Kuinka paljon vietätte aikaa miehenne kanssa....?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelen tässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";28494231]Ja äiti todella läsnä kun palstailee samalla.
Ah miten ihanaa yhteistä aikaa. Ei tod!!
Kyllä yhteinen aika on sitä ettei kukaan räpellä puhelimia,pädejä, koneita tai konsoleita ja ollaan AIDOSTI yhdessä.[/QUOTE]

Myö laitettiin yhteinen asunthakemus hääyönä miehen pädiltä. En oo koskaan nähnyt näitä esteinä yhdessäololle ja kyllä molemmat laittaa kaikki laitteet pois tosipaikan tullen.

• Tykkää
Reactions: moekoe
Tavataan työpäivien aikana. Jos ollaan yövuorossa, duunin päätteeks nyt kesällä istutaan satamassa ja syödään aamupalalla, tilaisuuksien tullen soitellaan tai vaihdetaan suukkoja jossain. Kotona tehdään yhdessä tai erikseen kotitöitä, pelataan, ollaan...ja lapset siinä mukana. Ei mee päivääkään ilman kujeilua ja flirttailua :)

Mies on paljon pitkiä päiviä töissä. Se kyllä ajoittain harmittaa, koska olen aika paljon itsekseni lasteni kanssa. Välillä miehen seura kyllä kelpaisi. Toisaalta se aika, minkä mies on kotona, ollaan yhdessä. Mies valkkaa vähäisenä vapaa-aikanaan mieluummin minut ja muksut kuin kaverit ta harrastuksen.

Me ollaan kaytannossa kokoajan yhdessa. Tehdaan molemmat toita kotoa kasin, valilla samassa huoneessa, toisinaan eri. Lounas- ja kahvitauot pidetaan yhdessa. Lopetamme tyot vasta aika myohaan illalla,jolloin sitten lasten mentya nukkumaan rentoudutaan joka ilta syomalla kahdestaan myohainen iltapala ja katsomalla leffa. Viikonloppuisin tehdaan myos toita, mutta ei niin rankasti. Silloin kaydaan koko perheen voimin uimassa ja ulkona syomassa.
Joskus jompikumpi reissaa tyon takia 1vk-2kk. Talloin ei luonnollisesti nahda.

No eipä kyllä hirveästi, kun mies tekee pitkää työpäivää ja lisäksi on sitten molempien harrastukset. Yksi päivä viikossa pyritään pitään niin, ettei olisi menoja mutta välillä mies joutuu meneen kyllä töihin. Lisäksi miehen toisena vapaapäivänä on meillä muutama tunti yhteistä aikaa, illalla on sitten molempien harrastukset peräkkäin. Siinä meidän yhteinen aika sit melkein olikin.

Niin ja mä oon hoitovapaalla.

näköjään osalla teistä on myös samanlaista, että nähdään ku keretään ja läpsystä vaihto tyyliin..
MUTTA suurimmalla osalla taas on mukavan kuuloista perhe elämää.. yhdessä tekemisen meininkiä..

puhuin asiasta äsken mieheni kanssa, ja hän ei ymmärrä mikä tässä niin vaikeeta on ja miksi pitäisi kyhjöttää kahestaan kotona.. mut enhän minä tarkottanu että kotona pitäisi olla.. minäkin haluan tehdä jotain, mutta yhdessä..

mies tekee työtä jossa ollaan 2 vrk töissä ja 5 vrk vapaalla per viikko.. eli hänellä on paljon aikaa olla kotona.. ymmärrän että on mukava mennä illalla ja nähdä kavereita, ettei tule mökkihöperöksi,.. mut sitä en ymmärrä että mun seura ei kelpaa.. itse olen arkena töissä ja usein viiden kuuden aikaan vasta kotona, mutta heti ku tuun takas kotiin.. onkin sit hänen harrastusten vuoro ja sit vkl on vielä pelimatkat ja jos ei niitä niin sitten pitää lähtee muuten vaan "juomaan"..

toivoisin kovasti että tää on ohimenevää vaihetta, muttta saa nähdä. tuntuu että olen vain ilmaa tai joku kämppis.. kauanko tällästä muka jaksaa katella ja toivoa parempaa. ;/

Meillä saattaa mennä viikko-kaksi ihan kevyesti ettei juuri edes nähdäkään.
Mulla on vuorotyö ja miehellä päivävuoron lisäksi ilta- ja yöpäivystyksiä.
Sitten miehellä on lapset kotimaassaan ja hän vähintään kerran kuussa viettää siellä vkl.
Kummallakin on jopa omat harrastukset.
Mutta...kyllä meille aikaa aina löytyy, yhteistäkin. Ei olla tehty siitä ongelmaa.

[QUOTE="vieras";28494118]Jokainen tyylillään, mutta on musta vähän omituista, jos ei koskaan kaipaa kahvittelua kaverin kanssa tai yksin shoppailua tai tyttöjen iltaa.[/QUOTE]mitä outoa siinä on?!? No, jokainen ajattelee tyylillään....

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Kyllä yhteinen aika on sitä ettei kukaan räpellä puhelimia,pädejä, koneita tai konsoleita ja ollaan AIDOSTI yhdessä.[/QUOTE]no voi vittu, meillä ei siis miehen kanssa olekaan yhteistä aikaa saati perheen kanssa yhteistä aikaa koska räpelletään samalla yleensä joko aseita, raatoja tai autoja. Olipa hyvä että taas aamusta oppi jotain uutta. Kiitos tästä!

• Tykkää
Reactions: astrolabe ja moekoe
no voi vittu, meillä ei siis miehen kanssa olekaan yhteistä aikaa saati perheen kanssa yhteistä aikaa koska räpelletään samalla yleensä joko aseita, raatoja tai autoja. Olipa hyvä että taas aamusta oppi jotain uutta. Kiitos tästä!

Palsta kouluttaa. Aidosti yhdessä kun ollaan niin siinä ei saa mitään olla välissä. Itsekin olen hölmönä pitänyt esim. ruokakauppareissuja yhteisenä aikana, mutta ostoskärry on välissä, joten ei. Telkkarista vaikka katottas yhdessä ohjelmaa niin siltikään se ei ole aikaa yhdessä. Palstatermein kukaan ei juuri koskaan vietä aikaa kenenkään kanssa.

• Tykkää
Reactions: moekoe ja Data
Aamuisin meillä ei juurikaan jutella. Ei olla mitään puheliasta sorttia aamutuimaan :) Rinnan siinä suoritetaan aamutoimet yhdessä. Töiden jälkeen mennään kotiin ja joko mennään eri teille omiin hommiin tai sitten tehdään jotain koko porukalla; ulkoillaan, kokkaillaan, pelataan tai saunotaan. Joka ilta (ellei nyt ole jotain erityistä menoa) me istutaan terassilla tupakalla ja jutellaan rauhassa päivän kuulumiset. Saunailtana saunotaan ja jutellaan vielä vähän enemmän juoden saunaoluet. Katotaan leffaa saman peiton alla, hierotaan toisiamme, tehdään vielä vähän iltapalaa ja rakastellaan.

Viikonloppuisin puuhaillaan ulkona, välillä erikseen, välillä yhdessä. Lapset kulkee ja osallistuu mukana. Saunominen on se meidän yhteinen juttu, monta tuntia saadaan siinä kulumaan. Lomaillaan yhdessä muutaman kerran vuodessa. Lapsivapaita järkätään n. kerran kuukaudessa.
Kyllä me vietetään ihanan paljon aikaa yhdessä, mutta eipä kyllä ole mikään ongelma viettää aikaa myös sopivasti erillään :) Hyvässä balanssissa ettenkö sanoisi. :)

no voi vittu, meillä ei siis miehen kanssa olekaan yhteistä aikaa saati perheen kanssa yhteistä aikaa koska räpelletään samalla yleensä joko aseita, raatoja tai autoja. Olipa hyvä että taas aamusta oppi jotain uutta. Kiitos tästä!

Joo, ei ole pihan rakennus ja puutarhatyöt yhteistä tekemistä, remontoinnista nyt puhumattakaan.
Käsi kädessä kynttilän valossa lasketaan vain.

Kyllä yhteinen aika on sitä ettei kukaan räpellä puhelimia,pädejä, koneita tai konsoleita ja ollaan AIDOSTI yhdessä.[/QUOTE]

Hassua, joskus mietin että pitääkö äidin ja isän olla ihan siinä lasten vieressä koko ajan että olisi aidosti läsnä?

Itse jos palstailen lasten hereilläollessa, kuulen koko ajan mitä he tekevät ja olen perillä tilanteista, sekä vastaan aina kysymyksiin heti tai puutun tilanteisiin heti. Pitemminkin en ole aidosti läsnä palstalla/pädillä/koneella enkä todellakaan pystyisi pelaamaan kunnolla samalla :D

Miten se on parempi, että olen tekemässä ruokaa ja lapset leikkivät sopuisasti keskenään, kun että olen tietokoneella ja lapset leikkivät sopuisasti keskenään?

• Tykkää
Reactions: moekoe
Olen sairaslomalla ja miehen kanssa vietän aikaa aina, kun hän ei ole töissä. Itse olen erakoitunut asuntoomme sairauden takia enkä oikeastaan ole poistunut asunnosta muutamaan kuukauteen kovin montaa kertaa. Joskus viikonloppuisin vietetään aikaa miehen sisarusten ja kavereiden kanssa, mutta ne tulevat meille koska mä en pysty lähtemään minnekään... Eli nämä ovat tavallaan niitä miehen "omia" menoja, mä voisin märehtiä ihan vain kahdestaan miehen kainalossa 24/7. Hän on tärkein ihminen mulle ja pitää huolta musta ja mun asioista.

Ja vastaus itse kysymykseen: ihan kivasti vietetään aikaa yhdessä. Viimeistään lasten mentyä nukkumaan, mutta toisaalta olen mieheni kanssa myös kauppareissuilla, ulkoillessa, pihaa laittaessa, remonttia tehdessä, telkkaria katsoessa, kun ajellaan autolla jonnekin jne.

Yhteistyössä