Kuinka paljon yhteistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aikaa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aikaa?

Vieras
Hei! Kuinka paljon/usein vietätte miehenne kanssa aikaa kahdenkesken eli siis ""laatuaikaa""?:)
Kuinka vanha vauvasi on?
Tarjoutuvatko isovanhemmat itse vai pyydättekö itse?
Montako tuntia olette kahdelleen?

No me ollaan kyllä tosi vähän ihan kahdestaan.
Oikeastaan vain lapsen päiväunien tai yöunien aikaan on sellaista ""meidän"" aikaa.
Itseasiassa on tainnu olla kerran tyttö jonkun tunnin hoidossa mummolla sen aikaa, et käytiin vähän tuulettumassa kaupungilla.. Ikää on nyt 8,5 kk
Mut ei ole kyl koettu asiaa mitenkään outona, meillä on sit vaan lapsi mukana jos käydään vaik ulkona syömässä tms.

tosi vähän valitettavasti, eli illalla ollaan kahden tunti pari korkeintaan sen jälkeen kun vauva (kohta 4kk) nukkuu. Yleensä sekin menee telkkaria katsellessa ja miehen nukkuessa sohvalla, mutta tätä kai tämä kiireinen yrittäjän elämä on...
Tuntuu usein että olen jumissa vauvan kanssa kotona, koska vauva syö vielä pelkästään rintaa.

Minun vanhemmat eivät tarjoudu itse, mutta auttavat mielellään kun pyydän. Miehen vanhemmat taas tuppautuvat melkein väkisin, mutta eivät sitten vauvan kanssa tee mitään mitään perusjuttuja (vaihda vaippaa tms.) vaan vauvan pitäisi nukkua koko ajan...

Pari tuntia vauvan nukkumaanmenoajan jälkeen. Pyrimme olemaan silloin kahdestaan eikä sählätä mitään omia juttujamme, toki joskus.. Kerran kuukaudessa mielestäni on hyvä lähteä tuulettumaan kahdestaan niin että vauvalle tulee hoitaja. Vaavi nyt 5kk. Anoppini tulee hoitamaan taikka sitten hyvä ystäväni/vauvan kummitäti.

Aika vähän ollaan kahestaan miehen kaa.Meillä on kaksi pientä lasta.Eikä nuorimmaista oo helppo viiä hoitoon,ku itkee mun perään.
Meillä ei isovanhemmat asu lähellä...
Hääpäivänä ollaan pyritty käymään kahestaan syömässä eli illalla n.2-3 h lapset sit hoidossa.

Viime vuonna oltiin yksi viikko kahestaan ulkomailla reissussa ja lapset oli hoidossa.

Poika kohta 8 kk, eikä kertaakaan oltu vielä ihan kahden =( Ainoastaan siis kun poika nukkuu, ollaan kahden. Tosin ei ole niin paljoa haitannut, koska takana jo 8 vuotta aivan kahdestaan.

Kolme vuotta mennyt niin, ettei yötä olla pois oltu lapsen luota... toki ollaan joskus käyty ulkona tuulettumassa, mutta hyvin harvoin. Kahdenkeskinen aika muutenkin vähissä kun miehellä on kaksi työtä... Isovanhemmat asuu lähimmillään 850 km päässä... Välillä rassaa rankemman kautta, mutta eiköhän tämä tästä helpotu sitten kun lapset kasvaa.

Iltasin klo 20 alkaa meillä oma-aika eli poika menee nukkumaan. Muuten mummi on käynyt 1krt/2kk iltahoitamassa, jotta olemme päässeet leffaan (n. 3h). 3krt ollut yökylässä, kun on ollut pakollisia menoja. Mummi tarjoutuu useammin kuin me pyydämme, tosin hyödynnämme heti tarjouksen. Poika nyt 1v. ja ekan kerran oli hoidossa n. 7kk.
Pyrimme molemmat saamaan myös oman hetken: mulle se on töissä käynti 1krt/vk, saan ajatella vaan itteäni.

Pojan nukkuessa, lähinnä. Eli koska mies on päiväsaikaan töissä, niin illalla sitten, kun poika on yöunilla klo 21 jälkeen. Poika on nyt 9,5kk.
Kolme kertaa on poika ollut pari tuntia kerrallaan mummilassa hoidossa: kerran käytiin syömässä, kerran käytiin jouluostoksilla ja kerran syksyllä kävelemässä metsässä (minä sieniä etsien).
Itse on aina pitänyt pyytää isovanhempia.

Loppukesästä olemme lähdössä risteilylle kahdestaan, poika on silloin vuoden ikäinen ja menee mummilaan hoitoon.

Juu,aika vähän ollaan kahdestaan.
Mies tekee vuorotöitä,että sekin verottaa jo näkemistä,että ei olla kahdestaan edes tytön päikkäri aikana...
Illalla esim. v-loppuisin oon niin puhki,että jaksan hyvin harvoin enää valvoa kovin kauaa,mutta illalla ehkä 1-2h ollaan kahdestaan.
Noin 1krt/ 1,5kk välein käydään tuulettumassa ja mummut hoitaa mielellään,kun tarvii,mutta harvemmin tulee pyydettyä.
Tyttö nyt 1v 1kk.

Aika paljon ainakin meillä on kiinni siitä, miten hyvin käyttää hyväksi sen kahdenkeskisen ajan mikä on. Kahdenkeskistä aikaa on joka ilta kahdeksan yhdeksän jälkeen kun lapsi (1v4kk) on mennyt nukkumaan. Eli 2-3 tuntia joka ilta. Yökylässä isovanhemmilla lapsi on kerran kuussa tai kahdessa. Ja viikonloppuisin on tietenkin päikkärien (2-3 tuntia) aika kahdenkeskistä aikaa.

Isovanhemmat pitävät mielellään ja asuvat lähellä, joten useamminkin voisi viedä hoitoon. Tosin ei niin koeta, että pitäisi saada enemmän yhteistä aikaa. Usein tärkeämpää olisi osata sulkea TV, pleikkari, laittaa sudoku-vihot pois, lopettaa siivoaminen tai muut kotityöt ja keskittyä vain olemaan kahden...

Meillä leikki-ikäinen ja 2kk vauva. Yhteistä aikaa olis kun lapset menee nukkumaan, mutta minä olen sillon niin väsyny et painun itekki samaan aikaan. Vitsinä toisillemme iltasin sanotaanki et tavataan sit 18 vuoden päästä :)
Meillä asuu kans sukulaiset kaikki kaukana ni ei kunnolla sitä aikaa pystykkään järjestämään, mutta odotellaan aikaa kun vauva kasvaa.

Meillä tyttö 1 v 2 kk eli ei ihan ""vauva"" enää. =)

Kahden kesken ollaan miehen kanssa klo 20-20.30 ->, jolloin tyttö menee nukkumaan. Aika menee yleensä telkkarin edessä löhöillessä, kunnes mennään nukkumaan klo 22. Ajan voisi käyttää paremmin hyödyksi, mutta kumpaakin väsyttää eikä jakseta kauheasti jutella. Opiskeluihin kuluu myös aikaa. Tyttö on aamuvirkku, joten aamuisin ei ehdi köllötellä sängyssä kahdestaan.

Kahdestaan päästään käymään jossain ehkä 1 krt/kk, joko ravintolaan jos on jokin merkkipäivä tai esimerkiksi lääkäriin. Silloin on mukava jutella rauhassa tärkeistä asioista. Odotan toista lasta, ja ultriin on ollut kiva päästä ilman taaperoa.

Tytön isovanhemmat vahtivat tosi mielellään ja tarjoutuvat heti itse jos vihjaisen hoitoavun olevan tarpeen. Vahtivat kyllä tyttöä nytkin vuorotellen lähes viikoittain jotta saisin opiskeltua, joten en pyydä niin usein kuin tekisi mieli. Appivanhemmilla on yhteensä 4 alle 3-vuotiasta lastenlasta jota vahtivat paljon. Sekä äitini että anoppini hoitavat/ovat hoitaneet pikkulapsia työkseen ja tyttömme viihtyy tosi hyvin heidän kanssaan. Olemme onnekkaita!

Yhteistyössä