KUINKA "NUKUTATTE" LAPSENNE?!

Eli mitkä on teidän iltarituaalit?

Meillä hampaiden pesun jälkeen iltasatu tai sadut...
Ja joskus jäädään laulaan, silittään, höpöttään tai muuten vaan makoileen viereen. Mutta pyritty vähentään tuota iltasadun jälkeistä "toimintaa"... :D

 
Annan iltapalan, ukko pesee hampaat ja riippuen päivästä luetaan iltasatu tai ei. Pusut.

Nyt istun kaksplussalla, ompelen villapaitaa kasaan ja karjun välillä lastenhuoneeseen, että HILJAA |O "Mikrosysäyksellä voittoon". Kohta toi auto otetaan takavarikkoon.

Mut kun tänään on perjantai ja huomenna viikonloppu =)
 
vieras
Iltapala, vaipanvaihto, yöpuku päälle, tyttö sänkyyn, hyvänyöntoivotukset, suukot ja silitykset ja valot pois ja pois huoneesta. Tytöllä (1,5v) on pinniksensä nurkissa "soittorasioita" roikkumassa, hetken vetele niistä itselleen unimusiikkia ja kohta nukahtaa.
 
No tällä hetkellä iltapala, iltapesu, iltasatu ja sänkyyn kuuntelemaan jotain cd:tä ja lueskelemaan kirjaa. Sitten muutamat pisut, juomiset ja noin tunti ramppaamista kun ei haluta nukkua, tämä oli 3v.. Sitten on isomman vajaa 6v:n vuoro (hänet syötetty ja pesty välissä) iltasatu ja sänkyyn(patjalle johonkin huoneeseen kun ei saa nukuttua samassa huoneessa pikkuveljen kanssa joka hengittää :eek: ). Yhdeltätoista meillä voi olla rauha maassa. Onneksi viikon päästä alkaa lapsilla 5 viikon kesäloma ja nukuttaminen toivottavasti helpottuu kun eivät nuku päiväunia.
 
hah
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Annan iltapalan, ukko pesee hampaat ja riippuen päivästä luetaan iltasatu tai ei. Pusut.

Nyt istun kaksplussalla, ompelen villapaitaa kasaan ja karjun välillä lastenhuoneeseen, että HILJAA |O "Mikrosysäyksellä voittoon". Kohta toi auto otetaan takavarikkoon.

Mut kun tänään on perjantai ja huomenna viikonloppu =)
Toi auto on ihan kamala, meillä on sellainen ja mä vihaan sitä ääntä :D:D

 
v
Iltapuuro, iltamaito, sänkyyn, pään silitys, hyvää yötä ja ulos huoneesta. Joskus pitää käydä muutaman kerran katsomassa vielä, yleensä nukahtaa heti. Mutta onkin vauva.
 
Iltapalan ja pesujen jälkeen saatan petiin, peittelen ja sanon hyvää yötä kulta. Sadut luen muulloin, joskus laulan omakeksimää unilaulua kun pyytää ja se laulelu kestää noin alle minuutin. Nukkuu sitten. Joskus harvoin käy sen jälkeen kerran vessassa ja kerran ottaa vettä ja sitten taas petiin ilman seremoniaa.

Muoks: on siis 4 v ja on nukkunut vuosia näin. Pahin vaihe oli kun oppi kiikkumaan pinniksestä pois ja siirrettiin lastensänkyyn, ja siinä oli muutama kk ramppausta, jonka jälkeen alkoi taas nukkumaan ok.
 
peppi
4v: Suihku, iltapala, hammaspesu, iltasatu, unilaulut, peitto päälle ja yövalo palamaan, hyvänyöntoivotukset ja unipusut, ovi rakosilleen. Kertaalleen saatta huudella ja käydä vielä pissalla ennen kuin nukahtaa.
1v: Muuten samat, mutta huoneessa oltava kunnes nukahtaa. Esikoinenkin tuossa iässä tarvitsi turvaa jotta pystyi nukahtamaan ja vasta 3v. pystyttiin jättämään itse nukahtamaan.
 
Elli Epätoivo
Iltapala, hampaidenpesu ja iltasatu 4v:lle ja 6v:lle, sitten joutuu lähes aina käydä sanomassa monesti että nukkukaahan jo kun alkavat leikkimään ja höpöttelemään. Vauva 2kk nukahtaa yleensä tissille ja siitä siirrän omaan sänkyynsä.
Iltasatu on minusta mukava hetki yhdessä ja en usko että satuja muuten muistas niin usein lukea jos ei ois iltasaturutiinia.
 
vieras
Pistättekö iltapalan ja hampaiden pesun jälkeen suoraan sänkyyn?
Mä oon tehnyt niin että iltapalan ja pesujen jälkeen jää leikkimään yleensä vielä, poika on 9kk. Alotan ajoissa noi iltapuuhat että sujuu ennen kuin väsy iskee. Onko toi kuin huono tapa? Meillä ei ole edes säännöllistä nukkumaanmenoaikaa, vaan menee 19-21 ja nukutus kestää n.tunnin...
 
jesni
4 v: iltapala, yökkäri, iltapisu, _isi_ pesee hampaat (tää on tärkeä :D), sit minä vien omaan sänkyyn ja luen yhden kirjan, jää ite lueskelemaan muutaman lisää. Joskus nukahtaa kirjojensa keskelle, joskus huutaa "äitiii, en enää lue!", jolloin pitää mennä ottamaan kirjat pois ja sammuttaa valo :)
10 kk: tissille. Krooh. Pitäs nyt kesäloman aikana yö/ilta-vierottaa..
 
kinuski
Mies antaa iltapalan, hoitaa iltapesut ja iltasadun/ilta dvd:n, annetaan suukkohalit ja sitten pää tyynyyn, pikkuvalo saa olla päällä. Esikoinen pesee itse hampaat ja iltapesut, vaihtaa yöpuvun, saa lukea tai leikkiä vielä hetken omassa huoneessa, mutta hiljaisuus on klo 22.
 

Yhteistyössä