Kuinka paljon varaat työaamuina aikaa aamutoimiin?

  • Viestiketjun aloittaja Nopea
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
Mulla menee pelkästään itseni pukemiseen ja meikkaamiseen 30min. Jos käyn lisäksi suihkussa ja kuivaan hiukset menee itseni laitossa 1h + siihen päälle vauvan pukeminen ehkä 15min (talvi).

tämän vuoksi meillä on aina kamala kiire ja mies katsoo vauvaa, jotta saa edes joskus laittauduttua ennen lähtöä jonnekin. Ei oikein innosta aina lähteä sotkuisena (nopea ponnari likaisiin hiuksiin ja tyyliin verkkarit/ilman suihkua eiliset vaatteet ilman meikkiä) liikenteeseen (teen tätäkin, jos meno tyyliin vain lähikauppaan).
 
Spencer Hastings
Herään 6.05 ja laitan kahvin tippumaan, menen pesemään hampaat ja naaman, puen, meikkaan ja syön samalla, otan kahvin termariin ja lähden ovesta 6.20-6.30. Oon nyt yrittäny herätä vähän aiemmin jos ehtis vähän venytellä ja jumpata, mut oon torkuttanu ton 5.40-6.05 :D
 
vieras .
Alkuperäinen kirjoittaja yök;30612242:
Lataat kahvinkeittimen? Yök, tiedätkö kuinka paljon bakteereita yön seisoneessa vedessä on?
Jos keittimen puhdistaa säännöllisesti ja on perusterve, ei se pöpömäärä mahdoton ole. Luonnollista vastustuskykyä vaan lisää :D Paitsi jos on jotenkin korvien välissä häikkää ja siksi ei kestä niitä bakteereita. Mut se on kokonaan toinen juttu.
 
fkhj
Riippuu kiinnostaako vai eikö, yleensä ei.

07 aamuina kello soi puoli kuusi, mutta ei toivoakaan että nousisin vielä silloin. Aina tulee kiire. Sama 8,9,10 aamuina, ja meinaan myöhästyä vielä 12 aamuistakin koska ei vaan kiinnosta pätkääkään. Oon varmaan masentunut.
 
Herään yleensä viimeistään 6:45. Puen, saatan joskus vetää hiukset pystyyn, juon pienen kupillisen kahvia, käytän koiran lenkillä, laitan piilarit silmiin ja töihin lähden suunnilleen klo 7:30
Mitä järkeä minun on peseytyä aamulla, kun päivän aikana töissä likaannun kumminkin? Peseydyn illalla.
 
miiii
2 tuntia 15 minuuuttia. Herään, käyn laittaa kahvin tippumaan. Kahvia odotellessa käyn suihkussa tai laitan uunipuuron hautumaan. Sitten juon rauhassa kahvia, luen uutisia netistä noin puoli tuntia -45 minuuuttia. Loppuaika, eli noin tunti tai vähän yli menee meikatessa, hiusten laitossa, eväiden teossa yms.
Selviytyisin varmaan nopeamminkin, jos lataisin illalla valmiiksi keittimen ja vaikka ajastaisin sen, tekisin eväät valmiiksi kippohin jne. Mutta mulla on omat aamurutiinit, eikä mua haittaa herätä viiden pintaan.
 
Aamu-uniselle tämä kuulostaa hurjalta. Mitä teet työksesi? Heräätkö vapaapäivinäkin näin aikaisin? Moneltako menet nukkumaan?
Heh, onneksi en itse ole ollut koskaan mitenkään varsinaisen aamu-uninen :) Olen töissä leipomossa. Vapaapäivinä nukun niin pitkään, kuin mahdollista. Yleensä herään silloin joko miehen herätykseen klo 7 aikaan tai lasten kanssa viimeistään klo 8 aikaan. Nämä aamut on oikein luksusta ja kelpaa/riittää vallan mainiosti :) Ennen työpäiviä menen nukkumaan yleensä viimeistään 21.
 
"milli"
mulla ei ole tiukkaa aikataulua töihinmenolla. yrittäjyyden plussapuolia. mut helposti kerkesin lapsen kanssa bussiin aikoinaan varaamalla 30min aamutoimiin itselleni ja lapselle. aamupala syötiin bussis. mut nykyään pyrin et herätään 30-60min ennen hoitoon menoa. ja keritään yleensä syömään aamupalakin yhdes. kahvin juon vast töis ellei ole jotain illal keitettyä termaris
 
"milli"
mut jos ajatellaan jotain kellonaikoja niin
7.00 kello soi, ylös, vaatteet päälle, puuro kiehumaan, pissalle, hampaat
7.15 syödään aamupala
7.25 ulkovaatteet päälle ja autoon
7.35 hoidossa
8.00 töissä
 
alkuperäisen ihmettelijä
Ööh, ei kukaan muu ihmettele tuota ensimmäistä viestittäjää, että pesee hampaat töissä? Siis pitää päästä työpaikalleko kellokortille mahdollisimman pitkään nukkuneena ja sitten siellä pesee hampaat jo kirjauduttuaan sisään? Vai miksi se pitää jättää työpaikalle?
 
"milli"
Jos keittimen puhdistaa säännöllisesti ja on perusterve, ei se pöpömäärä mahdoton ole. Luonnollista vastustuskykyä vaan lisää :D Paitsi jos on jotenkin korvien välissä häikkää ja siksi ei kestä niitä bakteereita. Mut se on kokonaan toinen juttu.
tuo pöpökammoinen ei taida tietää et vesi on hyvää kun se hapettuu muutaman tunnin pöydällä. kukillekaan ei saa antaa suoraan hanasta vettä. mulla on aina vesilasi täynnä pöydällä, lautanen päällä. koska meillä tulee vain jääätävänkylmää kaivovettä jota ei pysty juomaan kunnolla suoraan hanasta. kuollut en ole vielä näihin bakteereihin mut kipeenä olen maksimissaan kerran vuodessa, tarkoittaen kaikki flunssat ja mahapöpöt. enemmän mua ällöttää noi hanavedet kun tietää kuinka oksettavista putkista ne tulee....
 
sähköpaimenkoira harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäisen ihmettelijä;30613432:
Ööh, ei kukaan muu ihmettele tuota ensimmäistä viestittäjää, että pesee hampaat töissä? Siis pitää päästä työpaikalleko kellokortille mahdollisimman pitkään nukkuneena ja sitten siellä pesee hampaat jo kirjauduttuaan sisään? Vai miksi se pitää jättää työpaikalle?
Nyt kun sanoit, niin aika ihmeelliseltähän se kuulostaa... Toisaalta ei kaikissa työpaikoissa ole kellokortteja.

Mä kun olen miettinyt pääni puhki, että jos menisin fillarilla töihin, niin olisiko sopivaa leimata kellokortti ennen suihkussa käyntiä vai vasta suihkussa käynnin jälkeen. :snotty: Jos pesen suihkussa käynnin yhteydessä hiukset, niin puoli tuntia menee yleensä vähintään, jos vaatteiden päälle vetäminen lasketaan mukaan.
 

Yhteistyössä