[QUOTE="vieras";28991298]Hassua miten joku ajattelee että lapsilisä on omaa tuloa. Sehän tulee lapselle, ja meillä se myös säästetään lapselle rahastoon ja saa sitten itse aikoinaan päättää mitä sillä rahalla tekee..[/QUOTE]
Hassua, että joku ajattelee, että se lapsilisä on lapsen tuloa.
Lapsilisä on avustus lapsen aiheuttamiin lisäkustannuksiin ja siihen ovat oikeutettuja rikkaat ja köyhät. Meillä lapsilisää ei myöskään ano lapsi, vaan vanhempi ja se maksetaan vanhemman tilille kelasta, ei lapsen tilille.
En mä kovin herkästi antaisi 18-vuotiaalle 20400 käteen, että tässä ole hyvä. Meepä vaikka tarjoamaan kavereille kierros baarissa. Eri asia sit, jos se summa on jotenkin omissa nimissä, eikä lapsen tilillä, mihin lapsi pääsee käsiksi heti 18 täytettyään. Silloin sen vois "korvamerkitä" vaikkapa kotoa pois muuttamiseen, että sais ostettua huonekalut sun muut. Itse kyllä tienasin nekin rahat ihan omin pikku kätösin

Aina tuossa vaiheessa ei nimittäin ole niin paljon järkeä päässä kuin vanhempi lapseltaan toivois, vaikka ei mikään hulttiotenava olisikaan kyseessä