Kuinka paljon sinä saat kuukaudessa rahaa? Kaikki tulot otetaan huomioon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Juska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2150 yh, yks lapsi (toinen ei asu kotona joten elarit menee suoraan sille ei ole laskettu tähän mukaan), kolme koiraa ja kaks gerbiiliä. vuokra 600€ enkä saa asumistukea enkä ole oikeutettu toimeentulotukeen. Liian isot tulot tukiin

Viimeksi muokattu:
Minulle tulee tällä hetkellä nettona n. 800e/kk. Kahden lapsen kotiäitinä. Kyllä sitä tuntee itsensä hetken aikaa taas tosi rahakkaaksi kun on jo pidempää saanut jotain 400e luokkaa :D Varmaan sekoan siitä rahan määrästä kunhan pääsen työelämään ja normi palkoille..

Mies meillä käy ihan palkkatöissä ja tienaa vähän enemmän :)

Hassua miten joku ajattelee että lapsilisä on omaa tuloa. Sehän tulee lapselle, ja meillä se myös säästetään lapselle rahastoon ja saa sitten itse aikoinaan päättää mitä sillä rahalla tekee.
Mutta joo, palkaa tulee sen 2000€ ja rapiat nettona, siitä säästetään aina osa. 1 lapsi on eikä enempää tule. Enkä ole yksinhuoltaja vaan miehen tulot sitten tietty päälle semmonen 3000€ tilille. Siitä on jo autoetu otettu pois, oikea palkka vissiin joku 3500€ käteen.

[QUOTE="vieras";28991282]Miksi ette ole töissä? nitä työpaikkoja on kuulemma vaikka kuinka paljon tarjolla.[/QUOTE]

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä tuki- ja liikuntaelimistön sairauden/vamman takia. Haaveissa kyllä olisi osa-aikatyö sitten kun lapsi isompi. Tällä hetkellä teen vain vapaaehtoistyötä. Toivottavasti tilanteeni ja suunnitelmani on hyväksyttävissä.. :)

[QUOTE="vieras";28991298]Hassua miten joku ajattelee että lapsilisä on omaa tuloa. Sehän tulee lapselle, ja meillä se myös säästetään lapselle rahastoon ja saa sitten itse aikoinaan päättää mitä sillä rahalla tekee..[/QUOTE]

Hassua, että joku ajattelee, että se lapsilisä on lapsen tuloa.
Lapsilisä on avustus lapsen aiheuttamiin lisäkustannuksiin ja siihen ovat oikeutettuja rikkaat ja köyhät. Meillä lapsilisää ei myöskään ano lapsi, vaan vanhempi ja se maksetaan vanhemman tilille kelasta, ei lapsen tilille.

En mä kovin herkästi antaisi 18-vuotiaalle 20400€ käteen, että tässä ole hyvä. Meepä vaikka tarjoamaan kavereille kierros baarissa. Eri asia sit, jos se summa on jotenkin omissa nimissä, eikä lapsen tilillä, mihin lapsi pääsee käsiksi heti 18 täytettyään. Silloin sen vois "korvamerkitä" vaikkapa kotoa pois muuttamiseen, että sais ostettua huonekalut sun muut. Itse kyllä tienasin nekin rahat ihan omin pikku kätösin ;) Aina tuossa vaiheessa ei nimittäin ole niin paljon järkeä päässä kuin vanhempi lapseltaan toivois, vaikka ei mikään hulttiotenava olisikaan kyseessä ;)

[QUOTE="vieras";28991298]Hassua miten joku ajattelee että lapsilisä on omaa tuloa. Sehän tulee lapselle, ja meillä se myös säästetään lapselle rahastoon ja saa sitten itse aikoinaan päättää mitä sillä rahalla tekee..[/QUOTE]

Osa tuistani ja miehen tuloistakin menee varmasti lasten käyttöön, mutta en silti erittele niitä lasten tuloiksi. Meillä lapsilisät menevät tällä hetkellä suoraan käyttöön kuten kaikki muutkin tulot.

Toivon mukaan tulevaisuudessa mekin pystymme jotain lapsille tulevaisuutta varten säästämään, mutta sillä taas ei luultavasti ole mitään tekemistä lapsilisien kanssa vaan yhtä hyvin sinne säästöön voi mennä miehen tai minun palkasta ne rahat.

[QUOTE="tiina";28991381]Palkka n. 1800e käteen, (30h/vko) Kelan vammaistuki lapsesta n.90e, osittaisen hoitovapaan raha n.60e ja lapsilisä 104e.[/QUOTE]

Vähän OT, mutta tuo osittaisen hoitovapaan raha on kyllä niin naurettava. 28 työtuntia kuukaudessa menetettyjä tuloja ja vastineeksi saat 2€/h :D
Eipä siinä mittään, eihän siitä nyt työnveroista palkkaa voikaan saada, mutta kuudellakympillä ei saa nelihenkiselle perheelle edes viikon ruokia. Sensijaan 28h palkalla sais jo vaikka mitä. Lasten hoitopäivien vähentäminen ei tosiaankaan kannata tässä maassa.

[QUOTE="vieras";28991298]Hassua miten joku ajattelee että lapsilisä on omaa tuloa. Sehän tulee lapselle, ja meillä se myös säästetään lapselle rahastoon ja saa sitten itse aikoinaan päättää mitä sillä rahalla tekee.
Mutta joo, palkaa tulee sen 2000€ ja rapiat nettona, siitä säästetään aina osa. 1 lapsi on eikä enempää tule. Enkä ole yksinhuoltaja vaan miehen tulot sitten tietty päälle semmonen 3000€ tilille. Siitä on jo autoetu otettu pois, oikea palkka vissiin joku 3500€ käteen.[/QUOTE]

vieläkö joku haluaa puolustella näitä rikkaille maksettavia lapsilisiä? kyllä pistää taas vihaisia kun ei ole mitään järkeä näissä tuissa!

Palkkaa jää käteen n.1700e/kk. Lapsilisä yhdestä lapsesta,
+elarit 180e+100e. Asumistukea en saa. Perhe: minä ja kaksi lasta joista toinen 17v. saa opintotukea 75e/kk omalle tililleen. Vanhin lapsi asuu jo omillaan ja opiskelee.Vanhimmalle annan rahaa tarpeen mukaan. Töissä olen lajittelukeskuksessa.

Vanhempainvapaakausi vielä menossa, tulot yhteensä n.1250 (sis. lapsilisä ja elarit). Kohta kotihoidontuelle, jolloin rahaa tulee n.550 (kotihoidontuki+lapsilisä+elarit). Mies tienaa n.1600-1700/kk (netto).

Yhteistyössä