Kuinka paljon lapsilukkoja teillä on??

  • Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti
nouvei
Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Alkuperäinen kirjoittaja nouvei:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Ainoastaan autojen ja tietokoneiden lapsilukot käytössä, muita ei ole koskaan ollut..
Miten tietokoneeseen saa lapsilukon...meillä aina ipanat koneen kimpussa...
Hö, en mä osaa kertoo mulla on IT-tuki talossa näitä juttuja varten. Koneelle vaan ei pääse ilman salasanaa ja jos poistun koneelta hetkeks painan Windows-nappi+L, menee lukkoon.
Kiitti,kokeilin,meilläkin näyttää toimivan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja nouvei:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Alkuperäinen kirjoittaja nouvei:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Ainoastaan autojen ja tietokoneiden lapsilukot käytössä, muita ei ole koskaan ollut..
Miten tietokoneeseen saa lapsilukon...meillä aina ipanat koneen kimpussa...
Hö, en mä osaa kertoo mulla on IT-tuki talossa näitä juttuja varten. Koneelle vaan ei pääse ilman salasanaa ja jos poistun koneelta hetkeks painan Windows-nappi+L, menee lukkoon.
Kiitti,kokeilin,meilläkin näyttää toimivan..

Mukava olla avuksi :)
 
Vepasto
ei yhtään, esikoisen kanssa piti olla mutta nyt annan pojan mennä noihin kaappeihin, kun ei siellä mitään vaarallista ole, ja sit se ei kauan kuitenkaan jaksa niitä tutkia. Mielenkiintoisempia ne olis, jos sinne ei sais mennä.. :whistle:
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
ei yhtään, esikoisen kanssa piti olla mutta nyt annan pojan mennä noihin kaappeihin, kun ei siellä mitään vaarallista ole, ja sit se ei kauan kuitenkaan jaksa niitä tutkia. Mielenkiintoisempia ne olis, jos sinne ei sais mennä.. :whistle:
Annettiin mekin ensin tutkia kun aateltiin et into laantuis..ja sit jätettiin sille muovikippokaappi, mutta herra laajensi tutkimuksiaan kokoajan. Joten kaikki kaapit on säpissä
 
Ei ole koskaan ollut yhtään. No, wc:n, kylppärin ja tuulikaapin ovien kahvat oli yhteen aikaan käännettynä ylöspäin, mutta muuten tultiin toimeen ihan tiukalla vartioinnilla. Nyt sitten esim. tv-kanava digiviihde on salasanalla suojattu ihan varalta :D
 
Ei yhtään eikä myöskään yhtään tavaraa ole nostettu lapsen takia ylemmille hyllyille. Meillä on varmaan jotenkin ylikiltti lapsi tässä asiassa tai jotain kun ei ole koskaan tyhjentäny kaappeja / laatikoita eikä koskenu hyllyissä oleviin maljakkoihin, kynttilöihin ym.ym. :)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Me ollaan hyvin pärjätty ainakin tähän asti. Esikoinen 6v. ja kuopus 2v.
Niin mekin =) Esikoinen 21 v ja kuopus 16 v. Mutta ei mun lapsuudenkodissanikaan ollut mitään muita lapsilukkoja kuin mutsi ja faija.

 
IhanaValo
Meil on vaan uunissa lapslukko ja ovessa ketjulukko(tosin mikähän maanantaikappale sekin oli, kun tyttö hajotti sen eka tönäsyllä..)

Tuosta tietokoneen lukittamsiesta--ite oon miettiny pitkään, et mitkä napit ne olikaan ja tässä meijän nykyisessa näppiksessä ei oo tuota Windows-näppäintä..mitenkähän tuo mahtaa sitten toimia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
:eek: eikö ketään muuta oo, kenen kotoo löytyy paljon lapsilukkoja :eek:

Meillei vielä, mutt hetken päästä...


Neitiltä oli pääsy portilla estetty keittiöön, kylppärin oven kahva oli korkealla onneksi ettei päässyt sinnenkään, täällä nykyisessä kodissa joudutaan kahva kääntämään varmaan. Ja kaikki nostelin pois ulottuvilta.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
:eek: eikö ketään muuta oo, kenen kotoo löytyy paljon lapsilukkoja :eek:

Meillei vielä, mutt hetken päästä...


Neitiltä oli pääsy portilla estetty keittiöön, kylppärin oven kahva oli korkealla onneksi ettei päässyt sinnenkään, täällä nykyisessä kodissa joudutaan kahva kääntämään varmaan. Ja kaikki nostelin pois ulottuvilta.
Siis hyperaktiivinen nuorimies sielläkin :whistle:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Siis hyperaktiivinen nuorimies sielläkin :whistle:
Meillä ravattiin aikoinaan junnun kanssa neurologilla, neuropysykiatrilla ja kainelaisissa tutkimuksissa adhd-epäilyn takia, mutta siltikään meillä ei ollut mitään lapsilukkoja. Vaikka olikin vikkeläjalkainen, vikkeläsorminen ja vikkelämielinen miehenalku :D

 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Siis hyperaktiivinen nuorimies sielläkin :whistle:
Meillä ravattiin aikoinaan junnun kanssa neurologilla, neuropysykiatrilla ja kainelaisissa tutkimuksissa adhd-epäilyn takia, mutta siltikään meillä ei ollut mitään lapsilukkoja. Vaikka olikin vikkeläjalkainen, vikkeläsorminen ja vikkelämielinen miehenalku :D
No sehän on mukavaa, ettei ole tarvinnut lukkoja
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
:eek: eikö ketään muuta oo, kenen kotoo löytyy paljon lapsilukkoja :eek:

Meillei vielä, mutt hetken päästä...


Neitiltä oli pääsy portilla estetty keittiöön, kylppärin oven kahva oli korkealla onneksi ettei päässyt sinnenkään, täällä nykyisessä kodissa joudutaan kahva kääntämään varmaan. Ja kaikki nostelin pois ulottuvilta.
Siis hyperaktiivinen nuorimies sielläkin :whistle:

Tai mukavuudenhaluinen äiti?

Mene ja tiedä. Täällä tänään on palsta täynnä täydellisyyttä: lapset saa itse päättää omista asioistaan ja on tarpeeksi isoja ymmärtämään ja käsittämään ja äidit hymyilee ja nyökkäilee onnellisen ylpeinä vieressä.

Mutta mä ikävä kyllä olen tiukkis, ikävä ja haluan päästä helpolla. Vai tehdä lasteni elämästä ikävää ja vaikeaa? Jokatapauksessa, kehtaan vielä tunnustaa sen. Joten: meillä opetellaan jättämään kaapit rauhaan vasta, kun älliä on päässä. Siihen asti saa kokeilla ihan vapaasti: mikään ei tule aukeamaan vaikka kuinka repisi, kun kaikki on jollain sidottu... :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Siis hyperaktiivinen nuorimies sielläkin :whistle:
Meillä ravattiin aikoinaan junnun kanssa neurologilla, neuropysykiatrilla ja kainelaisissa tutkimuksissa adhd-epäilyn takia, mutta siltikään meillä ei ollut mitään lapsilukkoja. Vaikka olikin vikkeläjalkainen, vikkeläsorminen ja vikkelämielinen miehenalku :D
Joopa joo...
 
Meiltä löytyy kaikista keittiön kaapeista, tv-tasossa on lukittava ovi, muutaman oven kahvat sojottaa kohti kattoa ja kaikki pieni tilpehööri, kynät ja muut nelosta kiinnostava on nostettu olohuoneen hyllyn päälle. :wave: :whistle:

Tyttö menee ja tyhjentää lelulaatikot ja kiipeää niiden päälle kurottelemaan tavaroita, eli tarvii varmaan liimata noi laatikot lattiaan :snotty:

Rasvat, saippuat ja kynät on lemppari"leluja" :whistle:

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No sehän on mukavaa, ettei ole tarvinnut lukkoja
Ei tarvittu. Olisin kyllä joskus päässyt varmaan hetkeksi hieman helpommalla, jos olisi joku lukko ollut. Mutta toi jäpikkä on aina ollut niin näppärä ja vikkelä, ettei sitä mitkään lukotkaan olisi pidelleet kuin hetken. Joten meidän perheessä tehokkain lapsilukko olen ollut minä =)

 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No sehän on mukavaa, ettei ole tarvinnut lukkoja
Ei tarvittu. Olisin kyllä joskus päässyt varmaan hetkeksi hieman helpommalla, jos olisi joku lukko ollut. Mutta toi jäpikkä on aina ollut niin näppärä ja vikkelä, ettei sitä mitkään lukotkaan olisi pidelleet kuin hetken. Joten meidän perheessä tehokkain lapsilukko olen ollut minä =)
Mä en oo kyllä yhtään helpommalla päässy vaikka ne lukot onkin
 

Yhteistyössä