Kuinka paha rike on mielestäsi ottaa työpaikalta vessapaperia...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kai..:
Iteki teiniä poljin ympäri kaupunkia yleisissä vessoissa pöllimässä vessapaperia siteiden korvikkeiksi, kun kotoa en siteitä saanut.

Miten tää on mahdollista? Miksi et saanut?

Ei ollut aina rahaa niihin, jos mutsi oli taas halunnut juhlia. Ei meillä ollut aina shampootakaan. Sellaista se elämä joskus on.
 
Niin paha, että jos siitä jää kiinni, niin pahimmassa tapauksessa menettää duunipaikkansa.

Milläs sitten meinaatte ostaa paskapaperit, kun ei ole edes tuonvertaa tuloja, kuin nyt?
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Niin paha, että jos siitä jää kiinni, niin pahimmassa tapauksessa menettää duunipaikkansa.

Milläs sitten meinaatte ostaa paskapaperit, kun ei ole edes tuonvertaa tuloja, kuin nyt?

Aivan ja halvin paskapaperi ei paljoa maksa.
 
Väärin on. Itse en ottaisi; meillä tosin on töissä sitä järkkyä kovaa keltaista, joten en siksikään kyllä ottaisi. :D Mutta oikeasti, käsittääkseni on melkoisen yleistä, että duunista otetaan vähän palkanlisää: post it -lappuja, kyniä, lääkkeitä, vessapaperia, pesuaineita... Mitä vaan nyt irtoaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Väärin on. Itse en ottaisi; meillä tosin on töissä sitä järkkyä kovaa keltaista, joten en siksikään kyllä ottaisi. :D Mutta oikeasti, käsittääkseni on melkoisen yleistä, että duunista otetaan vähän palkanlisää: post it -lappuja, kyniä, lääkkeitä, vessapaperia, pesuaineita... Mitä vaan nyt irtoaa.

Mun mielestä on eri asia ottaa pari kynää vuodessa kuin järjestelmällisesti pari rullaa vessapaperia viikossa. Kyllä ainakin entinen työnantajani oli huomannut lisäyksen kulutuksessa kun yksi työntekijä alkoi nyysimään vessapaperia ja työntekijöitä firmassa noin 20.
 
Jos elämäsi on kiinni vessapaperista, ehdotan että työpaikalta pöllimisen sijaan etsit vaikka tyhjiä pulloja katuojista ja palautat ne kauppaan ja saat sen 40senttiä wc-paperin ostamiseen. Et varmaan itsekään tykkäisi, jos lapsesi jäisivät kiinni irtokarkkien varastamisesta kaupasta, mikä on ihan samanlainen rikos kuin tuo wc-paperin pölliminen työnantajalta.
 
Mies on kahdesti töistään tuonut vajaan rullan wc-paperia, kun kotoa loppunut ja rahaa ei senttiäkään...silti mä en näe sitä hyvänä asiana, onhan sekin varastamista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kai..:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kai..:
Iteki teiniä poljin ympäri kaupunkia yleisissä vessoissa pöllimässä vessapaperia siteiden korvikkeiksi, kun kotoa en siteitä saanut.

Miten tää on mahdollista? Miksi et saanut?

Ei ollut aina rahaa niihin, jos mutsi oli taas halunnut juhlia. Ei meillä ollut aina shampootakaan. Sellaista se elämä joskus on.
Voi...tää tuntuu jotenkin erityisen pahalta.
 
Minusta todella törkeää varastaa työpaikalta yhtään mitään. Ne yrityksessä olevat työntekijät joutuvat enemmän tekemään töitä tilaamaan taas jälleen kerran lisää ja lisää. Se kuluttaa sitä, joka ne tilaa, ottaa vastaan ja maksaa laskut. Ehkä varas ei ymmärrä sitä, että kuinka monta tuntia kuluu viedä wc-paperia vessoihin ym. ja sen lisäksi myös siivoamaan kaikkien jäljet. Toivottavasti jäät kiinni. Olen myös huomannut omassa työpaikassani, kun tuli 6 opiskelijaa, niin vessasta hävinneet kaikki wc-paperit? Että kiitos, kun toisille teetät lisää töitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Ne muutkin pienituloiset maksavat itse omat ostoksensa. Eli on rikos varastaa. Jos ei ajattele muita, että ne maksaa yritys, ja siivooja joutuu tekemään töitä enemmän näiden varastelujen myötä. Ne eivät kuulu sinulle, vaan yrityksen työntekijöille.
 

Yhteistyössä