KUINKA MONTA KALJAA ANTAISIT MIEHESI JUODA JUSSINA JOS ITSELLÄ LA HEINÄKUUN ALUSSA.

  • Viestiketjun aloittaja VIERAS
  • Ensimmäinen viesti
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Parempi taivasalla kun...:
Voi elämä teidän kanssa! Eiköhän aikuinen ihminen osaa päättää omista tekemisistään ja tekemättä jättämisistään ilman puolisonsa lupaa? Mihis itse pyydätte miehiltänne lupaa vai koskee rajoituskielto ainoastaan miehiänne? Ja tuo tyyppi joka ei juonu yhtään olutta sinä aikana kun eukko raskaana ei varmastikaan syöny raskausaikana "kiellettyjä" ruokiakaan...
Ei mun mies kysynyt lupaa. Ilmoitin vain että sitten vain yksi kalja juhannuksena. Ei mies kommentoinut siihen mitenkään. :D
Minusta kuulostaa ihmeelliseltä pirttihirmumeiningiltä. "Minä ilmoitin että vain yksi kalja". Minä en ainakaan omalle miehelle ilmoita yhtään mitään, koska en ole hänen äitinsä. Kolmevuotiaalle pojalle kyllä ilmoitan että "yksi keksi, ei enempää". Se on eri asia.

Oma mies ei ole mikään kova juomaan, mutta ei siihen kyllä tarvitse minun lupaani. On kai itsestään selvä asia että synnytyksen lähestyessä pysytään sellaisessa kunnossa, että pääsee mukaan. Tosin mies olisi hyvin voinut olla oman pojan syntyessä vaikka työpaikan juhlissa, kun poika syntyi niin reippaasti ennen aikojaan. Eli ei sitä aina voi ennustakaan ja mieheltä vaatia juomattomuutta koko raskauden aikaakaan.
 
minä vaan
Mulla laskettuaika juhannuksena, joten mies kyllä ymmärtää ottaa kohtuuden rajoissa kaljaa.... jos lähtö tulee.
Ei mun mielestä aikuinen mies tarvi rajoituksia juomisen suhteen (ellei sitten ole alkoholisti). Olen sitä mieltä, et jos mies tarvitsee luvan juomiseen, niin kysyköön äidiltänsä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no mä antaisin juoda ihan sen verran kun itse haluaa. taksit on keksitty jos synnytys sattuisi alkamaan.
Justjust. Aina ajatellaan vaan sitä kuskin hommaa. Että isä ei tule sitten synnytykseen ollenkaan, kun ei sinne kännisiä päästetä, mutta mennään taksilla juu..
niinpä..
oma mies ei juo ollenkaan joten ei tarvii miettiä.. mut kyl sen verran pitäs tajuta miehen ettei l.a:n lähellä juo koska lähtö voi tullla koska vaan ja se et mies voi olla mukana on se tärkeempi ku se et millä mennään..
 
meillä kyllä mies on oma-aloitteisesti ottanut viime (ja tässäkin) raskaudessa sen linjan että kuukausi ennen laskettua aikaa alkaa tipaton kausi.Eli en kyllä kieltäisi ottamasta, mut onneks ei tarviikaan.

muoks.
mulla pojasta oli laskettu aika 29.6 ja syntyi 27.6, eli periaatteessa olis viimeks voinut juodakin mutta ei halunnut.
 
mulla oli vuosi sitten heinäkuun alussa la ja annoin mieheni juoda niin paljon ku huvittaa.. kyllä sitä sitten taksilla päästään..
Ei tullu yöllä lähtöä ja mies oli vaan n. 3 tissutellut siinä illan aikana..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Valeria:
Ei se ottais tippaakaan jos laskettu aika noin lähellä. Eihän sitä voi tietää millon se lähtö tulee, esikoinen synty 5vk etuajassa.
Siskon esikoinen syntyi 2,5 kuukautta etuajassa - olisko miehensä pitänyt olla tipaton jo esim. 3 kuukautta ennen LA:ta? ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja Valeria:
Ei se ottais tippaakaan jos laskettu aika noin lähellä. Eihän sitä voi tietää millon se lähtö tulee, esikoinen synty 5vk etuajassa.
Siskon esikoinen syntyi 2,5 kuukautta etuajassa - olisko miehensä pitänyt olla tipaton jo esim. 3 kuukautta ennen LA:ta? ;)
En mie sille oo tommosta määräystä antanu. Ite se on niin järkeilly, miusta hyvä niin.

 
kyllä aikuisen ukon pitää itse tietää miten kaljoittelee.
jos perheessä on vauva syntymässä kohta.
jos kaljoittelu vie voiton synnytyksestä niin voivoi :whistle:

oma ukko on osannut kyllä fiksusti hoitaa homman kotiin.. :heart:
 
vieras
mul ei ollu lapsen isukki selvänä edes lapsen syntymäpäivänä vaikka leikkaus päivä oli tiedossa viikkoja etukäteen.. kännissä kun käki sitten soitteli synnärille keskellä yötä..
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Jäkäjäkäjäkä:
vaikka kuinka monta, tuskin se vaavi vielä juhannusaattona tulee joa kerta la on vasta 5.7. jos ei ole kerran mitään oireita synnytyksestä.
Aha. itselläni synnytys kk ennen laskettua aikaa eikä mitään ennakkovaroitusta...
 
Mulla la 24.6, eli ens viikon tiistaina, eikä ollu edes juolahtanu tollanen mieleen! Faija toi miehelle just kaljalaatikon Viron tulijaisina, ni aika varmasti se niitä myös meinaa juoda. Enpä usko että tää eka muksu niin vauhdilla tulee, etteikö mies pikkuhiprakasta synnytyskuntoon kotona lähtöä odotellessa selviäis, jos tarve vaati. Ja kännejä se nyt ei kuitenkaan vedä, tissuttelee korkeintaan. Kaikesta sitä jotku jaksaaki stressata...
 
Pastori
Aikuinen ihminen tekee niin ku parhaimmaksi näkee, en katsonut pahalla muutamaa olutta vaan oikeastaan yllytin pitämään kivaa. Itsellä meni viikon yli ja tyttö syntyi 26.06. Laskettuna päivänä istuin terassilla kaverin kanssa.
 
Ajokunnossa
Jos teillä on yleensä ollut tapana juoda noin 6 kaljaa siinä päivän mittaan, grillatessa, syödessä jne. niin ehkä tuo yhden rajoitus on vähän tiukka noin isolle miehelle. Jos kerran juhlissa on lapsiakin mukana, niin tuskin on vaaraa, että kukaan oikeasti humaltuis. Anna juoda ne kaljat niin monta kuin tahtoo, mutta tuo ilmi miehelle, että vähän on syytä olla valmiustilassa, että ottaa sillai rauhallisesti, että selviääkin sitten. Eikä ne vauvat yleensä ihan salamana synny, varsinkaan ensimmäinen, joten voihan sen loppuoluen kaataa viemäriin vaikka ensimmäisestä supistuksesta =)
Turhia paineita vaan tulee rajoituksista jos normaalistikin on kohtuudella ottava mies!
 
Mies oli koko mun raskauden ajan ajokunnossa, piti sitä itsestään selvyytenä, joten ei ollut mun tehtävä aikuiselle ihmiselle lupia alkaa antamaan. Ehän se mun luvan antamisesta edes olis mitenkään ollut kiinni, että milloin vauva päätti syntyä tms. =)
 

Yhteistyössä