KUINKA "NUKUTATTE" LAPSENNE?!

Suihku/kylpy, iltapala, hammaspesut, iltasatu, hyvää yötä ja peittely. Sitten jätetään vielä kattelemaan lapset kirjoja ja pari kertaa varmaan saa käydä peittelemässä mutta nukahtavat sitten kirja kainaloon.
 
dita
1-vuotias lapsi. Iltapala, hampaiden pesu, lelujen kerääminen, vilkutus isille ja äidin kanssa lastenhuoneeseen. Siellä kuunnellaan soittorasiaa, puetaan yöpuku, rasvaillaan posket ja otetaan d-vitamiinitipat. Luetaan vielä Puppe-kirjaa ja jutellaan hetki seuraavan päivän tapahtumista. Lapsi sänkyyn, valot pois ja hyvän yön toivotus. Ovi kiinni. Rituaalit on, muttei mitään nukutuksia :)
 
vieras
Eskarilainen nukahtaa itse omaan sänkyynsä. Nuorempi poika haluaa makoilla vieressäni ennen nukahtamista. Hän peittelee minut, laittaa minulle uninallen viereen, halaa ja sanoo, että hyvää yötä äiti, minä rakastan sinua. Sitten hän menee ihan viereeni makoilemaan oma nalle kainalossaan ja nukahtaa tyytyväisenä. :)
 
Kylvetys, rasvaus(ja rasvaus siks kun on ekseema ja atooppinen iho), yöpuku, maito, sylittelyä ja sit omaan sänkyyn. Jään yleensä siihen silittelee vauvan uneen ja toisinaan ei tarvi jäädä kun nukahtaa samantien kun laittaa omaan sänkyyn =) .
 
nukuttaja
Meillä tytöt 2v ja 4v. Iltapala, yökkärit ja hammas yms. pesut. Klo 21.30 minä menen isomman kanssa meidän parisänkyyn, luetaan yksi iltasatu. Silittelen uneen viekussa ja nostan omaan sänkyyn. Jos pikkuinen on ollut väsynyt hän on tällävälin nukahtanut isin syliin. Jos ei niin nukutan hänet sylissä sohvalla. Tästä siirrän sänkyyn. Tykkään nukuttaa lapset ja on nuo niin vilkkaitakin ettei sängyssä pysyisikään yksin.
 
Iltasuihkut, rasvaukset ja pienemmälle vaippa, puurot napaan, pisulle, hammaspesulle, yökkäreihin. Pienempi kömpii sitten paikalleen meidän sängyn nurkkaan, minä kömmin kirjan kanssa viereen, isompi omaan sänkyynsä ja isi viereen. Jollei jompikumpi vanhemmista ole kotona, niin molemmat nukutetaan meidän vanhempien sänkyyn(näin myös päiväunille nukutan). Laulellaan unilaulut, sitten pistetään suut suppuun ja nukutaan(minä luen yleensä kirjaa, koska muuten voi lapsi alkaa jutella huomiota saadakseen). Pikkuisen nukuttamiseen menee 5-30 min yleensä. Isompi nukahtaa viidessä minuutissa, jollei ole nukkunut päiväunia, jos on ne nukkunut, niin vanhemmat häipyy siinä vaiheessa, kun pienempi on nukahtanut. Nukahtaa sinne sitten omia aikojaan.
 
vieras
Oi, se on helppoa :).

Iltapuuro + maito, naamapesu, vaipanvaihto, pyjama päälle, omaan sänkyyn hämärään + viileään ja ovi kiinni.

Siitä sitten puolen tunnin välein hypitään miehen kanssa vuorotellen antamassa tuttia ja maitoa ja maitoa ja tuttia. sitten otetaan viretten, jompikumpi antaa maidon puolikuolleena väsymyksestä, huutoa, kähjäämistä, maitoa, tutti, puoli tuntia unta, tutti...byäääääääää, maitoa, lapsi mahalleen, puoli tuntai unta, ahaa, tutti tippui, maitoa...BYÄÄÄÄÄÄÄ!!

Maito, tutti, maito, mahalleen, silittelyä, kymmeneen laskemista, tutti, byää...Kello käy kolmea, neljää, viittä, kuutta, seitsemää...Kumpikaan vanhemmista ei ole saanut nukutuksi silmäystäkään.

Tutti, maito, mahalleen, äääääää, tutti, plop, tutti takas, plop, plop..


:headwall::headwall::headwall:

lapsi 6 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oi, se on helppoa :).

Iltapuuro + maito, naamapesu, vaipanvaihto, pyjama päälle, omaan sänkyyn hämärään + viileään ja ovi kiinni.

Siitä sitten puolen tunnin välein hypitään miehen kanssa vuorotellen antamassa tuttia ja maitoa ja maitoa ja tuttia. sitten otetaan viretten, jompikumpi antaa maidon puolikuolleena väsymyksestä, huutoa, kähjäämistä, maitoa, tutti, puoli tuntia unta, tutti...byäääääääää, maitoa, lapsi mahalleen, puoli tuntai unta, ahaa, tutti tippui, maitoa...BYÄÄÄÄÄÄÄ!!

Maito, tutti, maito, mahalleen, silittelyä, kymmeneen laskemista, tutti, byää...Kello käy kolmea, neljää, viittä, kuutta, seitsemää...Kumpikaan vanhemmista ei ole saanut nukutuksi silmäystäkään.

Tutti, maito, mahalleen, äääääää, tutti, plop, tutti takas, plop, plop..


:headwall::headwall::headwall:

lapsi 6 kk
Perhepeti? Kokeile. Ihana kirjoitus, tuttua..
 

Yhteistyössä