta. Alkuun. Se on aika mitään sanomattoman makuinen, ei kovin hyvä. Mutta sitten kun siihen makuun tottuu, niin on ihan hirmuisen hyvää :p

Niin kesäkurpitsasta en tiedä imeekö rasvaa, vaikka hyvältä maistuukin. Ajattelin ihan "oikeeta" kurpitsaa, sellaista Halloween-mallia :D

Uusimmat

Yhteistyössä