Kuinka paljon varaat työaamuina aikaa aamutoimiin?

  • Viestiketjun aloittaja Nopea
  • Ensimmäinen viesti
aapee_
Myönnetään, juuri tuo siinä on ideana, että pääsen mahd. nopeasti töihin ja työaika ja palkka alkaa juosta :D Työhuoneen ovi kiinni ja harjaan siellä hampaat. Kellokorttia ei ole, työn alkamis- ja päättymisaika kirjataan omantunnon mukaan :)
 
"kas"
Herään .6.45, noin tunnin tarvitsen ennen töiden alkua. Kahvi+leipä ja nettiä selaillen eka puolikas, toinen kasvojen ja hampaiden pesu, ripsari ja hiusten laitto. Aamutoimien lomassa muutama kotihomma sekä lapsen herättäminen ja hampaiden pesu. Sitten työt tulevat kotiovelle (lue: hoitolapset).
 
"piip"
Vaihtelee, mutta esim. viime pe:
3.30 kello soi ekan kerran, jonka jälkeen pari torkkua
4.00 ylös, vessaan, hampaiden pesu
4.05 tupakalle, koira pääsee samalla pihalle jos haluaa
4.10 suihkuun, yleensä pesen hiuksetkin joka päivä
4.20 naaman rasvausta yms, sekoilua vaatteiden kanssa, meikkaaminen (vie n. 10 min), hiusten kuivaaminen ja laittaminen (toiset n. 10min)
4.50 eväät (teen edellisenä iltana valmiiksi jääkaappiin odottamaan) laukkuun ja ulkovaatteet päälle
4.55 koira pienelle lenkille
5.10 lähtö kotoa
5.20 töissä (kävellen)

Jos syön kotona aamupalan (aikaisina vuoroina syön töissä), tarvii lisätä 15 min lisää aikaa aamutoimiin. Jos mies on iltavuorossa, käyttää hän koiran.

Eli tunti-puoltoista sängystä ylös --> ovesta ulos.
 
"Saamaton"
Herätys klo 5.00, töissä klo 7.30, matkaan tunti julkisilla, torkutusta liian monta kertaa, kaikkea en ehdi tehdä, mitä pitäisi ja mitä haluaisin (aamupalakin saattaa jäädä väliin), tiedän olevani toivoton tapaus ja ihaillen luen teidän tehopakkauksien aamuista ;-) mies huolehtii lapset kouluun, minun ei tarvitse heitä herätellä, toukokuussa helpottaa työmatkat, työpisteessä olen nippa nappa puoli kahdeksalta ja haluaisin olla aikaisemmin, mutta en vain saa aikaiseksi.. kilpirauhasarvot olen menossa testauttamaan..
 
Torkuttamaton
minä olen aina ihmettellyt että mikä idea tuossa torkuttamisessa on? Jos torkuttaa aamulla sen puoli tuntia, niin eikö olisi järkevämpää laitata se kello suoraan herättämään sen puoli tuntia myöhemmin ja nukkua siihen asti kesketymätöntä unta? Herättääkö tuollainen tapa paremmin vai mikä siinä on taustalla?
 
"näin meillä"
n.2h aikaisemmin herään ennenkuin pitää lähteä töihin. Oli kello sitten 04 tai 08 aamulla. Käyn ensin 1h lenkin koirien kanssa, laitan itselleni aamupalan, olen koneella noin 20-30min jonka jälkeen meikkaus yms 10-20min. Välillä siivoskelen pikkaisen ennen töihin lähtöä. Kiva tulla siistiin kotiin. Selviäisin tunnissa, mutta haluan tehdä aamuisin asiat rauhassa. Illalla käyn suihkussa, jos lenkillä tulee hiki niin vartalopesu ennen töitä.
 
Spencer Hastings
minä olen aina ihmettellyt että mikä idea tuossa torkuttamisessa on? Jos torkuttaa aamulla sen puoli tuntia, niin eikö olisi järkevämpää laitata se kello suoraan herättämään sen puoli tuntia myöhemmin ja nukkua siihen asti kesketymätöntä unta? Herättääkö tuollainen tapa paremmin vai mikä siinä on taustalla?
Mä ainakin jään vaan pyörimään ja haaveilemaan ja miettii et mitä unta näinkään. Se on sellanen heräämisen välivaihe, ja kello kertoo uudestaan koska on aika nousta oikeesti. Mä en ainakaan nuku siinä enää, koomailen vaan hetken.
 
ohhoi
Luuletteko tosissaan et se vesi putkissa on jotain "tuoretta" :D, kyllä se siellä lilluu ihan samalla lailla kuin siinä lasissa/kannussa. Yölläkin kun kulutus on vähäistä seisoo tuntejakin!
 
Mä ainakin jään vaan pyörimään ja haaveilemaan ja miettii et mitä unta näinkään. Se on sellanen heräämisen välivaihe, ja kello kertoo uudestaan koska on aika nousta oikeesti. Mä en ainakaan nuku siinä enää, koomailen vaan hetken.
Sama homma. Yleensä riittää se yksi torkutuspätkä eli 10min. Mä vaan en pääse ylös samantien kun kello piippaa. Availen silmiä hetken ja heräilen. Mut semmosta pitkää torkutusta määkään en ymmärrä.
 
"hidas"
Mä tarviin ainakin tunnin. Herään, laitan puuron hautuun ja viimestelen eväsleivät ja puuron kanssa syötävän samalla. Käyn suihkussa (en vois kuvitellakaan lähteväni ilman sitä ja en, en käy illalla kun mitään järkee kun hikoilen välillä yöllä kuin pieni sika). Aamupalan syön koneen äärellä. Puen ja pakkaan repun ja lähden. Nopeamminkin pakossa ehtisin mut kroppa hermostuu aamulla kiireestä ja alkaa täriseen ja vatsa menee ripulille.
 
muita viestejä lukematta
Herätyskellon soimisesta uloslähtöön menee minimissään 45 min arkiaamuina. Mukaan lähtee kaksi päiväkotiinmenijää. Ekat 15 min vielä torkun sängyssä, sitten ylös, pissalle, kahvinkeitin ja kirkasvalolamppu päälle. Puen valmiiksi valitut vaatteet päälle, lapset pukevat samoin omansa. Meikkaus, tukka joten kuten hyvin, aamupuuro naamaan (mulle), eväät laukkuun, ulkovaatteet päälle. Mies hoputtaa samalla lapsia ja hoitaa itsensä lähtökuntoon. Saadaan lapset puettua ja ulos. Yhtään vähempi aika ei riittäisi.
 

Yhteistyössä