Kuinka monta kaasoa?

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja marraskuu0104:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
onnea! :flower: :D
Kiitos :) Häihin vielä melkein vuosi aikaa ja minä nyt jo suunnittelen :snotty: :)

parempi aloittaa ajoissa :D ;)
Niin ja kai tämä innostus tästä ainakin talveksi vähän laantuu,mutta vielä niin uusi asia, että onnesta täräjän :D

Alkuperäinen kirjoittaja marraskuu0104:
Teillä oli häissänne? Tai onko siihen joku sääntö kuinka monta saa olla? Minä sain vihdoin miehen ylipuhuttua ja ens vuoden kesäkuussa mennään naimisiin :D

Onnea
:flower: Meilläki on suunnitteilla ens elokuussa :D Tuplahäät :D

Kyllähän niitä kaasoja tietenkin saa olla niin paljon kuin itse haluat! Mitään virallista tietoa en löytänyt kaasojen lukumäärästä, mutta naimisiin.infossa sanottiin näin:

[color=Pink2]"Entä jos morsiamen paras ystävä onkin mies? Miespuoliset kaasot ovat viime vuosina yleistyneet, joten ei hätää: myös hän voi toimia "kaasona", jos se osapuolille sopii. Kaaso voi myöskin olla sekä naimisissa oleva että vielä avioitumaton - ystävyys ratkaiskoon.

Joskus harrastetaan kädenvääntöä siitä, ovatko kaason lisäksi valittavat morsiusneidot aikuisia vai lapsia. Tähän pätee sama sääntö kuin lähes kaikkeen hääsuunnitteluun: kannattaa toimia niin kuin parhaaksi kokee."[/color]

Ja tässä muutama kuva Suomesta ja ulkomailta...

kaasot.jpg

45-Bridesmaids1.jpg

couple_with_bridesmaids.sized.jpg

Mun käsittääkseni kaasoja on vain yksi. Kaasolla erityis tehtävä huolehtia morsiammen vaatetuksesta ym. Morsiusneidot on sitten erikseen.
http://www.naimakaupat.com/haaopas/kaaso_bestman/kaaso_teht.php

Alkuperäinen kirjoittaja Meade:
Mun käsittääkseni kaasoja on vain yksi.

Minulla niitä oli kaksi. Halusin kaksi tärkeintä ystävääni rinnalleni elämäni tärkeänä hetkenä. Toinen oli sisareni ja toinen ystäväni, jonka kanssa olen kokenut yhdessä elämäni suurimmat ilot ja surut. Morsiusneitoina olivat sisaren tytöt (3v ja 5v) ja kummityttöni (16v).

Mulla oli 2 kaasoa. Ihan siksi, että mulla oli kaks bestistä, enkä halunnut kumpaakaan eri arvoseen asemaan. Yhdellä olis muuten pärjännyt hyvin.

Niin ja olihan siinä se etu, että saivat jakaa tehtäviä ja suunnittelua, ei tullut liikaa hommaa yhdelle.

Yhteistyössä