Paljonko rahaa antaisit häälahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaaso
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaaso

Vieras
Rahaa polttareihin yms mekkoon/meikkeihin ja kampaukseen (maksan siis itse) menee n.200-300e. Olen ollut apuna polttareiden järjestelyssä/ askarteluissa / ja toki menen siivoamaan hääpaikalle ennen ja jälkeen juhlan. Morsian (joka on paras ystäväni) odottaa kaasoilta häälahjaksi rahaa. Mikä on mielestäsi sopiva summa? Olen aika pienituloinen mutta en haluaisi pahoittaa morsiamen mieltä. Osallistun häihin poikaystäväni kanssa joten lahjassa pitäisi huomioida myös poikaystäväni osuus jonka minä kumminkin maksan.

jos olisin ite morsiamena en oottais enää kaasolta lahjaa..paljon on antanu jo järjestelyihin aikaa ja energiaa ja etenkin jos vielä maksat ite puvut yms. miten lie muilla mielipide asian suhteen?

Itse pienituloisena tekisin varmaan jonkun "lahjakortin" morsiammelle rahalahjan sijaan. Esimerkiksi lupaisin kokata kolmen ruokalajin illallisen, tai kolmena erillisenä iltana jotain eksoottista ruokaa. Tai tulla keväällä pesemään ikkunat. Tai lupautua pesemään matot/ ottamaan lapset luokseni yökylään (jos siis jo lapsia) tms.

Kielsin kaasojani lahjomasta meitä kun vähän kyselivät. Ovathan he jo auttaneet hääjutuissa ja polttareissa niin paljon, että jotenkin nolottaisi ottaa lahja vastaan tai ainakaan mitenkään odotella sitä heiltä...

Ostin heille kiitokseksi lahjakortit hemmotteluhoitoihin. ( ja tietty mekot kun tiettyä väriä halusin heille)

Yhteistyössä