Kuinka paljon maksatte lastenvaatteista?

  • Viestiketjun aloittaja aura
  • Ensimmäinen viesti
aura
Kuinka paljon olette valmiita maksamaan lastenvaatteista?
katselin vaan joidenkin nettikauppojen tuotteita ja hämmästelin miten tavalliset paidat masoivat yli 30 e ja housut vähän alle 30 e. Olivat tosin suomalaisia,


Itse olen innokas ostamaan pojalleni vaatteita. Mitään kovin hinnakkaita ei pienillä tuloilla tietysti tule hankittua, mutta silti käytän lastenvaatteisisin mielestäni aika paljon rahaa ja olen valmis maksamaan kivoista ja lapselleni sopivista malleista.
Yleensä maksan "sisävaatteesta" eli paidoista ja housuista maksimissaan kymmenen euroa. Muutamia ihanuuksia olen ostanut jopa reilun 15 euron hintaan.
 
No joku trikoopaita nyt ei saa yli kymppiä maksaa. Ja housut esimerkiks niin alle 20 täytyy saada, mielellään joku 15-17e maksimihinta. Ostan H&M:ltä ja cittarista yleensä silloin harvoin kun uusia ostan meidän pienille.
 
vieras
Yleensä ostan merkkivaatteita mutta ostan ne alennuksista, en edes muista koska olisin ostanut normaalihinnalla. Ostan aleista sitten enemmän ja tulevaisuutta ajatellen. Esim. nyt kävin Tampereella ja Kangasalla ja ostin kummastakin 70% alerekistä, muita en katellutkaan kun ei ole tarvetta kesävaatteille, on liikaakin ja menee vielä ensi vuonna. Eli Ellen pitkähiainen paita esim. oli alle 10e.
 
Miisa
Olen itsekin pienituloinen (hoidan pieniä lapsiani vielä kotona), mutta arvostan laatua. Sitä etteivät vaatteet näytä rievuilta heti ensimmäisten pesujen jälkeen.

Meillä on kaksi tyttöä, joten mieleisimmillä vaatteilla on jo kotona kaksi käyttäjää.
Sen jälkeen ovat vielä kierrätyskelpoisia. Ostan perusvaatteita myös kirppareilta jne. joten "raskin" satsata silloin tällöin myös hinnakkaampiin tuotteisiin. Pyrin kuitenkin aina käyttämään alet ja muut tarjoukset, jos vain mahdollista :)
 
Mä ostan aina KAIKEN (koko perheelle) kirppareilta/huutonetistä tms. Alusvaatteet tulee ostettua kaupasta, joskus myös kengät, ja joskus todella harvoin alesta jotakin. Mutta rahan sijaan mulla meneekin aika paljon aikaa kun metsästän niitä hyvälaatuisia ja sopuhintaisia ja sopivia vaatteita. Eli ne jotka ostaa uutena kaupasta saa siis mitä haluavat heti, vaikkakin kallilla, ja minä saan "saman" halvalla mutta ajan kanssa. Paitsi asian talodellinen puoli, niin minulle painoarvoa antaa myös asian ekologisuus. Maksimiraja arkivaatteelle on n. 5 euroa, silloin pitää olla jo laatumerkki ja muutenkin jotakin ekstraa. Toisena ääripäänä laitoin viime kesänä juhlavaatteeseen (itselle haut coture mekko, olin kaaso) 70 euroa.
 
Tämäkin vähän riippuu. Mitä halvemmalla saa hyvää sen parempi =) Kalleimmat housut on maksaneet vajaa 40 ? mutta ne oli sellaiset jotka mä halusin ostaa, aivan ihanat :D Muutoin housuista 20 - 30 ? on ihan sopiva, paidoista 10 - 15 ? jos on ihana paita niin 20 ?, voin maksaa ehkä 25 ? max tai enemmänki... Kengistä kipuraja menee 60 ?:ssa, talvivaatteissa mä ostan sitä merkkiä mitä ei passaa palstalla mainita, samoin välikausivaatteissa tai sitten Ticket to Heavenia.
 
vieras
Minä ostin eilen Lindexiltä kolmelle lapselle vaatteita. 1 paidan, 2 tunikaa, 2 bodya, 2 velourhousut ja yhdet ns. tavalliset farkkutyyppiset housut. Maksoin 70 euroa yhteensä ja oli mielestäni ihan kohtuuhinta tuosta satsista. Osa vaatteista oli Bamsea eli hinnassa hiukan ekstraa.
 
Joskus olen ostanut 45? maksavan neuletakin tytölle, kun oli niiiin ihana. Yleensä en kuitenkaan hirveesti tuhlaa lasten vaatteisiin vaan ostan ihan tavallisia perusvaatteita. Iso osa vaatteista meille tuleekin kierrätettynä kavereilta ja sukulaisilta ilmaiseksi ja kun vaatteet on meille liian pieniä, niin pistän ne taas eteenpäin. Ulkovaatteet ja kengät on sellaisia, että niistä olen valmis maksamaan paljonkin, että muksut pysyisi pihalla kuivina ja lämpöisinä =)
 
s&v
Kallein itseostettu vaate taitaa olla 25 euroa tuolle meidän puolivuotiaalle neidille, mutta lacoste-tennareita mietitään syksyksi eli aika korkealla taitaa se kipukynnys olla. Riippuu niin vaatteita ja käyttötarkoituksesta ja tietysti siitä miten ihana on.
 
Satu
Vain parasta lapsilleni ja ostan vaatteita 4 lapselleni niin paljon etteivät ehdi käyttää. Ulkopuvuissa käy vain reimatec ja muissa vaatteissa suosin marimekkoa. Jonkin verran ostan stockmannilta myös, samoten lindex. H&m en osta koska ärsyttää kun joka toisella lapsella samanlaiset vaatteet sitten päällä.
 
wulubulu
Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Mä ostan aina KAIKEN (koko perheelle) kirppareilta/huutonetistä tms. Alusvaatteet tulee ostettua kaupasta, joskus myös kengät, ja joskus todella harvoin alesta jotakin. Mutta rahan sijaan mulla meneekin aika paljon aikaa kun metsästän niitä hyvälaatuisia ja sopuhintaisia ja sopivia vaatteita. Eli ne jotka ostaa uutena kaupasta saa siis mitä haluavat heti, vaikkakin kallilla, ja minä saan "saman" halvalla mutta ajan kanssa. Paitsi asian talodellinen puoli, niin minulle painoarvoa antaa myös asian ekologisuus. Maksimiraja arkivaatteelle on n. 5 euroa, silloin pitää olla jo laatumerkki ja muutenkin jotakin ekstraa. Toisena ääripäänä laitoin viime kesänä juhlavaatteeseen (itselle haut coture mekko, olin kaaso) 70 euroa.
Hieno homma, mutta käytettyjä kenkiä ei pitäis kyllä ostaa!! Siinä menee pilalle lapsen jalka kun toisten jalan muokkaamia lonttosia joutuu pitämään.
 
no ostan yleensä kaikki likan vaatteet hennesiltä kun saan sieltä sen alen niin se tuntuu yllättävän paljon loppusummassa. Lindexiltä tulee kans ostettua. Uutena ostan melkein kaikki. Kirppareilla en pahemmin pyöri, koska tuntuu etten löydä sieltä ikinä mitään.

talvipuvussa kipuraja on sen 50-60e.

kesälenkkarit max. 40e, mut nyttekki on useampia halpislenkkareita. Talvikengistä kans sen 50-60e maksan korkeintaan.


ostan myös omatkin vaatteet hennesiltä ja samoten ukko. Toi 25% ale vaan tekee sen ettei viitti/halua ostaa muualta kun saa edullisemminkin:D
 
niinkö
Alkuperäinen kirjoittaja Satu:
Vain parasta lapsilleni ja ostan vaatteita 4 lapselleni niin paljon etteivät ehdi käyttää. Ulkopuvuissa käy vain reimatec ja muissa vaatteissa suosin marimekkoa. Jonkin verran ostan stockmannilta myös, samoten lindex. H&m en osta koska ärsyttää kun joka toisella lapsella samanlaiset vaatteet sitten päällä.
Häh! Siis Marimekkoa? Anteeksi vaan, mutta kuuluu meillä huonolaatuisimpiin vaatteisiin. Asun ulkomailla ja saamme paljon Marimekkoa lahjaksi lapsille. En voi käsittää miten ne ovatkaan huonoja kun vertaa vaatteisiin, joita täällä maailmalla ostelen. Osa nättejä juu, joskin niitäkin on sitten Suomessa ihan kaikilla, mutta kauheen huonolaatuisia.
 
no
mulla ei ole kipurajaa ainakaan miehen mielestä!!!! tykkään casual vaatteista eli selkeitä juttuja jossa esim. leikkauksilla tehty "erinlaisuutta" eli printit, hörhelöt, "sekavat" kuvat on pois suljettu mun mausta!
tarhalaisen 4v perusvaate merkkejä on arkena elle, lego, next, meandi, l&b, jackpot, gymboree...
kaupunki /kyläily vaatteet on yllämainittuja sekä mim-pi,gant, tommy,peak, burberry (ei ruutukuosit )
juhlissa yleensä burberryä taikka mim-piä
koululaisen 7v. vaatteet muodostuu tommystä,gantista,burberrystä,peak, marco polo, claire,farkut on h&m taikka lindeksiä koska mallit on kivoja hoikalle tytöille!
viimesin mun mielestä jo suolasen hintanen oli gantin raita mekko 129? (pitkähihanen ) jonka ostin viime viikolla uudesta syysmallistosta!
juhliin puen koululaisen burberryyn ja usein samantyylisesti kun tarhalaisenkin molemmat tyttöjä!
mutta on meillä ihan h&m ja lindeksiäkin... alusvaatteet, peruspaidat (ilman kuvioo ), sukat, housuja !
ulkovaateet on yleensä ticket to heavan ja peak (koululaisella )
esim. en tykkää hello kitty, bamse... jutuista
 

Yhteistyössä