Kuinka pian lemmikin kuolemasta olette ottaneet uuden lemmikin?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meillä kissavanhus kuoli 2 viikkoa sitten.Lapset haluaisivat uutta pentua ja itselläkin se välillä käy mielessä,mutta pelkään etten osaisi uuteen enää kiintyä kuten edelliseen.
Muutenkin tuntuu jotenkin "väärältä"entistä kissaa kohtaan ottaa uutta.
 
vieras
Koiran kuolemasta meni vuosi niin otettiin uusi. Kissa kuoli kaksi vuotta sitten ei olla otettu uutta. Ei aiota myöskään enää ottaa koiraa sitten kun nykyinen kuolee.
 
bud
No kaks vuotta tulee syksyllä koiran kuolemasta ja nyt vuoden vaihteessa pitäisi meille syntyä pentu eräässä kaupungissa. 2 viikkoa on aika lyhyt aika. Kannattaa ensin kunnolla toipua edellisen menetyksestä.
 
lemmikit on ihania
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
No kaks vuotta tulee syksyllä koiran kuolemasta ja nyt vuoden vaihteessa pitäisi meille syntyä pentu eräässä kaupungissa. 2 viikkoa on aika lyhyt aika. Kannattaa ensin kunnolla toipua edellisen menetyksestä.
hankimme uuden koiran, pennun ollessa 4kk toinen koiramme kuoli. toinen lemmikki auttoi pääsemään surusta eroon. suosittelen lemmikkiä kun olette siihen valmiita. itse varmaan ottaisin uuden koiran parissa kuukaudessa.
 
vieras
Mä rupesin haluun uutta n. 6-8kk jälkeen edellisen RAKKAAN kisun kuolemasta ja aika heti otettiin (eli n.8kk meni). Minustakin tuntui väärälle ed. kohtaan heti uuden ottaminen enkä ois voinukkaan kun itkin vielä päivittäin pari ekaa kuukautta (se oli hirveetä aikaa)...kyllä tää uusi tuli omalla tavalla rakkaaksi muutamien viikkojen jälkeen ja kasvaa yhteisten juttujen myötä päivittäin kun kiintyy molemmat/kaikki :)
Silti ei ekaa korvaa eikä tarvi korvata kukaan. Tää on omanlainen ja meidän tarina toivottavasti vasta alussa, ollut nyt alle vuoden.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lemmikit on ihania:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
No kaks vuotta tulee syksyllä koiran kuolemasta ja nyt vuoden vaihteessa pitäisi meille syntyä pentu eräässä kaupungissa. 2 viikkoa on aika lyhyt aika. Kannattaa ensin kunnolla toipua edellisen menetyksestä.
hankimme uuden koiran, pennun ollessa 4kk toinen koiramme kuoli. toinen lemmikki auttoi pääsemään surusta eroon. suosittelen lemmikkiä kun olette siihen valmiita. itse varmaan ottaisin uuden koiran parissa kuukaudessa.
Meille kun tuli tuo uusi koiruli, niin jouduin kyl koko ajan perustelemaan sitä, että miksi jo nyt..."niin vähän aikaa kulunu" Kuinka kauan sitä pitäis olla ilman koiraa, varsinkin kun on aina ollu koira ja koti ei edes tunnu kodilta ilman koiraa. Kyllä tää meidän uusi koira on ihan yhtä tärkee kun tää meidän vanha rouvakin oli. Ja ei se rakkaan lemmikin muisto siitä haalene, jos ottaa tilalle uuden halittavan =)
 
bud
Alkuperäinen kirjoittaja lemmikit on ihania:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
No kaks vuotta tulee syksyllä koiran kuolemasta ja nyt vuoden vaihteessa pitäisi meille syntyä pentu eräässä kaupungissa. 2 viikkoa on aika lyhyt aika. Kannattaa ensin kunnolla toipua edellisen menetyksestä.
hankimme uuden koiran, pennun ollessa 4kk toinen koiramme kuoli. toinen lemmikki auttoi pääsemään surusta eroon. suosittelen lemmikkiä kun olette siihen valmiita. itse varmaan ottaisin uuden koiran parissa kuukaudessa.
Juu no emmä meinaakaan, että mä olen 2 vuotta koiran perään surru. Meillä silti oikea aika on vasta nyt kohta puoliin. Muitakin syitä on, miksi ei aiemmin otettu. Kukin tyylillään.
 
vierailija
Oon muutaman viikon päästä alkanu katteleen uutta. Mikään ei auta pääsemään surun yli paremmin ja saa ajatuksia muualle kuin pieni, avuton pentu joka tarvitsee paljon hoivaamista
 
pari kk
Vanha ja sairas pupu piti lopettaa huhtikuussa ja nyt tilalle tuli kaksikin uutta. Auttaahan se tyhjyyden tunteeseen kun on niiden kanssa uutta tekemistä. Ei tietenkään "korvaa" vanhaa pupua, mutta ovat omia ihania persooniaan! :heart:
 
Vieras
Noin kuukausi, itse ajateltiin ettei uutta pupua osteta pitkään aikaan. Vaan siinä kävi niin, että ihastuimme eläinkaupassa ihanaan kääpiöluppa neitiin.

Toisinaan ikävä tulee kuollutta karvakuonoa, ei kukaan sitä kaveria pysty korvaan.
 
apsis
Meillä otettiin heti uusi pupu kun yksi kuoli... Ei tarvittu mitään suruaikaa, siinä se sureminen tavallaan unohtuu kun uuttakin pitää alkaa hoitaa. Ei kuitenkaan tarkoita että olisin tunteeton tai että se kuollut ei merkinnyt mitään.
 
"vieras"
Nostan vanhan ketjun, sillä en viitsinyt perustaa uutta ''turhaan''.

Sain tänään kuulla, että huomenna lopetetaan meidän vanha 19v kissaherra :(( kuitenkin jo parin kuukauden ajan mulla on ollut varattuna kissanpentu (sillä olen siis muuttanut vanhempieni luota pois), joka on tarkoitus hakea lauantaina uuteen kotiini. Avopuolisoni kanssa ollaan odotettu pentua hyvin malttamattomana koko sen ajan. Tiedän, että ikävä tulee olemaan valtavaa vanhaa herraa kohtaan (tänään tullut surettua etukäteen jo hyvin paljon), eikä uusi pentu pysty häntä ikinä korvaamaan... mutta nyt olen koko ajan miettinyt, mitä muut ihmiset tulevat tästä ajattelemaan.. En vaan ois mitenkään voinu uskoa, että toisen aika tulee näin yhtäkkiä, oli päivässä kunto romantanut. Olenko mä siis huono ihminen, mikäli en peruuta pennun ottamista?
 

Yhteistyössä