Kuinka paljon olette antaneet häälahjaksi rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä summa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28787722]Parisataa ja skumppa. Jos annatte vähemmän, teitä ihan satavarmasti pidetään köyhinä. Se on eri asia, että haittaako se. Mutta tuo summa on tätä päivää.[/QUOTE]

Mä pitäisin pariasataa+skumppaa lesoiluna, ellei kyseessä ole vanhempi/isovanhempi/kummi. :D Ja tuo skumppa, miksi ihmeessä? Olettaen että häihin tulee vaikkapa 100 vierasta, tuossa voisi olla noin 30 taloutta, mitä hääpari tekee 30 skumppapullolla jos on pyytänyt rahaa lahjaksi? :D Mulla olisi jäänyt juomatta joka pullo, lasillinenkin skumppaa tekee takuuvarman migreenin.

[QUOTE="vieras";28787722]Parisataa ja skumppa. Jos annatte vähemmän, teitä ihan satavarmasti pidetään köyhinä. Se on eri asia, että haittaako se. Mutta tuo summa on tätä päivää.[/QUOTE]

Se on kyllä sitten hääparin omaa typeryyttä, jos noin ajattelee. Jos vasta parisataa on riittävästi, niin silloin olisi kohtuullista ilmoittaa siitä etukäteen, niin kenenkään ei tarvitse antaa "noloa lahjaa".

Miettikääpä itseänne lahjan saajan rooliin. Mitä merkitystä sillä on kuka tuo mitä ja minkä verran?

Kiesus :oD Onneks kaverit tietää meidän rahatilanteen sen verran hyvin että jättävät kutsumatta jos ajattelevat ettei meidän lahja riitä sisäänpääsyyn...

Minusta tämä oli taas aivan loistava idea :)
Pariskunta, eritoten mies, inhosi juuri tälläistä ajattelua, ettei joku voi tulla häihin kun ei ole varaa, tai puhuttii seläntakana paljonko riittää/ kattaako ruokakulut jne.
Kutsussa luki ettei haluta lahjoja, sen sijaan pääsymaksuna oli 150mk/perhe.
Eli ei todellakaan kattanut silloinkaan perheiden ruokakuluja tms.

Noh, eipä sopinut sitten tietenkään tämäKÄÄN kaikille. Joidenkin mielestä oli aivan kauheta "vaatia" pääsymaksua. Mä kuuluin porukkaan, joiden mielestä pääsi kerrankin edullisesti eikä tarvinnut miettiä sopivia lahjota/summia. Varsinkin perheelliset kiittelivät pääsevänsä kerrankin halvalla.
Eli meitä on moneksi.

Minusta tämä oli taas aivan loistava idea :)
Pariskunta, eritoten mies, inhosi juuri tälläistä ajattelua, ettei joku voi tulla häihin kun ei ole varaa, tai puhuttii seläntakana paljonko riittää/ kattaako ruokakulut jne.
Kutsussa luki ettei haluta lahjoja, sen sijaan pääsymaksuna oli 150mk/perhe.
Eli ei todellakaan kattanut silloinkaan perheiden ruokakuluja tms.

Noh, eipä sopinut sitten tietenkään tämäKÄÄN kaikille. Joidenkin mielestä oli aivan kauheta "vaatia" pääsymaksua. Mä kuuluin porukkaan, joiden mielestä pääsi kerrankin edullisesti eikä tarvinnut miettiä sopivia lahjota/summia. Varsinkin perheelliset kiittelivät pääsevänsä kerrankin halvalla.
Eli meitä on moneksi.

Totta muuten! Siis jos summa on semmonen sopiva. Ei tartte miettiä lahjaa ja summaa. Pitäsköhän hitto ite toteuttaa sama aatos vielä. Tossa on pointtinsa!

[QUOTE="aapee";28787752]Ei minua haittaa, vaikka pidettäisiinkin köyhinä. Olemme pienituloisia. Olen sen lisäksi vielä osittaisella hoitovapaalla.[/QUOTE]

Tuolla logiikalla kymppi on hyvä.

[QUOTE="Lissu";28787775]Mä pitäisin pariasataa+skumppaa lesoiluna, ellei kyseessä ole vanhempi/isovanhempi/kummi. :D Ja tuo skumppa, miksi ihmeessä? Olettaen että häihin tulee vaikkapa 100 vierasta, tuossa voisi olla noin 30 taloutta, mitä hääpari tekee 30 skumppapullolla jos on pyytänyt rahaa lahjaksi? :D Mulla olisi jäänyt juomatta joka pullo, lasillinenkin skumppaa tekee takuuvarman migreenin.[/QUOTE]

No minä vein skumppaa koska hääpari sitä toivoi. Ts. kutsussa luki toivomuksena rahaa lahjatilille, ja jos haluaa välttämättä tuoda lahjan niin pullo kuohuvaa. En tietenkään olisi vienyt jos olisi ollut pelkkä rahatoivomus.

Satku osallistujalta, eli pariskunnalta parisataa. Täällä ehdotettu skumppa siihen päälle ei ole pahitteeksi. Viisikymppisiä viedään rippilahjaksi. Aina voi viedä vaikka kympin pari, mutta kyllä siinä itsensä tyhmäksi tekee.

[QUOTE="vieras";28787942]Satku osallistujalta, eli pariskunnalta parisataa. Täällä ehdotettu skumppa siihen päälle ei ole pahitteeksi. Viisikymppisiä viedään rippilahjaksi. Aina voi viedä vaikka kympin pari, mutta kyllä siinä itsensä tyhmäksi tekee.[/QUOTE]

Pyh. Ennemminkin tyhmäksi tekee se jos pitää häät rahan takia...

Yhteistyössä