Kuinka paljon teillä jää rahaa kuukaudessa asumiskulujen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
Siis tarkoitan samassa taloudessa asuvia ihmisiä. Jos vähennätte kuukauden tilille tulevista rahoista asumiskulunne, niin paljonko jää muuhun rahaa?

Minulla jää nyt 1081 euroa, joskus jäänyt jopa 1200 euroa. Mutta nyt syksymmällä tulee ainakin jonkun aikaa jäämään ainoastaan reilut 900 euroa.

Tällä hetkellä asumiskulut ovat velattomasta talosta noin 500 euroa kuussa, siinä on kaikki taloon liittyvät menot. Meille jää niin ollen noin 5500-6000 euroa muihin menoihin. Riippuu lisistä.

noin 500e, siitä pois matkakortit, jää 350e, nettilaskun jälkeen 310e, kännylaskuihin menee noin 100e, jää 210e ja sitten iskee sähkölasku joka kolmas kuukausi, noin 110e ..
Ei yksinhuoltaja oikein juhli, eikä asumistuki ole kuin haave vain.

[QUOTE="Ärsyyntynyt";26789461]Vähän alle 700 euroa ja meitä on kaksi.

Mutta mähän olenkin sellainen rikas yh mistä ap jaksaa aina täällä kirjoittaa.[/QUOTE]

Monta kertaa pitää näköjään sama asia kirjoittaa, mutta kun olen kirjoittanut yh-asiasta, niin olen siinä tarkoittanut ITSEÄNI, en kaikkia yh-vanhempia. Kai nyt saa itsestään kirjoittaa, että menisi itselläni rahallisesti paremmin jos olisin yh.

Monta kertaa pitää näköjään sama asia kirjoittaa, mutta kun olen kirjoittanut yh-asiasta, niin olen siinä tarkoittanut ITSEÄNI, en kaikkia yh-vanhempia. Kai nyt saa itsestään kirjoittaa, että menisi itselläni rahallisesti paremmin jos olisin yh.

Niin huvittavaa tuo kun luulet tietäväsi asian vaikka sulla ei ole edes lapsia eli ei mitään todellista käsitystä siitä mihin sitä rahaa menee.

[QUOTE="Ärsyyntynyt";26789594]Niin huvittavaa tuo kun luulet tietäväsi asian vaikka sulla ei ole edes lapsia eli ei mitään todellista käsitystä siitä mihin sitä rahaa menee.[/QUOTE]

Äläs nyt! Akaatti tietää, miten vähän lapselle ostaisi ja miten hyvin säästäisi satoja euroja enemmän kuin suurin osa äideistä. Mitään ylimääräisiä kuluja lapsesta ei tulisi ja rikas arabimies laittaisi aina rahaa tarvittaessa. ;)

[QUOTE="Ärsyyntynyt";26789594]Niin huvittavaa tuo kun luulet tietäväsi asian vaikka sulla ei ole edes lapsia eli ei mitään todellista käsitystä siitä mihin sitä rahaa menee.[/QUOTE]

Eihän kukaan tiedä yhtään mitään. Tiedoksi, että lasten vaatteita ja ruokia on kaupassa ihan yleisessä myynnissä. Ei tarvitse omistaa lasta, jotta tietäisi lapsiperheen kuluista.

Ei mulla vaan ollut mitään hajua lapsiperheen kuluista, ennen kuin sain omia lapsia..tietysti tiesin, että lapsista on enemmän kuluja kuin tuloja.

Jos esimerkiksi seuraa lapsiperheiden arkea läheltä ystävä- ja perhepiirissä, niin kyllä se suuntaa antaa niistä kuluista. Itse olen lapseton, mutta uskon että mulla on aika realistinen näkemys siitä mitä lapsiin menee.

• Tykkää
Reactions: Akaatti

Yhteistyössä